ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 94180
  • ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۸:۴۲
  • 83 بازدید
  • ارسال توسط :
نزاع کنگره با ترامپ بر سر عربستان در سال ۲۰۱۹ ادامه می‌یابد

نزاع کنگره با ترامپ بر سر عربستان در سال ۲۰۱۹ ادامه می‌یابد

به‌ گزارش ‌ایسنا، پایگاه هیل در این مطلب نوشت: روابط آمریکا با عربستان در پی قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌ نگار مخالف عربستانی فعال برای واشنگتن پست تبدیل به محل بحث داغ میان دو حزب اصلی آمریکا شده است و هر روز تعداد بیشتری از سناتورهای آمریکایی متقاعد می‌شوند که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در […]

به‌ گزارش ‌ایسنا، پایگاه هیل در این مطلب نوشت: روابط آمریکا با عربستان در پی قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌ نگار مخالف عربستانی فعال برای واشنگتن پست تبدیل به محل بحث داغ میان دو حزب اصلی آمریکا شده است و هر روز تعداد بیشتری از سناتورهای آمریکایی متقاعد می‌شوند که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در قتل این روزنامه‌نگار مسؤول است.

سنای آمریکا در تدارک است تا چند روز آینده با رای گیری بر سر قطعنامه‌ای  برای پایان دادن به حمایت آمریکا از ائتلاف نظامی تحت رهبری عربستان برای حمله به یمن ترامپ را به چالش بکشد و هم حامیان و هم مخالفان این قطعنامه گفته‌اند که احتمالا حمایت کافی برای تصویب شدن کسب خواهد کرد.

در حالی که تنها چند روز تا پایان کار قانونگذاران آمریکایی در سال جاری میلادی باقی‌ مانده تعدادی از سناتورها به دنبال از سرگیری این نزاع در سال جدید میلادی هستند.

سناتور کریس مورفی، گفت‌: برگزاری رای گیری چند روز دیگر یک پیام به اندازه کافی قدرتمند برای عربستانی‌ها بوده و همچنین نشان می‌دهد که ما سال آینده نیز قرار است بازگشته و کار را تمام کنیم.

او در ادامه خاطرنشان کرد: این قطعنامه اساسی سال آینده نیز همچنان مطرح خواهد شد و اگر امسال در رای گیری نخست تصویب شود، احتمالا سال بعد نیز در رای گیری دیگری دوباره تصویب خواهد شد.

مورفی به همراه سناتورها برنی سندرز و مایک لی از حامیان این قطعنامه بوده‌اند؛ قطعنامه‌ای که ترامپ را ملزم به خارج کردن نظامیان آمریکایی از یمن کرده یا توقف هرگونه “تاثیرگذاری” بر یمن در عرض ۳۰ روز را مطالبه می‌کند و تنها مبارزه سربازان آمریکایی با القاعده را استثنا می‌داند. از آنجا که سناتورها طبق قانون اختیارات جنگی این قطعنامه را مطرح کرده‌اند، آنها تنها نیاز به یک اکثریت ساده برای تصویب آن داشته و خیلی سریع می‌توانند سال آینده میلادی آن را به صحن سنا بیاورند.

قرار است سناتورها علاوه بر قطعنامه مربوط به یمن یک لایحه جامع‌تر دیگر از جانب سناتورها باب منندز و تاد یانگ را نیز مد نظر قرار دهند که احتمالا در سال ۲۰۱۹ مطرح خواهد شد. این قطعنامه الزام به اعمال تحریم در عرض ۳۰ روز علیه هر کسی می‌کند که در قتل خاشقجی دست دارد از جمله “هر مقام دولت عربستان یا عضو خاندان سلطنتی” که نقش وی در آن تعیین می‌شود.

این قطعنامه در ‌عین ‌حال ملزم به ارائه گزارشی در عرض ۳۰ روز درباره سوابق حقوق بشری حکومت عربستان کرده است. در ‌عین ‌حال برای مساله بحران یمن نیز تصریح داشته که فروش تسلحیات آمریکا به عربستان معلق شود و ارتش آمریکا از سوخت رسانی به هواپیماهای ائتلاف عربستانی حمله کننده به یمن منع شوند.

باب کورکر، رئیس کمیته‌ روابط خارجی سنا امیدوار است که چند روز دیگر اقدام به تهیه متن نهایی لایحه منندز ــ یانگ کند. هر چند که رسما این مساله اعلام نشده است. این نشست به کمیته‌ برخوردار از اعضای دست اندرکار در سیاستگذاری خارجی اجازه می‌دهد، اصلاحیه‌های خود را تدوین کرده و آن را برای رای گیری در صحن سنا آماده کنند.

کورکر گفت‌: این محتمل اما نسبتا اعتمادش کم است که سنا بتواند این لایحه کلی‌تر را در سال جاری میلادی مورد رسیدگی قرار دهد.

کورکر که در ماه ژانویه بازنشسته می‌شود، گفت‌: لایحه منندز ــ یانگ احتمالا در سال آینده میلادی احتمالا پروسه‌اش ادامه‌ خواهد یافت.

حامیان هر دو لایحه می‌گویند که می‌توان با استفاده از هفته‌های باقی‌ مانده از سال جاری میلادی یک نقطه شروع محکم برای سال ۲۰۱۹ رقم زد.

سناتور لیندسی گراهام که از حامیان لایحه است، گفت‌: کار می‌تواند در سال جاری میلادی آغاز شود و اگر بتوان یک ثمره جدید ارائه داد که ۶۰ حامی داشته باشد، این یک شروع خوب خواهد بود و می‌تواند در سال آینده ما را جلو بیندازد. دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا نیز در این میان در حال‌ برنامه‌ریزی هستند تا زمانی که از ماه ژانویه کنترل این مجلس را به دست بگیرند، تلاش‌های خود را برای مقابله با عربستان به جریان بیندازند و این ادامه‌ دردسرهای سیاست خارجی ترامپ در سال آینده میلادی خواهد بود.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن