ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 93719
  • ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۵:۱۸
  • 393 بازدید
  • ارسال توسط :
هیأت صنعاء برای شرکت در مذاکرات صلح وارد سوئد شد

هیأت صنعاء برای شرکت در مذاکرات صلح وارد سوئد شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، یک هیأت از طرف دولت نجات ملی یمن در صنعاء، بامداد چهارشنبه برای حضور در مذاکرات صلح یمن به میزبانی سازمان ملل، وارد سوئد شد. به نوشته خبرگزاری «رویترز» این هیأت یمنی با اسکورت «مارتین گریفیث» فرستاده ویژه سازمان ملل […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، یک هیأت از طرف دولت نجات ملی یمن در صنعاء، بامداد چهارشنبه برای حضور در مذاکرات صلح یمن به میزبانی سازمان ملل، وارد سوئد شد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» این هیأت یمنی با اسکورت «مارتین گریفیث» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن، سوار بر هواپیمایی کویتی از صنعاء به سوئد پرواز کرد.

دور جدید مذاکرات صلح یمن که در استکهلم برگزار خواهد شد، بر بازگشایی فرودگاه صنعاء، اجرای تبادل زندانیان و حصول توافق آتش‌بس در بندر الحدیده تمرکز خواهد داشت.

در صورت حاصل شدن توافق در این موارد، زمینه برای آتش‌بس فراگیر و توقف حملات مرگبار ائتلاف سعودی به رهبری ریاض علیه غیرنظامیان یمنی فراهم می‌شود.

پیش از این قرار بود، مذاکرات صلح در شهریور ماه در ژنو برگزار شود که با مانع‌تراشی عربستان سعودی این نشست برگزار نشد و عربستان به هواپیمای عُمانی برای انتقال هیأت انصارالله از صنعاء به ژنو، اجازه پرواز و فرود در فرودگاه صنعاء را نداد و در روند مذاکرات مانع‌تراشی کرد.

حتی تلاش‌های سازمان ملل راه به جایی نبرد و یک منبع در هیأت ملی مذاکره‌کننده انصارالله در این‌باره گفت که سازمان ملل متحد نتوانست، مجوز تأمین یک فروند هواپیمای عمانی را برای انتقال اعضای این هیأت و زخمی‌ها و افراد بلاتکلیف دریافت کند.

جنگ عربستان علیه یمن از ششم فروردین سال 1394 آغاز شده و هنوز ادامه دارد. این جنگ که با حمایت سیاسی و تسلیحاتی و مشارکت محدود آمریکا، فرانسه، انگلیس و مشارکت مستقیم امارات (و برخی کشورهای دیگر مثل سودان) در قالب «ائتلاف عربی»‌ و به رهبری عربستان ادامه دارد، تاکنون بیش از 50 هزار یمنی را به کام مرگ کشانده است.

روزنامه واشنگتن‌پست سوم آگوست (12 مرداد 97) به نقل از نهاد مستقل و مطالعاتی درباره تلفات جنگ‌ها به نام «ACLED» نوشت، تلفات جنگ در یمن به دستکم ۵۰ هزار نفر رسیده، اما رسانه‌های بین‌المللی همچنان آمار قبلی خود مبنی بر 10 هزار کشته را ذکر می‌کنند.

طبق اعلام قبلی نهادهای حقوق بشری یمنی، بیش از 30 هزار نفر نیز در نتیجه غیرمستقیم جنگ جان باخته‌اند که عمده آنان بیمارانی هستند که به دلیل محاصره زمینی، هوایی و دریایی عربستان، یا داروی کافی دریافت نکرده‌اند یا موفق نشده‌اند برای درمان به خارج از یمن منتقل شوند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن