ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 9462
  • ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰
  • 85 بازدید
  • ارسال توسط :
مدافعان حرم، علم و قلم پیشگامان روشنگری هستند

مدافعان حرم، علم و قلم پیشگامان روشنگری هستند

حجت‌الاسلام نقی باقری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: کسانی که با عنوان مدافعان حرم، علم و قلم در کشورمان یاد می‌شوند امروز در گروه پیشگامان روشنگری قرار گرفته‌اند و برای بصیرت‌افزایی در جامعه اسلامی اهتمام جدی دارند بنابراین نباید آنها را مورد عتاب و اهانت قرار داد. وی با اشاره […]

حجت‌الاسلام نقی باقری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: کسانی که با عنوان مدافعان حرم، علم و قلم در کشورمان یاد می‌شوند امروز در گروه پیشگامان روشنگری قرار گرفته‌اند و برای بصیرت‌افزایی در جامعه اسلامی اهتمام جدی دارند بنابراین نباید آنها را مورد عتاب و اهانت قرار داد.

وی با اشاره به وجود داشتن برخی اظهارات نادرست درباره جایگاه این قشر از جامعه، ادامه داد: اینکه وزیر بهداشت و درمان کشورمان منشاء بروز مشکلات مختلف در جامعه اسلامی  را این سه قشر دانسته اجحاف در حق این افراد است.

باقری با بیان اینکه مدافعان حرم برای صیانت از حرم اهل بیت، عصمت و طهارت (ع) جان خود را در طبق اخلاص گذاشته‌اند، اضافه کرد: پس نباید با چنین اظهاراتی که دون شان این بزرگواران و شهدای گلگون‌کفن است به خون پاک‌شان دهن‌کجی کرد.

امام جمعه شاهین‌دژ با اشاره به اینکه مدافعان علم نیز عاشورائیان، حسینیان، هیات‌های مذهبی و مداحان هستند، اضافه کرد: این سوال در اذهان نقش می‌بندد مبنی بر اینکه عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) مانع توسعه کشورمان هستند یا کسانی که در عاشورای 88 پرچم سید و سالار جوانان اهل بهشت امام حسین(ع) را پاره کرده‌اند.

وی با اظهار اینکه با مطرح شدن عنوان مدافعان قلم، علماء، ائمه جمعه، اندیشمندان و روزنامه‌نگاران به اذهان عمومی خطور می‌کند، یادآوری کرد: این قشر از جامعه در بصیرت‌افزایی، آگاهی‌بخشی و روشنگری در جامعه اسلامی نقش کلیدی و تاثیرگذاری دارند.

باقری با اشاره به کلام الهی «ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ » اضافه کرد: قلم در نزد ذات اقدس خداوند از چنان مقام والایی برخوردار است، چرا که خداوند متعال به آن و سطرهایی که می‌نویسد سوگند یاد می‌کند بنابراین نباید به کسانی که قلم به دست گرفته و برای آگاهی‌بخشی در بین مردم قدم برمی‌دارند توهین شود.

امام جمعه شاهین‌دژ به جایگاه رفیع شهدای گلگون‌کفن نزد خالق هستی اشاره کرد و بیان داشت: بنابراین در حکومت دینی که امنیت و ثبات آن مرهون جان فشانی شهدا است نباید به مدافعان حرم و ایثارگران اهانت شود.

این مدرس حوزه‌های علمیه شاهین‌دژ ضمن ابراز امیدواری برای کسانی که با چنین اظهاراتی قلب مردم مومن، متدین و متشرع ایران را به درد می‌آورند به خیمه اسلام برگردند، گفت: در این صورت می‌توانند در قلب اقشار مختلف مردم جایی را برای خود باز کنند.

وی با اظهار اینکه در آستانه سالروز ایراد سخنرانی تاریخی حضرت امام برای روشنگری پیرامون لایحه کاپیتولاسیون قرار گرفته‌ایم، ادامه داد: این قبیل لوایح، اقدامات و حرکت‌ها در تاریخ ایران به وفور وجود دارد، بنابراین برای عبرت گرفتن از آنها باید به گنجینه تاریخ رجوع کرد.

باقری با اشاره بر لزوم تبیین تاریخ انقلاب برای نسل جدید ایران اسلامی، یادآوری کرد: نه‌تنها سال‌های بعد از تاسیس نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بلکه قبل از آن نیز باید به آحاد مردم به ویژه جوانان و نوجوانان به صورت مفصل انعکاس پیدا کند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن