ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 93427
  • ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۹
  • 97 بازدید
  • ارسال توسط :

سخنان اردوغان در جمع خبرنگاران در پایان نشست گروه ۲۰ در آرژانتین

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در جمع خبرنگاران در پایان نشست گروه ۲۰ در آرژانتین با اشاره به ادامه بحران انسانی در یمن، گفت، باید هرچه سریع‌تر برای پایان دادن به این وضعیت، یک راه‌حل جامع یافت. اردوغان […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در جمع خبرنگاران در پایان نشست گروه ۲۰ در آرژانتین با اشاره به ادامه بحران انسانی در یمن، گفت، باید هرچه سریع‌تر برای پایان دادن به این وضعیت، یک راه‌حل جامع یافت.

اردوغان گفت: «در چهار سال گذشته بحرانی رو به گسترش در یمن وجود داشته که واقعا نیاز به یک راه حل دارد. متاسفانه جهان برای مدتی بیش از حد طولانی سکوت پیشه کرده است. بحران انسانی در آن کشور نه فقط به جمعیت مسلمان آن منطقه آسیب زده، بلکه قلب تمام بشریت را به درد آورده است.»

وی افزود: «کودکانی هستند که از قحطی و گرسنگی رنج می‌برند. پیکر‌های بی‌گناهان از زیر آوار ساختمان‌ها بیرون کشیده می‌شود؛ و برخی از اعضای مشخص جامعه بین‌الملل بر این مسئله چشم بسته‌اند. آن‌ها در قبال این وضع مسئول هستند. متأسفانه مناطقی که منابع عظیم نفتی نداشته باشند، چندان مورد توجه جهان قرار نمی‌گیرند. باید برای بحران یمن راه حلی جامع یافت که استقلال و تمامیت ارضی این کشور را حفظ کند.»

رئیس جمهور ترکیه گفت، دولت او از ابتکار سازمان ملل متحد برای برگزاری مذاکره میان طرفین درگیر در یمن، حمایت می‌کند.

اردوغان همچنین با اشاره به ترور جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد آل‌سعود که در کنسولگری عربستان در استانبول به قتل رسید، گفت: «پرونده قتل خاشقجی، آزمونی واقعی برای جهان است. از زمانی که از این موضوع مطلع شدیم، تمام منابع خود را به کار گرفتیم تا حقایق را مشخص کنیم. رژیم سعودی ابتدا این مسئله را انکار کرد و بعد هم تلاش کرد تا واقعیات را تحریف کند. اما نهایتا به این قتل اعتراف کردند.»

اردوغان در ادامه با اشاره به تلاش برای کودتا در ترکیه در سال ۲۰۱۶، سازمان وابسته به فتح الله گولن که در آمریکا مستقر است را به دست داشتن در آن اتفاقات متهم کرد و گفت: «با وجود شواهدی که علیه این افراد وجود دارد، برخی از کشور‌های مشخص به آن‌ها پناه داده‌اند.»

او به وضعیت سوریه نیز اشاره کرد و گفت: «در شمال سوریه ممکن است تهدیداتی وجود داشته باشد، اما این تهدیدات دوام نخواهند یافت. شرق و غرب فرات به زودی از اشغال سازمان‌های تروریستی پاکسازی می‌شود.»

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن