ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 94373
  • ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱
  • 118 بازدید
  • ارسال توسط :
روایت تسنیم از شهیدی مدافع حرمی که شهادت را به پزشکی ترجیح داد+فیلم

روایت تسنیم از شهیدی مدافع حرمی که شهادت را به پزشکی ترجیح داد+فیلم

– اخبار استانها – به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از تبریز، شهید محمدرضا فخیمی هریس، یکی از دلاورمردان آذربایجان است که 28 آذرماه 1394 به دست نیروهای تکفیری در حلب سوریه به شدت مجروح و پس از دو روز ماندن در کما، به فیض شهادت نائل شد. […]

– اخبار استانها –

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از تبریز، شهید محمدرضا فخیمی هریس، یکی از دلاورمردان آذربایجان است که 28 آذرماه 1394 به دست نیروهای تکفیری در حلب سوریه به شدت مجروح و پس از دو روز ماندن در کما، به فیض شهادت نائل شد.

این دلیر مرد 24 ساله خطه آذربایجان که اصالتا از اهالی شهرستان هریس آذربایجان شرقی و ساکن تبریز بود که نخستین شهید  مدافع حرم شهرستان هریس و جوان ترین شهید مدافع حرم استان محسوب می‌شود. وی تنها پس از 15روز از اولین اعزام خود به سوریه، به درجه رفیع شهادت رسید.

حاج رسول فخیمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با بیان این شهید محمدرضا فخیمی از پنج سالگی آموزش قرآن را آغاز کرد، اظهار کرد: وی در هشت سالگی قرآن را به سه زبان عربی، فارسی و ترکی مسلط بوده و در یازده سالگی در مسجد یادواره‌های شهدا و کلاس‌های احکام و قرآن برگزار می‌کرد.

وی با بیان اینکه روزی مدیر مدرسه محمدرضا مرا خواند، ادامه داد: مدیر مدرسه می‌گفت دیدم یک روز محمدرضا یک بسته دفتر، خودکار و مداد به مدرسه آورده بود که می‌گفت پول توی‌جیبی‌هایم را جمع کردم و برای دانش آموزان نیازمند خودکار، دفتر و مداد خریدم؛ این در حالیست که من می‌توانم گرسنگی را تحمل کنم ولی نمی‌توانم نیازمندی بقیه دوستان را تحمل کنم.

پدر شهید محمدرضا فخیمی با بیان اینکه وی در آزمون پزشکی قبول شده ولی ورود به سپاه را ترجیح داد، افزود: به محمدرضا گفتم می‌توانی پزشک شوی و به صورت رایگان برای بیماران نیازمند، خدمت کنی اما مرا متقاعد کرد تا وارد دانشکده نظامی امام حسین (ع) شود.

وی همچین ادامه داد: پس از ورود به نظام، روزی پاسپورت گرفت و من فهمیدم که محمدرضا دیگر رفتنی است. روزی آمد و گفت من می‌خواهم به سوریه بروم و به من گفت شما که همیشه می‌گفتید امام حسین (ع) در صحرای کربلا یاری می‌خواست و اکنون حرم حضرت زینب (س) دست دشمن افتاده است و ما باید به یاری حرم بشتابیم.

رسول فخیمی در ادامه با اشاره به لحظه شهادت محمدرضا فخیمی اظهار کرد: فرمانده محمدرضا می‌گفت که شب عملیات، هوای حلب سرد بود که محمدرضا در این هوا، مشغول راز و نیاز با خدا بود و صبح نیز با این حال بدون صبحانه عملیات را آغاز کرد که متاسفانه موشک هدایت شده سمت تانکش شلیک کرد و ما سپس از تانک بیرونش آوردیم که متأسفانه در آمبولانس به درجه شهادت نایل شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از تسنیم، مراسم سومین سالگرد شهید «محمدرضا فخیمی» شهید مدافع حرم روز پنجشنبه 22 آذرماه بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد امام حسین واقع در چهارراه لاله، میدان امام حسین برگزار می شود.

گزارش از شاهین بدرحیدری

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن