ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 94068
  • ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۵:۳۷
  • 73 بازدید
  • ارسال توسط :
هشدارهای بین‌المللی درباره فقدان امنیت غذایی در یمن

هشدارهای بین‌المللی درباره فقدان امنیت غذایی در یمن

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نقل از روزنامه رای‌الیوم، سازمان خواروبار و کشاورزی سازمان ملل (فائو) برنامه جهانی غذا، یونیسف و چند نهاد وابسته به سازمان ملل در گزارش مشترکی اعلام کردند: در حال حاضر ۱۹.۹ میلیون یمنی با گرسنگی دست و پنجه نرم می‌کنند. دلیل اصلی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نقل از روزنامه رای‌الیوم، سازمان خواروبار و کشاورزی سازمان ملل (فائو) برنامه جهانی غذا، یونیسف و چند نهاد وابسته به سازمان ملل در گزارش مشترکی اعلام کردند: در حال حاضر ۱۹.۹ میلیون یمنی با گرسنگی دست و پنجه نرم می‌کنند. دلیل اصلی نبود امنیت غذایی در این کشور بحران کنونی است، اما عوامل دیگری مثل نبود درآمد و افزایش قیمت کالاهای اصلی نیز بر امنیت غذایی تاثیر می‌گذارد.

در این بیانیه آمده است: تعداد زیادی از یمنی‌ها حتی در مناطقی که ثبات بیشتری دارند نمی‌توانند مواد غذایی اصلی را دریافت کنند؛ چرا که قیمت مواد غذایی و سوخت به شدت افزایش یافته است.

مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا در این راستا، گفت: ما در حال حاضر برای رساندن مواد غذایی به حدود یک میلیون نفر تلاش می‌کنیم و اگر این اقدام صورت نگیرد، دو سوم ساکنان یمن با گرسنگی شدید مواجه می‌شوند. ما نیاز به کمک‌های فوری بیشتری داریم و باید تلاش کنیم تا مواد غذایی به تمامی مناطق یمن برسد. اگر این کار را نکنیم نسل کاملی از کودکان را به خاطر گرسنگی از دست خواهیم داد.

این نهادها بر این بیانیه خواهان افزایش کمک‌های بشردوستانه و رساندن فوری مواد غذایی برای نجات میلیون‌ها نفر شدند. یمن از سال ۲۰۱۴ شاهد جنگی میان نیروهای انصارالله و نیروهای دولت مستعفی یمن است. عربستان سعودی نیز در سال ۲۰۱۵ ائتلافی را برای حمایت از دولت مستعفی تشکیل داد. حملات این ائتلاف به کشته شدن بیش از ۱۰ هزار تن منجر شده و بحران انسانی را در این کشور به وجود آورده است.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن