ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 94517
  • ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۸:۴۸
  • 85 بازدید
  • ارسال توسط :

استقبال ترکیه از توافق صلح بین طرف‌های یمنی در مذاکرات سوئد

العالم- ترکیه وزارت خارجه ترکیه امروز (جمعه) با صدور بیانیه‌ای از توافق طرف‌های یمنی بر سر موارد مهم جهت پیشرفت به سوی صلح در جریان مذاکرات سوئد استقبال کرد. در بیانیه وزارت خارجه ترکیه ضمن استقبال از توافق تبادل اسرا بین دو طرف، از برداشته شدن گام‌هایی برای بهبود وضعیت در استان جنوبی «تعز» و […]

العالم- ترکیه

وزارت خارجه ترکیه امروز (جمعه) با صدور بیانیه‌ای از توافق طرف‌های یمنی بر سر موارد مهم جهت پیشرفت به سوی صلح در جریان مذاکرات سوئد استقبال کرد.

در بیانیه وزارت خارجه ترکیه ضمن استقبال از توافق تبادل اسرا بین دو طرف، از برداشته شدن گام‌هایی برای بهبود وضعیت در استان جنوبی «تعز» و آتش‌بس در شهر بندری و مهم «الحدیده» تقدیر کرد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» آنکارا با تاکید بر حمایت خود از اقدامات سازمان ملل در جهت برقراری کامل صلح و ثبات در یمن، تداوم مذاکرات برای رسیدن به چهارچوبی جهت راهکار سیاسی را مهم دانست.

این بیانیه همچنین انتظار دولت ترکیه برای پایان یافتن جنگ خانمان‌سوز یمن و نجات «برادران و خواهران یمنی» خود از درد و رنج را بیان داشته و با قربانیان این جنگ 4 ساله همدردی کرد.

دبیر کل سازمان ملل روز گذشته (پنجشنبه) از توافق میان گروههای یمنی بعد از یک هفته مذاکره در استکهلم، حول موضوعات بندر الحدیده و همچنین کاهش درگیری‌ها در شهر تعز خبر داد.
پیشتر نیز هیأت مذاکره‌کننده دولت نجات ملی یمن، از تبادل فهرست اسامی اسرای دو طرف که شامل 15 هزار نفر می‌شود، به منظور مقدمه‌سازی برای آزادی آنها از سوی دو طرف خبر داد.

چهارمین دور مذاکرات یمن که با نظارت تشویق و نظارت سازمان ملل از روز جمعه گذشته به صورت رسمی شروع شد. طی این چند روز «مارتین گریفیتس» فرستاده ویژه سازمان ملل، در سالن‌های مجزا با هیأت دولت نجات ملی (مستقر در صنعاء) و هیأت دولت مستعفی یمن (مستقر در عدن) دیدار می‌کرد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن