ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 94165
  • ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۶:۴۸
  • 95 بازدید
  • ارسال توسط :
گفتگوهای یمنی– یمنی؛ کُند اما رو به جلو

گفتگوهای یمنی– یمنی؛ کُند اما رو به جلو

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از مشرق، کانال تلگرامی تبیین درباره مذاکرات یمن نوشت: آغاز گفتگوهای یمنی- یمنی در سوئد با حضور نماینده سازمان ملل و پیشرفت‌ اولیه در بحث تبادل اسرا و انتقال مجروحین، امیدواری‌هایی را برای شکل گیری توافقات بعدی در زمینه آتش‌بس، فعال شدن فرودگاه‌ها و بنادر […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از مشرق، کانال تلگرامی تبیین درباره مذاکرات یمن نوشت:

آغاز گفتگوهای یمنی- یمنی در سوئد با حضور نماینده سازمان ملل و پیشرفت‌ اولیه در بحث تبادل اسرا و انتقال مجروحین، امیدواری‌هایی را برای شکل گیری توافقات بعدی در زمینه آتش‌بس، فعال شدن فرودگاه‌ها و بنادر و تن دادن به راه‌حل سیاسی با هدف استقرار دولت افزایش داده است. اما برغم دیدار و هم‌نشینی دو طرف مذاکره بر سر میز غذا و در خارج از جلسه مذاکره، گفتگوها تا کنون به صورت غیرمستقیم و با وساطت نماینده سازمان ملل انجام شده است.

بیشتر بخوانید:

هلاکت ۴۴۵ مزدور سعودی در ۶ روز محورهای مذاکرات یمن در «استکهلم»

خلع سلاح انصارالله قبل از هرگونه راه‌حل سیاسی و در حالی که کشور یمن جولان‌گاه هزاران نیروی متجاوز و مزدور خارجی است؛ درخواست کنترل و نظارت دولت مستعفی بر فعالیت فرودگاه صنعا؛ خروج انصارالله از بندر حدیده و واگذاری مدیریت آن به رئیس جمهور مستعفی و نادیده گرفتن پیشنهادات منطقی‌تر هیئت انصارالله در این زمینه، بیش از آن‌که نشست استکهلم را به جلسه گفتگو شبیه کرده باشد، رنگ و بوی باج خواهی به آن بخشیده است. به نظر می‌رسد که هیئت منتسب به رئیس جمهور مستعفی و ائتلاف سعودی – اماراتی، به جای اینکه حضور انصارالله در این نشست را در راستای تلاش برای نیل به راه‌حلی دیپلماتیک و برون رفت از درگیری نظامی و فجایع ناشی از آن برای مردم یمن تحلیل و تفسیر نمایند، آن را نشانه ضعف و وادادگی انصارالله قلمداد کرده و سعی بر تحمیل شرایط یکسویه خود در گفتگوها دارند.

بدیهیست که با شرایط حاکم بر نشست و تبدیل آن به جلسه مشاوره به جای گفتگو و همچنین فشارهای پشت پرده بازیگران حاضر در تحولات میدانی یمن و غایب در مذاکرات، نمی‌توان خروجی نشست استکهلم را چندان امید بخش دانست و یا اگر توافقاتی نیم بند نیز حاصل شود، چندان به اجرای آن امیدوار بود. با این وجود، این نشست می‌تواند زمینه را برای نشست‌های جدی‌تر آینده فراهم سازد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن