ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 94657
  • ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹
  • 174 بازدید
  • ارسال توسط :
آتش‌‌بس فوری در الحدیده و ورود کمک‌‌های بشردوستانه به یمن

آتش‌‌بس فوری در الحدیده و ورود کمک‌‌های بشردوستانه به یمن

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، روزهای گذشته استکهلم سوئد شاهد جدال سیاسی و دیپلماتیک انصارالله با نمایندگان دولت فراری از ریاض بود. نمایندگان دولت نجات ملی و دولت فراری یمن، پس از یک هفته مذاکره با نظارت سازمان ملل، درباره آتش […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، روزهای گذشته استکهلم سوئد شاهد جدال سیاسی و دیپلماتیک انصارالله با نمایندگان دولت فراری از ریاض بود. نمایندگان دولت نجات ملی و دولت فراری یمن، پس از یک هفته مذاکره با نظارت سازمان ملل، درباره آتش بس در شهر و بندر الحدیده و بنادرالصلیف و عین عیسی به توافق رسیده‌‌‌اند.

براساس این توافق که بندهایی از آن منتشر شده است، آتش‌‌بس باید به صورت فوری در این مناطق برقرار شود و نیروهای مشترک در این مناطق و نقاط توافقی در خارج از شهر الحدیده مستقر شوند و همچنین دو طرف باید از ارسال و اعزام تجهیزات و نیرو به استان و شهر الحدیده خودداری و به همه اقدامات نظامی و مسلحانه در شهر پایان دهند.

بازرسی کشتی‌‌ها توسط سازمان ملل متحد قبل از رسیدن به بندرالحدیده نیز از بندهای توافق روز گذشته یمن عنوان شده است که در هر حال می‌‌تواند یک پیروزی بزرگ برای مردم یمن و ارسال کمک‌‌ها‌‌ بشردوستانه به این کشور قحطی زده از جنگ نابرابر باشد.

آنچه در این بین مهم است علاوه بر بندهای توافق آتش بس در الحدیده که می‌‌‌تواند به بحران انسانی در این شهر پایان دهد، پیروزی مهم و سیاسی نیروهای انصارالله یمن می‌‌باشد.

از حدود هفت ماه پیش نیروهای ائتلاف ریاض و با کمک‌های غربی‌‌ها در ابتدا سعی داشتند تا بندر الحدیده را تحت عنوان عملیاتی به نام "رعد سرخ" به تصرف درآورند که موفق نشدند و با شکست‌‌های سنگین مواجه شدند. این بندر به دلیل موقعیت استراتژیک که داراست، پذیرای بیش از 80 درصد مایحتاج یمنی‌‌ها بوده است و نیروهای ائتلاف سعودی سعی داشتند تا با تصرف این بندر، کار انصارالله را تمام کنند.

مقاومت جانانه‌‌ی نیروهای انصارالله تا جایی پیش رفت که علاوه بر شکست‌‌های سنگین و پی در پی نیروهای ائتلاف، سران ریاض نشین و فراری دولت مستعفی یمن را مجبور به مذاکره با انصارالله کرد.

تا همین چند وقت پیش حتی نمایندگان دولت مستعفی عبد ربه نیز، انصارالله را به عنوان نمایندگان بخش مهمی از مردم که نقاط کلیدی کشور را نیز در اختیار داشت، به رسمیت نمی‌‌شناختند، ولی با انجام این مذاکرات آن هم بین عبدالسلام از انصارالله و خالد الیمانی وزیر امور خارجه دولت فراری منصورهادی رئیس جمهوری مستعفی یمن و با حضور گریفیث نماینده ویژه سازمان ملل متحد، در واقع هویت انصارالله در صحنه‌ی بین المللی نیز به رسمیت شناخته شده است.

باید به این نکته توجه کنیم که در روزهای گذشته، آمریکایی‌ها در آستانه مذاکرات سعی داشتند تا حوثی‌ها را به عنوان یک گروه تروریستی معرفی و نام آن‌ها را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دهند و با این اقدام سعی می‌‌کردند تا یک گام بزرگ در کمک به هیات ریاض بردارند ولی مقاومت نیروهای یمنی در میدان الحدیده، جواب داد و انصارالله در صحنه‌‌‌ی بین المللی و سیاسی هم به یک موفقیت بزرگ دست پیدا کرد.

یک خیریه بین‌المللی امور کودکان در مورد اوضاع انسانی یمن گزارش داده است که بیش از ۸۵ هزار کودک زیر پنج سال در سه سال اخیر به دلیل سوءتغذیه شدید در یمن، جان داده‌اند. صندوق نجات کودکان می‌گوید با برآورد "محتاطانه" اطلاعات سازمان ملل، تخمین می‌زند که بین آوریل ۲۰۱۵ و اکتبر ۲۰۱۸، تعداد ۸۴ هزار و ۷۰۰ کودک زیر پنج سال در یمن به واسطه سوءتغذیه شدید جان داده‌‌اند. با این توافق انصارالله امید آن می‌رود که بخشی از کمک‌‌های انسان دوستانه وارد یمن شود و مردم را از فشار بی‌رحمانه برهاند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن