ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 93843
  • ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹
  • 95 بازدید
  • ارسال توسط :
مذاکرات طرفین بحران یمن در سوئد شروع شد

مذاکرات طرفین بحران یمن در سوئد شروع شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، مذاکرات گروه‌های یمنی در حالی در کاخ ژوهانسبورگ در شهر ریمبو حوالی استکهلم برگزار شده که بازگشایی فرودگاه صنعا و بندر الحدیده ایجاد اعتمادسازی، لغو محاصره، پرداخت حقوق کارمندان و ارسال کمک‌ها از نکات اصلی مذاکرات کنونی است. این در حالی است که […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، مذاکرات گروه‌های یمنی در حالی در کاخ ژوهانسبورگ در شهر ریمبو حوالی استکهلم برگزار شده که بازگشایی فرودگاه صنعا و بندر الحدیده ایجاد اعتمادسازی، لغو محاصره، پرداخت حقوق کارمندان و ارسال کمک‌ها از نکات اصلی مذاکرات کنونی است. این در حالی است که محمد علی الحوثی، رهبر سیاسی انصارالله تهدید کرد اگر این دور از مذاکرات به بازگشایی فرودگاه صنعا منجر نشود فرودگاه را به روی سازمان ملل می‌بندد.

به نقل از المیادین، مارگوت والستروم، وزیر خارجه سوئد اظهار داشت، باید برای توقف وضعیت متشنج یمن و کاهش رنج ملت یمن تلاش کرد.

وی افزود: امیدهای بسیاری برای تحقق مذاکره واقعی در سوئد وجود دارد. امیدواریم طرف‌های یمنی در مذاکرات‌شان به پیشرفت‌هایی دست یابند.

مارتین گریفیث نیز اظهار کرد: بیش از دو سال از آخرین مذاکره یمنی‌ها گذشت و ما امروز روند سیاسی را بعد از توقف بیش از دو سال به منظور دستیابی به حل مسالمت‌آمیز درگیری‌ها شروع کردیم.

گریفیث افزود: کاهش خشونت در یمن به پیشرفت در دستیابی به حل صلح‌آمیز بحران کمک می‌کند. امضای توافقنامه تبادل اسیران به دوباره جمع شدن اعضای خانواده‌های یمنی در کنار یکدیگر کمک می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: آنچه از گرسنگی و وضعیت بد بهداشتی و معیشتی اتفاق افتاده زنگ خطر را در یمن به صدا درآورده است. این مذاکره موتور محرکه روند سیاسی و حرکت به سمت صلح است. مشکلات یمن بدون گوش کردن به حرف‌های طرف مقابل حل نخواهند شد.

در این راستا پیش از آغاز مذاکرات امروز، عملیات تبادل اسیران و اجساد میان نیروهای انصارالله یمن و نیروهای دولت مستعفی یمن در استان  البیضاء در مرکز یمن انجام شد.

یک منبع قبیله‌ای در استان البیضاء به خبرگزاری اسپوتنیک گفت، نیروهای دولت مستعفی یمن روز گذشته (چهارشنبه) پنج تن از اسیران انصارالله را در ازای تحویل اجساد ۱۲ سرباز ارتش دولت مستعفی یمن آزاد کردند.

این منبع تصریح کرد، عملیات تبادل اسیران با میانجیگری قبیله‌ای در منطقه آل عواض واقع در شمال استان البیضاء صورت گرفت.

لازم به ذکر است، در نخستین گام برای هموار کردن مسیر مذاکرات صلح سوئد در مورد یمن دولت مستعفی توافق‌نامه‌ای با انصارالله درباره تبادل اسیران میان دو طرف به امضا رساند.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن