ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 94211
  • ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴
  • 448 بازدید
  • ارسال توسط :

تلاش یک کشور عربی برای خرید پهپادهای اسرائیلی/ترور عضو ارشد انصارالله یمن توسط امارات با پهپادهای چینی

العالم ـ آسیا به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، پایگاه خبری 'کان' رژیم صهیونیستی گزارش داد که یکی از کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس (که به نام آن اشاره ای نشده است) چند سال پیش درخواست خرید هواپیماهای اسرائیلی بدون سرنشین از نوع 'زیک' را داده […]

العالم ـ آسیا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، پایگاه خبری 'کان' رژیم صهیونیستی گزارش داد که یکی از کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس (که به نام آن اشاره ای نشده است) چند سال پیش درخواست خرید هواپیماهای اسرائیلی بدون سرنشین از نوع 'زیک' را داده بود. این پهپادها توانمندی پیشرفته ای دارند و قادر به حمل مهمات و حمله به اهداف مختلف هستند.
این سایت خبری به نقل از منابع نظامی اسرائیلی نوشت: تل آویو درخواست این کشور عربی را بررسی کرد اما در نهایت تصمیم گرفت که با آن مخالفت کند. به همین جهت کشور مذکور برای خرید هواپیماهای بدون سرنشین به چین متوسل شد.
پهپادهای چینی یاد شده مدل 'وینگ لونگ 2 ' و مجهز به راکت‌های هجومی بوده و مشابه پهپاد 'ام کیو9 ریپر ' ساخت آمریکاست.
با وجود اینکه این رسانه اسرائیلی به نام این کشور عربی اشاره ای نکرده است، روزنامه آمریکایی 'فارن پالیسی' در آوریل گذشته فاش کرد که امارات سال 2017 چند پهپاد چینی خریداری کرده و از آن در جنگ یمن استفاده کرده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا به نوشته فارن پالیسی، صالح الصماد رئیس سابق شورای عالی سیاسی یمن از رهبران انصار الله یمن توسط یکی از این پهپادها ترور شد.
این روزنامه آمریکایی به نقل از جاستین برونک پژوهشگر نیروی هوایی موسسه سلطنتی خدمات در لندن نوشت که امارات تلاش می‌ کوشد از این پهپادها برای اهداف سیاسی خود در مناطق حساسی مانند لیبی نیز استفاده کند.
کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله عربستان و امارات با بی توجهی به مساله فلسطین به عنوان مهمترین مسئله مرکزی جهان اسلام، هیچ گونه نگرانی از برقراری روابط دوستانه با دشمن صهیونیستی ندارند و طی ماه های اخیر گام های شتابناکی برای عادی سازی روابط با اسرائیل برداشته اند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن