ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 94520
  • ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۹:۳۴
  • 79 بازدید
  • ارسال توسط :
امیدواریم توافق یمنی‌ها به آتش بس پایدار و پایان بحران انسانی منجر شود

امیدواریم توافق یمنی‌ها به آتش بس پایدار و پایان بحران انسانی منجر شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، طرف‌های یمنی روز پنجشنبه در پایان نشست صلح خود در سوئد که تحت نظارت سازمان ملل برگزار شد، با توقف فوری درگیری‌ها در شهر ساحلی الحدیده و خارج کردن گروه‌های مسلح از این شهر توافق کردند. بر اساس این توافق هر دو طرف […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، طرف‌های یمنی روز پنجشنبه در پایان نشست صلح خود در سوئد که تحت نظارت سازمان ملل برگزار شد، با توقف فوری درگیری‌ها در شهر ساحلی الحدیده و خارج کردن گروه‌های مسلح از این شهر توافق کردند.

بر اساس این توافق هر دو طرف متعهد می‌شوند که هیچ گونه تجهیزات نظامی به استان الحدیده وارد نکنند و فورا تمامی درگیری‌ها را در این شهر و بندر الحدیده و بنادر الصلیف و رأس عیسی را متوقف کنند. همچنین قرار است رئیس کمیته هماهنگی گزارشات هفتگی درباره اجرای این توافق ارائه کند.

براساس این توافق که از روز جمعه اجرایی می‌شود افراد مسلح باید ظرف 14 روز از این شهر و بندر آن عقب‌نشینی کنند.

قرار است کمیته‌ای نیز برای استقرار مجدد نیروهای دو طرف در الحدیده با نظارت سازمان ملل تشکیل شود.

همچنین قرار است تمامی درآمدهای بنادر الحدیده و الصلیف و رأس عیسی به بانک مرکزی یمن انتقال یابد تا از طریق شعبه موجود در الحدیده حقوق کارمندان پرداخت شود.

تمامی طرف‌ها باید رفت و آمد غیرنظامیان و ورود کالاها به شهر الحدیده و بنادر الحدیده و الصلیف و رأس عیسی را تسهیل کنند و مانع ورود کمک‌های بشردوستانه نشوند.

براساس این توافق حضور سازمان ملل در شهر الحدیده و بنادر مذکور افزایش می‌یابد.

سازمان ملل نقش مهمی در حمایت از اداره و تفتیش مؤسسه کل بنادر الحدیده، الصلیف و رأس عیسی خواهد داشت.

همچنین مسئولیت امنیت الحدیده و بنادر مذکور به عهده نیروهای امنیتی محلی خواهد بود.

در همین راستا، آمریکا، امارات متحده عربی، کویت، مصر، بحرین از این توافق استقبال کردند.

بنا بر این گزارش هم‌چنین بهرام قاسمی با استقبال از تفاهمات اولیه یمنی‌ها روز پنجشنبه گفت: ایران در چارچوب رویکرد مسوولانه خود در قبال بحران‌های منطقه‌ای نقش سازنده‌ای در ترتیبات اجرایی گفتگوهای یمنی ـ یمنی در سوئد ایفا کرده و همچنان در راستای طرح چهار ماده‌ای ارائه شده از سوی وزیر خارجه ایران راه‌حل نهایی بحران یمن را توقف جنگ و خونریزی و تداوم گفتگوهای یمنی ـ یمنی می‌داند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ابراز امیدواری کرد، بندر حدیده و سایر بنادر و فرودگاه‌های یمن از جمله فرودگاه صنعا هر چه سریع‌تر برای دریافت کمک‌های انسان‌دوستانه و فعالیت‌های مدنی به منظور کاهش رنج و آلام مردم یمن آماده سازی شوند.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن