ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 93725
  • ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۵:۵۳
  • 74 بازدید
  • ارسال توسط :
ادامه جنگ در یمن به نفع آمریکاست/ رشوه سعودی ها به سازمان ملل برای سرپوش گذاشتن جنایات در یمن/ سازمان های بین اللملی حقوق بشر برای حمایت از ملت ها تشکیل نشده اند

ادامه جنگ در یمن به نفع آمریکاست/ رشوه سعودی ها به سازمان ملل برای سرپوش گذاشتن جنایات در یمن/ سازمان های بین اللملی حقوق بشر برای حمایت از ملت ها تشکیل نشده اند

جعفر قنادباشی، کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا با اشاره به بیانیه پایانی کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، اظهار داشت: متاسفانه مجامع بین المللی در برخورد با رویدادهای جهان برخوردی دوگانه دارند و در مواردی که به نفع قدرت های بزرگ باشد به آن موضوع می پردازند و […]

جعفر قنادباشی، کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا با اشاره به بیانیه پایانی کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، اظهار داشت: متاسفانه مجامع بین المللی در برخورد با رویدادهای جهان برخوردی دوگانه دارند و در مواردی که به نفع قدرت های بزرگ باشد به آن موضوع می پردازند و چنانچه یک موضوع به نفع قدرت های بزرگ نباشد سعی می کنند تا به آن نپردازند.

 

وی تصریح کرد: شرایطی که در حال حاضر در یمن حاکم است یعنی ادامه جنگ، کشتار مردم، سرکوب مردم سیاستی است که به نفع عربستان است، ادامه جنگ به نفع آمریکایی هاست.

 

کارشناس مسائل خاورمیانه افزود: به طور مشخص حدود 2 سال پیش زمانی که سازمان ملل متحد عربستان را در نادیده گرفتن حقوق کودکان محکوم کرد، اما اعطای دلارهای نفتی عربستان به سازمان ملل موجب شد تا سازمان ملل از اتهام و طرح اتهام مربوط به سرکوب کودکان دست بردارد.

 

قنادباشی ادامه داد: در قضیه یمن عربستان و امارات با در اختیار گذاشتن دلارهای نفتی به سازمان ملل  سعی می کنند تا رسانه ها را به سکوت وا دارند.

 

وی بیان داشت: سازمان های بین اللملی حقوق بشر، اساساً از ابتدای ایجاد و شکل گیری به هیچ وجه برای حمایت از ملت ها تشکیل نشده اند.

 

کارشناس مسائل خاورمیانه تاکید کرد: سازمان ملل ابتدا بعد از جنگ جهانی دوم ایجاد شد و بعد زیرمجموعه هایی ایجاد و هدف آن ها همان قدرت های بزرگ جهان بود، یعنی حفظ آن چه که به نفع قدرتهای بزرگ است و در واقع از ابتدا تا کنون همواره سرپوشی بوده بر جنایات کشورهای بزرگ و محلی برای رد و بدل و درهای قدرت های بزرگ در جهت تدوین سیاست های متناسب با خواست آن ها بوده است.

 

قنادباشی در پاسخ به این سوال که "قطعنامه ای که در خصوص جنگ یمن به نفع عربستان تصویب شد بر چه اساس بود؟" گفت: این قطعنامه ها عمدتاً پیش نویسی دارد و آن پیش نویس توسط اعضای سازمان ملل ارائه می شود و بعد با تکمیلش به تصویب می رسد.

 

وی در ادامه گفت: قطعنامه هایی که در مجمع عمومی سازمان ملل تصویب می شود، جنبه اجرایی ندارد و صرفاً اعلام مواضع است.

 

کارشناس مسائل خاورمیانه خاطرنشان کرد: شاهد هستیم که بعضاً برای یمنی ها قطعنامه هایی با تصویب مجمع عمومی صادر می شود، یعنی همه کشورهای عضو سازمان ملل و یا درصد بزرگی از همه کشورها در آن مشارکت می کنند، اما آن چه که در شورای امنیت و با امضای اکثریت تصویب می شود جنبه اجرایی دارد.

 

قنادباشی اظهار داشت: متاسفانه آمریکایی ها در شورای امنیت وجود دارند و 5 قدرت بزرگ جهانی حق وتو دارند و اگر قطعنامه ای به ضرر خودشان و دوستانشان تصویب شود، آن ها وتو می کنند.

 

وی اضافه کرد: اگر چه قطعنامه های شورای امنیت جنبه اجرایی دارد، ولی وتو قدرت های بزرگ مانع بزرگی است و می توانند از قطعنامه هایی که علیه متجاوزین باشد دفاع کنند.

 

قنادباشی در پایان گفت: در حقیقت اگر قطعنامه و یا پیش نویسی وارد شورای امنیت شود و منافع آمریکا، انگلیس و فرانسه را تامین نکند و یا به خطر بیاندازد وتو از اجرای عدالت جلوگیری می کند.

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن