ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 94049
  • ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۸
  • 116 بازدید
  • ارسال توسط :
روایت انهدام ماشین انتحاری داعش توسط رزمندگان فاطمیون + فیلم

روایت انهدام ماشین انتحاری داعش توسط رزمندگان فاطمیون + فیلم

– اخبار فرهنگی – به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، شهر باستانی پالمیرا (تدمر) با قدمت دو هزار سال در سوریه قرار دارد.تروریست‌های داعش معبد 2000 ساله «بعل شامین» و «معبد بل» را تخریب و «طاق نصرت» این شهر را که قدمت آن به سال […]

– اخبار فرهنگی –

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، شهر باستانی پالمیرا (تدمر) با قدمت دو هزار سال در سوریه قرار دارد.تروریست‌های داعش معبد 2000 ساله «بعل شامین» و «معبد بل» را تخریب و «طاق نصرت» این شهر را که قدمت آن به سال 200 بعد از میلاد می‌رسید، منفجر کردند. داعشی‌ها بسیاری از آثار تاریخی را به قاچاقچیان فروختند."آمفی تئاتر رومی"یکی از معروفترین نقاطی است که تروریست‌های داعش در اشغال پالمیرا از آمفی تئاتر این شهر باستانی برای اعدام‌های عمومی استفاده می کردند و خالد الاسعد، باستان شناس و رئیس آثار باستانی پالمیرا را کشتند. همه اهمیت تدمر به باستانی بودن آن نیست و دسترسی‌اش به مناطق مختلف سوریه از یک سو و میزان ذخایر گازی و نفتی موجود در آن از سوی دیگر بر اهمیت دوچندان این شهر افزوده است.اهمیتی که گروه‌های تروریستی تکفیری حاضر در سوریه به خوبی بر آن واقف بودند و از همان روزهای اول حضور در سوریه به دنبال تصرف این شهر برآمدند.

اردیبهشت 1394 بود که مراکز اعلامی و تبلیغاتی داعش اعلام کردند، پالمیرا به دست عناصر این گروه تروریستی سقوط کرده است. داعش با حضور در این شهر علاوه بر توحش در رویارویی با آثار باستانی، توانست مواضع خود را برای رسیدن به دمشق و اطراف آن مستحکم ساخته و از منابع مالی حاصل از درآمدهای نفتی و گازی آن بهره جست. حالا دیگر آزادسازی تدمر و مناطق اطراف آن برای رزمندگان محور مقاومت به بحثی کلیدی تبدیل شده بود تا آنچه در توان دارند بگذارند و هر چه می‌توانند تروریست‌های تکفیری را از شعاع اطراف حرم حضرت زینب(س) دور کنند.

یک سال بعد و در اردیبهشت 1395 رزمندگان فاطمیون وارد عرصه نبرد پالمیرا شدند و توانستند در کنار رزمندگان مقاومت این شهر را به طور کامل آزاد کنند. خبر آزادسازی «حلب» همه جهان اسلام و محور مقاومت را غرق شادی کرد اما داعش از این فضای ایجاد شده استفاده کرد و در هوای مه‌آلود آن روزهای تدمر، بار دیگر تدمر را اشغال کرد. نیروهای ویژه فاطمیون در قالب تیپ حضرت ابوالفضل عباس(ع) بار دیگر عازم نبرد تدمر شدند و پس از نزدیک به 4 ماه نبرد سخت و جانانه در نهایت وارد شهر تدمر شده و این شهر را بار دیگر از چنگال تروریست‌های تکفیری داعش خارج کردند.

آخرین دژ داعش در سوریه چگونه به دست فاطمیون سقوط کرد؟«آینده» در نگاه فرزندان شهدای فاطمیون+فیلمخودروی زره‌پوش تروریست‌ها غنیمت رزمندگان فاطمیون+فیلم

امید داعش در تدمر چه بود و چگونه توسط رزمندگان فاطمیون از بین رفت؟ فرو رفتن ماشین انتحاری تروریست‌های داعش در گِل و انهدام آن توسط رزمندگان فاطمیون یکی از صحنه‌های حماسی نبرد مقاومت با تروریست‌های تکفیری در شهر پالمیراست. فیلم این ماجرا که برگرفته از مستند نبرد پالمیرا است در ادامه قابل مشاهده است:

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن