ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 93688
  • ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱
  • 98 بازدید
  • ارسال توسط :
توقف فروش سلاح به عربستان و متحدانش از سوی دولت هلند

توقف فروش سلاح به عربستان و متحدانش از سوی دولت هلند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ هلند نیز اعلام کرده است که با توجه به جنگ مرگبار ائتلاف به رهبری ریاض علیه یمن، صادرات سلاح به عربستان سعودی، امارات متحده عربی و مصر را متوقف خواهد کرد.   سیگرید کاگ، وزیر تجارت خارجی و توسعه […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ هلند نیز اعلام کرده است که با توجه به جنگ مرگبار ائتلاف به رهبری ریاض علیه یمن، صادرات سلاح به عربستان سعودی، امارات متحده عربی و مصر را متوقف خواهد کرد.

 

سیگرید کاگ، وزیر تجارت خارجی و توسعه هلند گفت که شرایط محدودسازیِ صادرات سلاح های کاربردی به عربستان سعودی به مصر و امارات متحده عربی نیز بسط داده شده است.

توقف فروش سلاح به عربستان و متحدانش از سوی دولت هلند

 

کاگ ادامه داد: "هیچ صادرات سلاحی از سوی هلند به عربستان سعودی، مصر و امارات وجود نخواهد داشت، مگر اینکه ثابت شود که آنها در جنگ یمن استفاده نخواهند شد."

 

در ماه نوامبر، پس از قتل جمال خاشقچی، روزنامه نگار برجسته و مخالف دولت سعودی و همچنین مبارزات در یمن، فنلاند و دانمارک صادرات تجهیزات نظامی به عربستان سعودی را متوقف کردند.

 

پارلمان اروپا در همین ماه با اعلام اینکه صادرات تسلیحاتیِ اتحادیه اروپا به عربستان سعودی به جنگ یمن دامن می زند، خواستار تحریم ها علیه کشورهایی که به قوانین اتحادیه اروپا در مورد فروش سلاح احترام نمی گذارند، شد.

 

بسیاری از دولت ها وعده داده اند که صادرات اسلحه به عربستان سعودی را متوقف کنند، اما فقط آلمان تا زمانی که توضیحات روشنی درباره قتل خاشقچی وجود نداشته باشد، فروش خود را به تعلیق درآورده است. انگلیس، فرانسه و اسپانیا اشاره کردند که مانند سابق به تجارت ادامه خواهند داد.

توقف فروش سلاح به عربستان و متحدانش از سوی دولت هلند

 

براساس آمار ارائه شده توسط Middle East Eye ، کشورهای اروپایی از سال 2015 تاکنون بیش از 86.7 میلیارد دلار به عربستان سعودی و امارات متحده عربی اسلحه فروخته اند.

 

عربستان سعودی و شماری از متحدان منطقه ای اش، از جمله؛ امارات متحده عربی، مصر، مراکش، اردن، سودان، قطر و بحرین در اوایل سال 2015 کمپینی را به هدف به قدرت بازگرداندن عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور سابق یمن، راه اندازی کردند.

 

براساس یک گزارش جدید از سوی Armed Conflict Location و Event Data Project، جنگ به رهبری عربستان سعودی تاکنون جان 56000 یمنی را گرفته است.

 

این درگیری همچنین موجب خسارات سنگینی در زیرساخت های کشور و ویرانی بیمارستان ها، مدارس و کارخانه ها شده است.

 

از زمان ترور خاشقچی در کنسولگری ریاض در استانبولِ ترکیه که اعتقادها بر این است که به دستور محمد بن سلمان، شاهزاده عربستان سعودی صورت گرفته، جنگ یمن کانون توجه بین المللی گردیده است.

 

طی هفته های گذشته، آمریکا و متحدانش درخواست های فراوانی مبنی بر خاتمه دادن به حمایت نظامی از سعودی ها دریافت کرده اند.

به نقل از truth، در اوایل هفته جاری، کمیته نجات بین ‌المللی، آکسفام آمریکا، مؤسسه امداد آمریکا، نجات کودکان و شورای پناهندگان نروژ در بیانیه مشترکی اظهار داشتند که اگر طرفین درگیری مسیر را سریعا تغییر ندهند، 14 میلیون یمنی در معرض مرگ ناشی از گرسنگی قرار خواهند گرفت.

 

 

 

معصومه میرحسینی

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن