ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهدای مدافع حرم » شهید » شهید حججی
  • شناسه : 94170
  • ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۷:۲۳
  • 156 بازدید
  • ارسال توسط :

صفر تا صد برگزاری جشنواره فیلم مقاومت؛ شهدای بزرگ اصفهان، بهانه برگزاری جشنواره مقاومت

– اخبار استانها – به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از اصفهان، با مهدی احمدی فر رئیس حوزه هنری اصفهان در راستای اقدامات حوزه هنری گفت‌وگویی انجام شد و این بخش مربوط به حضور و نقش حوزه هنری در برگزاری جشنواره‌های سینمائی در اصفهان است. جشنواره‌هایی مانند فجر […]

– اخبار استانها –

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از اصفهان، با مهدی احمدی فر رئیس حوزه هنری اصفهان در راستای اقدامات حوزه هنری گفت‌وگویی انجام شد و این بخش مربوط به حضور و نقش حوزه هنری در برگزاری جشنواره‌های سینمائی در اصفهان است.

جشنواره‌هایی مانند فجر و مقاومت که با پیگیری‌های حوزه هنری به اصفهان آمد؛ جشنواره‌هایی که با برگزاری در این شهر آثار و خروجی‌های خوبی نصیب اصفهان می‌شود و باید از این نتایج استفاده بهینه کرد و آن‌ها را سمت و سو داد.

جشنواره فیلم مقاومت با حضورش در اصفهان سبب شد خروجی‌های خوبی نصیب اصفهان شود و قرار شد ۲ فیلم در مورد زندگی شهدای اصفهان ساخته شود. در ادامه گفت‌وگو با با مهدی احمدی فر رئیس حوزه هنری اصفهان را می‌خوانیم.

تسنیم: جشنوراه فیلم مقاومت رویدادی است که به تازگی در اصفهان برگزار شده، در حال حاضر اغلب جشنواره‌ها در پایتخت برگزار می‌شود و این سبب شده که استان‌ها از این رویداد بی‌نصیب باشند، چه شد که جشنواره فیلم مقاومت به اصفهان آمد؟

احمدی‌فر: مسئله‌ای که در مورد جشنواره‌ها و سایر برنامه‌های فرهنگی و هنری وجود دارد این است که اغلب در تهران تمرکز یافته و به استان‌ها سهم کمی می‌رسد و حتی به شهرستان‌ها نیز هیچ سهمی نمی‌رسد. هنگامی که با مسئولان مختلف صحبت می‌کنیم می‌بینیم که چقدر کمبودها و معظلات فرهنگی در نقاط مختلف داریم؛ اقدام فرهنگی در شهرستان‌ها کم است این‌ها بر می‌گردد به این که در مرکز استان رویدادی صورت نمی‌گیرد.

جشنواره فیلم مقاومت برگ برنده‌ای در کارنامه ارزشی و مقاومتی اصفهانحرف‌های قابل تأملی که در سروصداهای جشنواره فیلم مقاومت گم شدندتولید فیلم زندگی «شهید طاها اقدامی» و «شهید حججی» دستاورد جشنواره فیلم مقاومت در اصفهان

در مورد جشنواره فیلم مقاومت، معتقدیم اصفهان در دفاع‌مقدس، شکل‌گیری انقلاب، فرهنگ مقاومت جایگاه خاصی دارد ولی کمرنگ به آن توجه شده و حق اصفهان بیشتر از این است.

برای برگزاری جشنواره فیلم مقاومت پیگیری‌های زیادی شد در واقع به سبک زرنگی‌ اصفهانی مجموعه ما اقداماتی انجام داد و گفتیم که جشنواره در  تهران برگزار می‌شود لااقل در اصفهان رونمایی پوستر جشنواره و پوستر بخش ویژه عماد مغنیه در اصفهان باشد؛ ما در اصفهان امتیازهای زیادی داریم.

تسنیم: چه امتیازهایی سبب شد این جشنواره به اصفهان بیاید؟

احمدی‌فر: ما در اصفهان شهید حججی را داریم که جریان سازی کرد، شهید طاها اقدامی کوچک‌ترین شهید بود، شهید شیروانیان نخستین شهید مدافع حرم بود که پدرش نیز از سرداران تراز اول استان است ما ۳ بهانه بزرگ برای برگزاری این جشنواره  در اصفهان داشتیم و موفق شدیم، ابتدا قصد داشتیم برنامه رونمایی را در مزار طاها اقدامی برگزار کنیم اما بعد تصمیم گرفتیم با توجه به اینکه برای نخستین بار است در مرکز و عمارت سعدی برگزار شود.

همان‌ موقع گفتیم اگر می‌شود چند اکران فیلم از جشنواره نیز در اصفهان همزمان با تهران باشد و موافقت کردند و این‌گونه شد جشنواره  فیلم مقاومت پایش به اصفهان باز شد.

تسنیم: همانطور که می‌دانید برای جشنواره‌ای مانند کودک همه به میدان می‌آیند و درگیر هستند در سال‌های آینده می‌توان از ظرفیت‌های فرهنگی سایر ارگان‌ها استفاده کرد که داعیه‌دار مقامت باشند تا بیشتر درگیر شوند و فضای شهر اکران رویداد مقاومت را در خود ببیند، نباید به این رویداد ارگانی نگاه کرد چقدر نهادها به شما کمک کردند؟

احمدی‌فر: از همکاری مدیران استانی تشکر می‌کنم به نظرم می‌رسد اتفاق خوبی افتاده در یک سال گذشته چند برنامه مشترک خوب در بین دستگاه‌ها به شکل مشارکتی شکل گرفته و خوب بود برای مثال روز اصفهان همه‌ی دستگاه‌های فرهنگی تلاش کردند وکار انجام شد.

چندی پیش برنامه‌ای در مورد احیای تعزیه در میدان نقش جهان داشتیم‌، تعزیه تا ۲۵ سال پیش هر سال در میدان برگزار می‌شد اما ۲۵ سال است که برگزار نشده امسال با همت کار جمعی حوزه هنری، میراث فرهنگی، نیروی انتظامی، بسیج هنرمندان، معاونت فرهنگی شهرداری، فرهنگ و ارشاد، سازمان تبلیغات اسلامی دست به دست هم دادند و رویدادی شکل گرفت و در این راستا کار ارزشی، دینی، فرهنگی، آئینی وسنتی برگزار شد که بازتاب  خوبی داشت.

 تعدادی گردشگر خارجی در میدان بودند که هر کدام سفیر فرهنگی برای ایران شدند و این حرکت هنری  را تماشا و منتقل کردند؛ برای جشنواره فیلم مقاومت با وجود اینکه وقت کم بود از دستگاه‌ها همه به میدان آمدند و کمک کردند این نشان می‌دهد همدلی وجود دارد.

تسنیم: برای برگزاری جشنواره فیلم مقاومت بعدی در اصفهان باز هم برنامه دارید؟

احمدی‌فر: اگر ۲ سال دیگر در حوزه هنری بودم همه تلاشم را می‌کنم که جشنواره فیلم مقاومت دوباره در اصفهان برگزار شود و اگر نشد با توجه به اینکه جشنواره یک جشنواره بین‌المللی است و هزینه قابل توجهی و امکانات گسترده‌ای نیاز دارد ممکن است کل برنامه نتوانیم، اما بخش قابل توجه‌ جشنواره و حواشی را به اصفهان می‌آوریم و اگر من در حوزه هنری نبودم به نفر بعدی توصیه می‌کنم که این کار را دنبال کند.

تسنیم: برگزاری این جشنواره‌ها چه تاثیری در اصفهان می‌گذارد؟

احمدی‌فر: وقتی این جشنواره‌ها وارد استان می‌شود برکات زیادی دارد، با اینکه وقت کم بود و آبان ماه رونمایی از پوستر را داشتیم و آذر اجرای جشنواره بود با این حال توانستیم تعدادی از مهمانان خاص را به اصفهان بیاوریم و کارگاه‌های تخصصی برگزار کردیم؛ در کل ۴۵ فیلم به اصفهان آوردیم و جای خوشبختی دارد که چند کار از تولیدات اصفهان راه یافته برای داوری بود که مقام نیاورد.

 اما این سبب شد دوستانی که در حوزه سینما کار می‌کنند تشویق شده وانگیزه پیدا کنند و در جشنواره بعدی از اصفهان حضور پیدا کنند و این اثر خوبی بود که جشنواره داشت.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن