ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 93395
  • ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۸:۰۷
  • 114 بازدید
  • ارسال توسط :
تحرکات مشکوک سعودی‌ها در سودان

تحرکات مشکوک سعودی‌ها در سودان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از مشرق، «علی حسن بن جعفر» سفیر عربستان سعودی در خارطوم با «الدردیری محمد احمد» وزیر خارجه سودان دیدار کرد. سفیر عربستان در این دیدار پیام مکتوب «عادل الجبیر» سفیر این کشور را به همتای سودانی خود ارائه کرد. بیشتر بخوانید: افشای دیدارهای سری نتانیاهو […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از مشرق، «علی حسن بن جعفر» سفیر عربستان سعودی در خارطوم با «الدردیری محمد احمد» وزیر خارجه سودان دیدار کرد.

سفیر عربستان در این دیدار پیام مکتوب «عادل الجبیر» سفیر این کشور را به همتای سودانی خود ارائه کرد.

بیشتر بخوانید:

افشای دیدارهای سری نتانیاهو با برخی سران عرب رشوه شرکت نفتی سوئدی به ارتش سودان سودان، فرجام بازی برد-برد

الجبیر در این نامه خود همتای سودانی‌اش را به مشارکت در نخستین نشست وزرای خارجه شورای کشورهای عربی و آفریقایی حاشیه دریای سرخ و خلیج عدن که قرار است روز ۱۲ دسامبر در شهر ریاض برگزار شود، دعوت کرده است.

طبق گزارش خبرگزاری سودان(سونا)، قرار است در این نشست پیش‌نویس طرح تأسیس شورای کشورهای عربی و آفریقایی حاشیه دریای سرخ و خلیج عدن بررسی شود.

سفیر عربستان در خارطوم همچنین در دیدار با وزیر خارجه سودان، روابط دوجانبه و راهکارهای توسعه این روابط را بررسی کرد.

در همین راستا هیأت سعودی از گروه دوستی سودان و عربستان که به خارطوم سفر کرده است با «اسامه فیصل» وزیر مشاور در امور خارجه سودان دیدار کرد.

هیأت سعودی در این دیدار از علاقمندی کشورشان برای افزایش همکاری‌ها با سودان در زمینه‌های مختلف خبر داد.

همچنین هیأتی از مجلس شورای سعودی که به ریاست «عساف بن سالم ابو اثنین» نماینده مجلس سعودی به خارطوم سفر کرده است با «ابراهیم احمد عمر» رئیس هیأت قانونگذاری ملی سودان دیدار کرد.

این سفر هیأت‌های سعودی به سودان در حالی است که روزنامه قطری «العربی‌ الجدید» به نقل از یک منبع برجسته سودانی نوشت که مسئولان سودانی به همتایان سعودی خود گفته‌اند که در داخل کشور از جانب معارضان به شدت تحت فشار قرار دارند و آنها مخالف استمرار مشارکت سودان در عملیات نظامی علیه یمن هستند.

سودان همچنین به مقامات سعودی تأکید کرده که تصمیم دارد زمان آغاز خروج نیروهای زمینی سودانی از یمن را اعلام نماید.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن