ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 94494
  • ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۵:۰۲
  • 402 بازدید
  • ارسال توسط :

سناتور کهنه‌کار آمریکایی: سعودی‌ها عامل بحران انسانی یمن هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، برنی سندرز، سناتور آمریکایی و نامزد انتخابات درون حزبی ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ در وب سایت شخصی خود نوشت: نباید از دخالت رژیم مستبد و قاتل عربستان سعودی در جنگ یمن حمایت کنیم، زیرا ریاض سبب […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، برنی سندرز، سناتور آمریکایی و نامزد انتخابات درون حزبی ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ در وب سایت شخصی خود نوشت: نباید از دخالت رژیم مستبد و قاتل عربستان سعودی در جنگ یمن حمایت کنیم، زیرا ریاض سبب شده است تا بزرگترین بحران انسانی در یمن شکل بگیرد.

وی نوشت: «دخالت عربستان سعودی در یمن سبب شده است تا بدترین بحران انسانی روی کره زمین شکل بگیرد. این بحران باعث شده است تا ۸۵ هزار کودک یمنی از گرسنگی در آستانه مرگ قرار بگیرند، هر هفته ۱۰ هزار نفر مبتلا به وبا می‌شوند و سازمان ملل متحد اعلام کرده است که یمن در آستانه یک قحطی قریب الوقوع قرار دارد.»

سندرز افزود: «من می‌خواهم از همکارانم و تمام مردمی که در سطحی پایین‌تر سبب شدند تا این قطعنامه تاریخی تصویب شود تشکر کنم. امروز، ۴۵ سال بعد از اینکه سنای آمریکا قانون مجوز دادن به رئیس جمهور برای جنگ (War Powers Act) را تصویب کرد، سنا برای نخستین بار از قدرت خودش استفاده کرد.»

این سناتور کهنه کار آمریکایی ادامه داد: «کاری که امروز مجلس سنا انجام داد بدین معنی است که کنگره آمریکا بیمار و خسته است و از انجام دادن مسئولیت قانونی خودش در خصوص موضوعات جنگی خودداری می‌کند. ما دیگر از رژیم مستبد و قاتل عربستان سعودی حمایت نظامی نخواهیم کرد.»

پس از نزدیک به چهار سال حمایت همه‌جانبه از جنایات رژیم سعودی، مجلس سنای آمریکا در واکنش به موضع دونالد ترامپ در قبال قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی و امتناع او از مقصر دانستن محمد بن سلمان،  ولیعهد سعودی با تصویب یک قطعنامه خواستار پایان یافتن حمایت آمریکا از عربستان در جنگ یمن شد.

قطعنامه مذکور که با ۵۶ رای موافق در برابر ۴۱ رای مخالف به تصویب رسید، به دولت ترامپ ۳۰ روز فرصت داده است تمامی نیرو‌های آمریکایی دخیل در جنگ یمن را از این کشور خارج کند.

مجلس سنای آمریکا همچنین با تصویب قطعنامه‌ای علیه عربستان، محمد بن سلمان را عامل ترور جمال خاشقجی معرفی کرد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن