ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 93620
  • ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۵:۱۲
  • 92 بازدید
  • ارسال توسط :
آشنایی با ۱۸ کبوتر خونین‌بال مدافع حرم استان قزوین

آشنایی با ۱۸ کبوتر خونین‌بال مدافع حرم استان قزوین

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایکنا از قزوین، همه ما به شهدا بدهکار هستیم و در این میان شهدای مدافع حرم با تزریق نگاه جدیدی در فضای زندگی‌های کسل بار امروز در حال دمیدن روح تازه‌ای در جامعه هستند. این شهدا در فضای مادیات، خودبینی، چشم و هم‌چشمی، شهرت‌طلبی، […]

18  کبوتر خونین بال مدافع حرم استان قزوین را بشناسیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایکنا از قزوین، همه ما به شهدا بدهکار هستیم و در این میان شهدای مدافع حرم با تزریق نگاه جدیدی در فضای زندگی‌های کسل بار امروز در حال دمیدن روح تازه‌ای در جامعه هستند.
این شهدا در فضای مادیات، خودبینی، چشم و هم‌چشمی، شهرت‌طلبی، تشریفات و امثال آن آمده و روح جدید، نگاه تازه و پنجره جدیدی را گشودند تا به ما بفهماند که اصلاً به دنبال این دنیای مادی نیستند و اساساً تعالی انسان در این مقولات نیست.
در چنین شرایطی شهدای مدافع حرم می‌خواهند بگویند از خودگذشتگی و ایثار هنوز هم ارزش دارد و باید از این ارزش‌ها صیانت کنیم.
در این گزارش به‌منظور گرامی داشت یاد و نام گنجینه ارزشمند معنوی شهدا به‌ویژه شهدای مدافع حرم استان به معرفی 18 شهید مدافع حرم استان پرداختیم تا شاید از این زاویه بتوانیم این عصاره‌های عشق و معرفت را به نسل نوجوان و جوان امروز معرفی کنیم.

با شهدای مدافع حرم استان قزوین آشنا شویم
استان قزوین 18 شهید مدافع حرم دارد که در بین آن‌ها 4 شهید والامقام از تیپ فاطمیون و جزو اتباع افاغنه ساکن در این استان دیده می‌شود.

1- شهید رسول پورمراد، فارغ‌التحصیل رشته مهندسی الکترونیک و اولین شهید مدافع حرم استان قزوین
2- شهید روح‌الله رحیمی، پاسدار تیپ فاطمیون
3- شهید حمیدرضا اسداللهی معروف به ابو محمد، از اعضای اصلی مرکز مطالعات راهبردی تربیت اسلامی به شمار می‌رفت که تاکنون اقدامات و فعالیت‌های گسترده‌ای را در عرصه‌های تربیتی و فرهنگی در کشورهایی چون پاکستان، عراق و لبنان ساماندهی و مدیریت کرده بود.
4- شهید مهدی عزیزی، از اولین شهدای مدافع حرم در سوریه، شهادت در سال 92؛ شهیدی که اولین کلامی که به زبان آورد «شهیدم من» بود.
5- شهید ذکریا شیری، شهید مدافع حرم از پاسداران تیپ 82 سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین که در عملیات مدافعان حرم در استان حلب پیکرشان به‌جای مانده است.
6- شهید حجت اسدی، مداح اهل‌بیت و مسئول هیئت حسین جان (ع) قزوین در شب شهادت حضرت‌ زهرا (س) به مقام شهادت نائل شد.
7- شهید سعید سامانلو با رشادت و فداکاری خود و هم‌رزمانش سبب آزادی منطقه شیعه‌نشین نبل الزهرا شد و فاتح الزهرا لقب گرفت، شهیدی که آرزو داشت نحوه شهادت خانم حضرت زهرا (س) را درک کند؛
8- شهید عبدالرشید رشوند از دلاور مردان لشکر ۱۰ سیدالشهدا (ع) استان البرز و فرمانده گردان امام حسین (ع) کرج
9- شهید حمید سیاهکالی مرادی، دومین شهید سرفراز مدافع حرم عقیله بنی‌هاشم از استان قزوین، نام کتاب با محوریت شهید: «یادت باشد»
10- شهید «مهدی عسگری» پاسدار نیروی دریایی سپاه که در دومین اعزام خود در ماه رمضان سال 95 در شمال استان حلب روستای معراته به دست تکفیری‌ها به شهادت رسید.
11- شهید الیاس چگینی، از پاسداران تیپ 82 سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین که در عملیات مدافعان حرم در استان حلب پیکرشان به‌جای مانده است.
12- شهید عصمت‌الله شکوهی، از تیپ فاطمیون، دهمین شهید مدافع حرم استان قزوین
13- شهید جاویدالاثر محمد اینانلو، دانشجوی رشته علوم سیاسی، شهیدی که می‌گفت اگر من شهید شدم در بنرها قبل از شهید مدافع حرم بنویسید شهید جبهه مقاومت.
14- شهید گل محمد غلامی، پاسدار تیپ فاطمیون
15- شهید حسین محمدی، رزمنده مدافع حرم از تیپ فاطمیون
16- شهید عبدالله باقری شهید شب تاسوعا، از پاسداران سپاه انصار المهدی (ع) و اعضای تیم حفاظت، نام کتاب با محوریت شهید: «بادیگارد»
17- مجاهد جاویدالاثر حمید محمدرضایی، از پاسداران تیپ 82 سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین
18- شهید مرتضی كریمی شالی، جانشین فرمانده گردان امام حسن مجتبی (ع)، پیکرش هنوز به وطن بازنگشته است، نام کتاب‌ها با محوریت شهید: «بر مدار حرم» و «گنجشک‌های بابا»
راهشان پر رهرو و یادشان گرامی

گزارش از رقیه ملاحسنی
انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن