ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 94694
  • ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۶:۳۵
  • 480 بازدید
  • ارسال توسط :
مذاکرات صلح یمن با کارشکنی عربستان و امارات کند پیش می رود/ سعودی ها سعی دارند امتیازات بیش تری بگیرند/ تلاش آمریکا و غرب برای نجات عربستان از باتلاق

مذاکرات صلح یمن با کارشکنی عربستان و امارات کند پیش می رود/ سعودی ها سعی دارند امتیازات بیش تری بگیرند/ تلاش آمریکا و غرب برای نجات عربستان از باتلاق

حمیدرضا ترقی، کارشناس مسائل بین الملل در خصوص "نشست صلح یمن" به شبکه اطلاع رسانی راه دانا گفت:  این مذاکرات به دلیل کاستی های عربستان و امارات خیلی کند پیش می رود و با بهانه جویی های متعددی که این دو کشور دارند، مذاکرات تا حدودی کند پیش می رود و شاید به عنوان اولین […]

حمیدرضا ترقی، کارشناس مسائل بین الملل در خصوص "نشست صلح یمن" به شبکه اطلاع رسانی راه دانا گفت:  این مذاکرات به دلیل کاستی های عربستان و امارات خیلی کند پیش می رود و با بهانه جویی های متعددی که این دو کشور دارند، مذاکرات تا حدودی کند پیش می رود و شاید به عنوان اولین گام بتوانند بحث تبادل اسرا را انجام بدهند.

 

وی تصریح کرد: عربستانی ها اسامی اسرا را ارائه نمی دهند و با کارشکنی سعی دارند از اعلام مشخصات اسرا امتناع کنند و به همین خاطر قدری روند مذاکرات کند است.

 

کارشناس مسائل بین الملل بیان داشت: علت این است که فضا و جو مذاکرات به ضرر سعودی ها است و به همین خاطر آن ها سعی دارند با کارشکنی، امتیازات بیش تری را بگیرند و نگذارند که نتیجه و نهایت این مذاکرات از مقر ائتلاف عربی تمام شود.

 

ترقی با اشاره به این که دشمنی عربستان و جنایات این کشور برای دنیا آشکار شده است، گفت: شکست عربستان و ائتلاف عربی با پشتیبانی آمریکا و اروپا در الحدیده، حامل بسیار مهمی در مذاکرات است.

 

وی افزود: آمریکایی ها و سعودی ها می دانند که در واقع علی رغم خرج میلیاردها دلار در جنگ، هیچ چیز نصیبشان نشده است و هیچ چیز به دست نیاوردند و همچنان باید در شرایط ضعف باز هم صحنه جنگ را ترک کنند.

 

کارشناس مسائل بین الملل خاطر نشان کرد: به نظر می رسد که تلاش آمریکا و غربی ها این است که عربستان را از این باتلاقی که بوجود آورده است هرچه زودتر نجات دهند.

 

ترقی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه "چرا شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه ای علیه رژیم سعودی صادر نمی کند؟" گفت: دلیل عدم صدور قطعنامه علیه عربستان تا کنون کاملاً مشخص است که ناشی از رشوه هایی است که عربستان به کشورهای عضو سازمان ملل و شورای امنیت داده است.

 

وی تاکید کرد: این رشوه ها که از سرمایه ملت عربستان داده می شود، عاملی شده است که کشورهای شورای امنیت همچنان پشتیبانی از عربستان را ادامه دهند و به هیچ یک از قوانین بین المللی و معاهدات پایبند نباشند.

 

این کارشناس اظهار داشت: در واقع به نظر می رسد، این هم نشان دیگری از تسلط پول و ثروت در اهداف شورای امنیت است.

 

حمیدرضا ترقی در پاسخ به این سوال که "آیا آمریکا و ترامپ کماکان در کنار بن سلمان خواهند ماند؟" گفت: آمریکا عمدتاً منافع خودش را در حمایت از عوامل و متحدین خودش در منطقه به خاطر پولی که می تواند از آن ها بدوشد، می داند و این وجهه بین المللی آمریکا را خراب می کند که در واقع بر خلاف آینده آمریکا دست به این نوع حمایت ها می زند.

 

وی در پایان گفت: یقیناً این حمایت ها نمی تواند خیلی دوام داشته باشد و به زودی موجب رسوایی و همچنین عاملی برای ضربه خوردن به آمریکا در افکار عمومی جهان می شود.

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن