ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 93992
  • ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۷:۱۰
  • 158 بازدید
  • ارسال توسط :

جدیدترین تحولات مذاکرات یمن در «استکهلم» از زبان «محمد عبدالسلام»

العالم – یمن «محمد عبدالسلام» رئیس هیأت مذاکره‌کننده دولت نجات ملی یمن اظهار داشت که در مذاکراتی که از روز جمعه در استکهلم، آغاز شده، بعد انسانی، بازگشایی فرودگاه صنعاء، مهار بحران اقتصادی و چارچوب سیاست کلی بررسی شد. وی در گفت‌وگوی تلفنی با شبکه «المسیرة»، اظهار داشت که موضوع آزادسازی کلیه اسرای در بند […]

العالم – یمن

«محمد عبدالسلام» رئیس هیأت مذاکره‌کننده دولت نجات ملی یمن اظهار داشت که در مذاکراتی که از روز جمعه در استکهلم، آغاز شده، بعد انسانی، بازگشایی فرودگاه صنعاء، مهار بحران اقتصادی و چارچوب سیاست کلی بررسی شد.

وی در گفت‌وگوی تلفنی با شبکه «المسیرة»، اظهار داشت که موضوع آزادسازی کلیه اسرای در بند ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در قبال آزادی کلیه اسرای در بند زندانهای ائتلاف سعودی نیز طرف شد و هیأت ملی اکنون منتظر اعلام اسامی کلی اسرای در بند ائتلاف متجاوز در یمن است.

عبدالسلام تصریح کرد: تشدید حملات در جبهه‌های مختلف درگیری، ثابت می‌کند که نیروهای متجاوز و مزدوران آنها برای رسیدن به راهکاری که در خدمت ملت یمن باشد، جدی نیستند. زیرا تشدید حملات و درگیری‌ها بر روی مذاکرات، تاثیر منفی خواهد گذاشت.

وی افزود که طرف مقابل، جدی نیست و مواضع آن نشان می‌دهد که تصمیم‌گیرنده اصلی، او نیست بلکه از خارج از کشور مدیریت می‌شود. اما تاریخ به زودی مستکبرانی را که خود را در مظان اتهام و جنایت قرار می‌دهند، مجازات خواهد کرد.

عبدالسلام تاکید کرد که هیأت صنعاء، تصمیم‌گیرنده‌ای مستقل است و رویکردش مرتبط با شورای عالی سیاسی یمن است و مسائلی را که این هیأت در مذاکرات طرح می‌کند، هیچ طرفی نمی‌تواند رد کند کما اینکه سازمان ملل نیز تاکنون آن را رد نکرده است.

وی تصریح کرد که افکار عمومی جهان از جنایات وحشیانه‌ای که کشورهای متجاوز در حق ملت یمن مرتکب می‌شوند، به ستوه آمده اند و جهان می‌بیند که جنگ یمن به بن‌بست رسیده است و یمنی‌ها حق دارند. سازمان‌های جهانی نیز با عربستان از باب منافع و مصلحت خود، تعامل می‌کنند و نقش ما تاثیر‌گذاری بر افکار عمومی است. یک دست‌ ما به سوی صلح دراز است و دست دیگر ما بر روی ماشه تفنگ است و با دشمن رویارو می‌شویم.

بعد از ماه‌ها تلاش سازمان ملل متحد، دولت مستعفی یمن به ریاست «منصور هادی» با چراغ سبز ائتلاف سعودی بار دیگر با شروع گفت‌وگوهای یمن موافقت کرد و این گفت‌وگوهابه صورت رسمی و جدی از روز جمعه( ۱۶ آذر) و با نظارت سازمان ملل در استکهلم، پایتخت سوئد آغاز شد.

با وجود اینکه «مارتین گریفیتس»، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن طی چند روز گذشته، بار دیگر بر ضرورت شروع گفت‌وگوها بدون هیچ گونه پیش شرط تأکید کرده، ولی گزارش‌ها حکایت از آن دارد که دولت مستعفی یمن از همان روز اول پیش شرط‌هایی را گذاشته است.

بنا بر گزارش‌های به دست آمده، هیأت مذاکره کننده دولت مستعفی یمن در سوئد خواستار خلع سلاح نیروهای جنبش انصارالله شده و تاکید کرده که بدون این کار، صلح محقق نخواهد شد. امری که دولت نجات ملی و هیأت یمنی آن را مردود می‌داند.

شبکه اسکای نیوز عربی به نقل از منابعی در این هیأت دولت مستعفی گزارش داد که این هیأت با بازگشایی و از سرگیری پروازهای فرودگاه صنعاء موافقت کرده مشروط بر اینکه هواپیماهایی که به این فرودگاه وارد یا خارج می‌شوند، در فرودگاه عدن یا سیئون (مرکز یمن) بازرسی شوند.

هنوز دولت نجات ملی (مستقر در صنعاء) و یا جنبش انصارالله یمن به این پیشنهاد طرف مقابل واکنشی نشان نداده‌ است.

فارس

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن