ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 94191
  • ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴
  • 102 بازدید
  • ارسال توسط :
یک تحلیلگر: 18 میلیون نفر در یمن نیازمند کمک‌های بشردوستانه فوری هستند

یک تحلیلگر: 18 میلیون نفر در یمن نیازمند کمک‌های بشردوستانه فوری هستند

– اخبار سیاسی – به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم ، عبدالکریم المطری، تحلیلگر مسائل یمن، در نشست "نقض حقوق بشر توسط امریکا در غرب آسیا"،  که امروز دوشنبه (19آذر) در خبرگزاری تسنیم برگزار شد، در سخنانی گفت: صدها هزار نفر قربانی جنایات صهیونیست‌ها در یمن […]

– اخبار سیاسی –

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم ، عبدالکریم المطری، تحلیلگر مسائل یمن، در نشست "نقض حقوق بشر توسط امریکا در غرب آسیا"،  که امروز دوشنبه (19آذر) در خبرگزاری تسنیم برگزار شد، در سخنانی گفت: صدها هزار نفر قربانی جنایات صهیونیست‌ها در یمن هستند. برخی باید درباره حقوق بشر یمنی‌ها اظهارنظر کنند و بگویند که آیا اینها انسان نیستند؟

وی افزود: در حالی که یک اتفاق بسیار کوچک خارج از کشورهای این منطقه روی می‌دهد، همه کشورها وارد صحنه می‌شوند و همه نهادها از حقوق انسان‌ها دفاع می‌کنند اما امروز در برابر حقوق مردم یمن سکوت کردند.

شیخ‌الاسلام:"ترامپ" می‌خواهد حق بازگشت فلسطینیان را پاک کندواکنش وزیر دفاع به اتهام‌زنی جدید آمریکا به ایران درباره یمنپیشنهاد لاریجانی برای مدل جدیدی از مبارزه با تروریسم در یمن و افغانستانتحلیلگر مسائل یمن تأکید کرد: اظهار نظرهایی می‌شود مبنی بر اینکه زمانی که به کشورهای غربی رفتیم اسلام دیدیم بدون اینکه مسلمانی دیده باشم. شاید این حرف هدفمند باشد. غربی‌ها تلاش کردند، فتنه‌ها را در کشورهای اسلامی ترویج دهند. آنها این هدف را دنبال می‌کنند که بگویند دین اسلام یک دین تروریستی است.

وی افزود: اگر به مسئله یمن نگاه کنیم می‌بینیم که بیش از 40 هزار شهروند یمنی، شهید یا زخمی شدند و بیش از 430 هزار منزل غیرنظامی‌ها در کل نابوده شده و یا بخشی از آن براثر بمباران‌ها تخریب شده است.

**هر دقیقه شاهد قتل یک کودک یمنی هستیم، آیا اینها انسان نیستند؟

تحلیلگر مسائل یمن اضافه کرد: 18 میلیون یمنی وابسته به مذاهب و طوایف مختلف این کشور هستند که با خطر بزرگ فروپاشی مواجهند؛ حداقل 18 میلیون تن از این تعداد نیازمند کمک‌های بشردوستانه فوری هستند. در هر دقیقه شاهد قتل یک کودک یمنی هستیم، آیا اینها انسان نیستند؟

المطری با طرح این سوال که چه راه حلی برای رعایت حقوق یمنی‌ها وجود دارد، گفت: آیا حقوق یمنی‌ها این است که موشک و بمب به سوی آنها روانه کنیم؟!

وی اضافه کرد:‌غربی‌ها مدعی‌اند که خواهان نجات افراد بی‌دفاع در یمن هستند، اما طرح‌هایی که ارائه می‌دهند، نظیر طرح‌هایشان در نشست سوئد است و هیچ تأثیری در حل بحران یمن ندارد.

تحلیلگر مسائل یمن تصریح کرد: آنها می‌گویند که هم اکنون ما شاهد شرایط اسفناکی هستیم و می‌گویند برای اینکه این مشکل را در یمن برطرف کنیم باید بندر الحدیده را به ما تحویل دهید؛ سوال این است که می‌خواهند بندر الحدیده را تحویل چه کسی بدهیم؟ آیا می‌خواهند تحویل کشورهایی بدهیم که 4 سال است جنگ را علیه ما تحمیل کردند. آیا اینها واقعا با این منطق می‌خواهند به مردم یمن کمک کنند؟

المطری اضافه کرد: در میان طرح‌های غربی‌ها برای حل مسئله یمن، بندر عدن و فرودگاه عدن چه جایگاهی دارد؟ چرا می‌خواهند فقط بندر الحدیده را تحویل آنها بدهیم؟ زمانی که ما مسئله راه حل نهایی را مطرح می‌کنیم آنها با آن موافقت نمی‌کنند و می‌گویند که باید یک شورای انتقالی تشکیل شود تا براساس آن بنادر باز شوند و مسئله یمن نیز به شکلی حل شود، اما آنها با آن موافقت نمی‌کنند.

وی تصریح کرد: غربی‌ها تنها هدفشان این است که می‌خواهند کنترل بندر الحدیده را به دست بگیرند، پس از اینکه از راه نظامی نتوانستند به اهدافشان برسند از طریق نهادهای مدعی حقوق بشری، می‌خواهند به این بندر مسلط شوند.

**غربی‌ها به دنبال کنترل بندر الحدیده هستند

تحلیلگر مسائل یمن با بیان اینکه مردم یمن نیازی به کمک کشورها و نهادهای مدعی حقوق بشر ندارند، اظهار داشت: ما نمی‌گوییم که خواستار حقوق بشر هستیم. زیرا قوانین آنها علیه ملتهای ما تصویب شده اما در نهایت حقوق خودمان را طبق آیات قرآن پس می‌گیریم. 

المطری اضافه کرد: همانطور که بدرالدین الحوثی می‌گوید "اگر خواستی به صلح برسی باید سلاح به دست بگیری" ما شاهد این مسئله در طی تجاوزهای نظامی چهار سال گذشته علیه مردم یمن بوده‌ایم.

وی تأکید کرد: زمانی که آنها از ما می‌خواستند که سلاحمان را تحویل دهیم، وعده شان این بود که سلاح را تحویل دهید و دوره انتقالی تأسیس کنیم اما آنها در واقع می‌خواهند که ما به خواسته‌های آنها گردن نهیم تا هر کاری دلشان می‌خواهد با ما انجام دهند.

تحلیلگر مسائل یمن با بیان اینکه نهادها و سازمانهایی که در حال حاضر در یمن مدعی کمک به ملت یمن هستند، هدفشان این است که ملت یمن از یک ملت تولیدکننده به یک ملت گدا تبدیل شود، گفت: آنها این هدف را از طریق ارائه بسته‌های غذایی موقت به یمن دنبال می‌کنند که این بسته‌ها هیچ مشکلی را از این ملت حل نمی‌کند.

المطری اضافه کرد: خوشبختانه ملت یمن ثروتهای فراوانی در اختیار دارد که نه تنها می‌تواند مشکل این کشور را تا صدها سال حل کند بلکه می‌تواند به ملت‌های منطقه نیز کمک کند. یکی از اهداف آنها این است که ملت یمن نقطه قوت و عزت خود را از دست بدهد و به مرحله قیمومیت دیگر کشورها که از جمله عربستان است، برسد و تحت قیمومیت عربستان بازگردد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: موضوعی که در برخورد با متجاوزان در غزه شاهد بودیم این است که به وضوح دیدیم که اگر می‌خواهیم به صلح برسیم باید از سلاح استفاده کنیم و این شاهدی برای ماست؛ از همه دوستان به ویژه خبرگزاری تسنیم که در برگزاری این نشست همت کردند تقدیر و تشکر می‌کنم.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن