ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 94295
  • ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۱
  • 64 بازدید
  • ارسال توسط :
رویترز: گوترش در گزارشی محرمانه خواستار اطمینان‌بخشی کشورها درباره ادامه اجرای برجام شد

رویترز: گوترش در گزارشی محرمانه خواستار اطمینان‌بخشی کشورها درباره ادامه اجرای برجام شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی خبرگزاری رویترز نوشت آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، در گزارشی محرمانه که به‌دست این خبرگزاری رسیده، خواستار اطمینان‌بخشی کشورها درباره ادامه اجرای توافق هسته‌ای ایران و قدرت های جهانی، موسوم به برجام، شده است. گوترش در […]

رویترز: گوترش در گزارشی محرمانه خواستار اطمینان‌بخشی کشورها درباره ادامه اجرای برجام شدبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی خبرگزاری رویترز نوشت آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، در گزارشی محرمانه که به‌دست این خبرگزاری رسیده، خواستار اطمینان‌بخشی کشورها درباره ادامه اجرای توافق هسته‌ای ایران و قدرت های جهانی، موسوم به برجام، شده است.

گوترش در این گزارش با اشاره به اینکه برجام برای حفظ صلح و امنیت منطقه خاورمیانه و جهان ضروری است، خواستار تضمین حفظ این توافق شده است.

در این گزارش همچنین ادعا شده است: به نظر می رسد دو قطعه پرتابگر موشک های ضدتانک که توسط ائتلاف متجاوز سعودی در یمن کشف شده است، ظاهراً در سال های 2016 و 2017 میلادی در ایران ساخته شده باشند. در ادامه گزارش رویترز آمده است دبیر کل سازمان ملل متحد به طور مشخص اعلام نکرده است که آیا کشف این قطعات در یمن نقض قطعنامه شورای امنیت (قطعنامه 2231) که سال 2016 میلادی تصویب شد، محسوب می شود یا خیر. بر اساس ادعای رویترز، در گزارش دوسالانه گوترش به شورای امنیت درباره تحریم‌های ایران، آمده است پس از بررسی قطعات یک فروند موشک سطح به هوا که ائتلاف سعودی آن را کشف کرده است، به نظر می رسد این قطعات شبیه موشک های ساخت ایران باشد.

ائتلاف متجاوز به یمن به سرکردگی عربستان سعودی از ماه مارس سال 2015 میلادی، در حال بمباران بخش های مختلف یمن، به ویژه مناطق مسکونی بوده است. بر اثر حملات ائتلاف سعودی که از حمایت کامل نظامی و تسلیحاتی کشورهای غربی به ویژه آمریکا برخوردار است، تاکنون هزاران غیرنظامی یمنی کشته و زخمی و میلیون ها نفر نیز آواره شده اند. همچنین، محاصره همه جانبه یمن توسط ائتلاف سعودی مانع از ارسال کمک های بشردوستانه به این کشور جنگ زده شده است. جنگ و محاصره یمن باعث شده است چندین میلیون کودک یمنی از سوء تغذیه حاد رنج ببرند. تاکنون بسیاری از کودکان یمنی جان خود را بر اثر وبا و گرسنگی شدید از دست داده‌اند. بیمارستان ها و مراکز بهداشتی این کشور نیز از کار افتاده است و در حال حاضر جهان، در سکوت کامل و منزجرکننده رسانه ها و سران کشورهای غربی، شاهد وقوع بزرگترین فاجعه انسانی در این کشور است.

عربستان سعودی برای توجیه تجاوز وحشیانه به یمن و جنایت‌های غیرانسانی که علیه مردم این کشور مرتکب می‌شود، همواره ایران را به ارسال تسلیحات به ارتش و کمیته‌های مردمی یمن متهم کرده است. این در حالی است که یمن به دلیل محاصره زمینی، دریایی و هوایی توسط کشورهای عضو ائتلاف متجاوز به سرکردگی عربستان، عملاً به هیچ کشوری دسترسی ندارد و ارسال کمک های بشردوستانه به این کشور نیز به همین دلیل غیرممکن شده است. از سوی دیگر، جمهوری اسلامی ایران نیز بارها به شدت چنین اتهاماتی را رد و اعلام کرده است اینگونه اتهام‌زنی‌های بی‌پایه و اساس ائتلاف سعودی و متحدان غربی‌اش تنها با هدف توجیه جنایت‌های وحشیانه این ائتلاف در یمن صورت می‌گیرد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن