ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 94565
  • ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱
  • 94 بازدید
  • ارسال توسط :
انتشار متن توافقنامه طرفهای یمنی مذاکره صلح سوئد

انتشار متن توافقنامه طرفهای یمنی مذاکره صلح سوئد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، متن توافق مذاکرات صلح سوئد درباره جنگ یمن منتشر شد. بر این اساس، طرفین مذاکره درباره موارد زیر به توافق رسیدند. اعلام تفاهمات درباره تعزطرفین درخصوص موارد زیر توافق کردند: 1-تشکیل کمیته مشترک طرفین با حضور نمایندگانی از […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، متن توافق مذاکرات صلح سوئد درباره جنگ یمن منتشر شد.

بر این اساس، طرفین مذاکره درباره موارد زیر به توافق رسیدند.

اعلام تفاهمات درباره تعز
طرفین درخصوص موارد زیر توافق کردند:

1-تشکیل کمیته مشترک طرفین با حضور نمایندگانی از جامعه مدنی و مشارکت سازمان ملل متحد.

2- طرفین نمایندگان خود را در کمیته مشترک تعیین خواهند کرد و اسامی این افراد حداکثر یک هفته پس از گفتگوهای سوئد به دفتر فرستاده سازمان ملل متحد اعلام خواهد شد.

3- سازمان ملل متحد زمان و مکان نشست اول کمیته مشترک را تعیین خواهد کرد.

4- کمیته مشترک اختیارات و سازوکار فعالیت خود را تعیین خواهد کرد.

5- کمیته مشترک گزارشی از روند فعالیت خود به نشست آتی گفتگوهای یمن ارائه خواهد کرد.

توافق درباره شهر الحدیده و اسکله های الحدیده و الصلیف و رأس عیسی

طرفین درخصوص موارد زیر توافق کردند:

– استقرار مشترک نیروهای اسکله های الحدیده و الصلیف و رأس عیسی و شهر الحدیده در اماکن مورد توافق در خارج از این شهر و اسکله ها

– تعهد طرفین به عدم انتقال هرگونه تجهیزات نظامی به این استان و شهر الحدیده و اسکله های الحدیده و الصلیف و رأی عیسی.

– برچیدن هرگونه نماد سلاح در این شهر.

– تشکیل کمیته هماهنگی برای استقرار نیروهای مشترک و مورد توافق به ریاست سازمان ملل متحد که به طور مثال شامل اعضایی از طرفین برای نظارت و آتش بس و استقرار نیروها می شود.

– رئیس کمیته هماهنگی برای استقرار نیروهای مشترک گزارش های هفتگی خود را از طریق دبیرکل به شورای امنیت ارائه می کند. این گزارش درخصوص پایبندی طرف ها به تعهداتشان در این توافق است.

– کمیته هماهنگی استقرار نیروهای مشترک ناظر بر عملیات استقرار و نظارت خواهد بود و همچنین بر مین روبی در شهر الحدیده و اسکله های الحدیده و الصلیف و رأس عیسی نظارت خواهد داشت.

– نقش رهبری سازمان ملل متحد در پشتیبانی از مدیریت و عملیات بازرسی از اداره کل بنادر دریای سرخ یمن در اسکله های الحدیده و الصلیف و رأس عیسی. این موضوع شامل تقویت سازوکار سازمان ملل متحد در بازرسی و تحقیق (UNVIM) در اسکله های الحدیده و الصلیف و رأس عیسی نیز می شود.

– تقویت حضور سازمان ملل متحد در شهر الحدیده و اسکله های الحدیده و الصلیف و رأس عیسی.

– طرفها تعهد می دهند کار سازمان ملل را در الحدیده تسهیل کنند.

– همه طرف ها تعهد می دهند رفت و آمد غیرنظامیان و جابجائی کالا از و به شهر الحدیده و اسکله های الحدیده و الصلیف و رأس عیسی را تسهیل کنند و همچنین تعهد می دهند مانع از رسیدن کمک های بشردوستانه به اسکله الحدیده و الصلیف و رأس عیسی نشوند.

– همه درآمدهای اسکله های الحدیده و الصلیف و رأس عیسی به بانک مرکزی یمن شعبه الحدیده تحویل داده می شود. این پول ها صرف تامین دستمزد کارمندان بخش خدماتی این شهر و استان الحدیده و همه مناطق دیگر این کشور خواهد شد.

– مسئولیت امنیت الحدیده و اسکله های الحدیده و الصلیف و رأس عیسی طبق قانون یمن بر عهده نیروهای امنیتی داخلی است و باید رویه های حقوقی حکومتی و هرگونه موانعی در مسیر فعالیت نهادهای داخلی برچیده شود.

– این توافق به عنوان سابقه ای فراتر از هرگونه گفتگو یا مذاکرات بعدی به شمار نمی رود.

– اجرای این توافقنامه در چندین مرحله صورت می گیرد و نحوه آن را کمیته هماهنگی استقرار تعیین خواهد کرد. استقرار نیروها در اسکله های الحدیده و الصلیف و رأس عیسی و بخش های مهم شهر که با امور انسانی مرتبط است در مرحله نخست اجرا خواهد شد و طی دوهفته پس از اجرائی شدن آتش بس تکمیل خواهد شد. استقرار نیروهای مشترک در شهره الحدیده و اسکله های الحدیده و الصلیف و رأس عیسی حداکثر طی 21 روز پس از آغاز اجرای آتش بس صورت خواهد گرفت.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن