ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 94704
  • ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۷:۵۴
  • 101 بازدید
  • ارسال توسط :
عهدشکنی عربستان در مذاکرات یمن/ سازمان‌های بین المللی با دلارهای آل سعود تطمیع می‌شوند

عهدشکنی عربستان در مذاکرات یمن/ سازمان‌های بین المللی با دلارهای آل سعود تطمیع می‌شوند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدهادی سید افقهی در گفت‌وگوی اختصاصی با شاخص، درباره وضعیت یمن اظهار کرد: روزهای اخیر در مذاکرات یمن در سوئد، توافقاتی انجام شد که شامل یکسری توافق‌های نوشته و نانوشته بود. وی افزود: تبادل اسراء، جنازه‌های دو طرف، آزادی زندانیان و […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدهادی سید افقهی در گفت‌وگوی اختصاصی با شاخص، درباره وضعیت یمن اظهار کرد: روزهای اخیر در مذاکرات یمن در سوئد، توافقاتی انجام شد که شامل یکسری توافق‌های نوشته و نانوشته بود.

وی افزود: تبادل اسراء، جنازه‌های دو طرف، آزادی زندانیان و تعیین و تکلیف ناپدیدشدگان توافقی بود که نوشته شد و هر دو طرف پذیرفتند که کار را از این مقطع شروع کنند.

کارشناس مسائل خاورمیانه بیان کرد:  در این مذاکرات اولویت را به مسائل انسانی دادند و بعد به مسئله الحدیده که تنها گذرگاه دولت رسمی یمن است، پرداختند.

افقهی ادامه داد: در این توافق گفتند که اولا نیروهای مسلح از هر دو طرف خارج و از شهر دور شوند و امنیت شهر را به خود مسئولین امنیتی محلی و بومی بسپارند.

وی افزود: برای مسئله بندر هم قرار شد نمایندگانی از سازمان ملل حضور یابند و ناظر بر ورود و خروج کمک‌های انسان دوستانه، دارو، غذا و سوخت باشند.

آل سعود برای آتش بس در یمن کارشکنی می‌کند

کارشناس مسائل خاورمیانه عنوان کرد: مسئله سوم درباره الحدیده که هر دو طرف شفاهی توافق کردند اما چیزی را ننوشتند و امضا نکردند؛ بحث آتش بس بود که متاسفانه بامداد دیروز عربستان و امارات با انواع بمب‌های خوشه‌ای به الحدیده حمله کردند.

افقهی خاطرنشان کرد: در جلسه شورای امنیت مطرح شد که آتش بس قرار بود وارد مرحله عملیاتی شود اما متاسفانه دیدیم که عربستان سعودی طبق معمول عهد شکنی کرد.

وی بیان کرد: سخنگوی هیئت مذاکره کننده یمنی پیش بینی می‌کرد که عربستان سعودی پایبند به این مسئله نیست چون از این توافق راضی نبود و هیچ امتیازی نتوانست از حوثی‌ها و انصارالله بگیرد.

افقهی گفت: علی رغم میل جامعه جهانی به اتمام جنگ در یمن و مذاکراتی که یک هفته در سوئد انجام شد و توافقاتی که به عمل آمد اما چون سعودی‌ها و اماراتی‌ها بازنده اصلی این مذاکرات بودند، کارشکنی کرده و یمن را بمبارن می‌کنند.

کارشناس مسائل خاورمیانه عنوان کرد: باید ببینیم سکوت مجامع بین‌المللی تا کجا می‌تواند دوام بیاورد و سعودی‌ها تا کی می‌توانند یاغی‌گری و خیره سری کنند و تمام قوانین و مقرارتی که امضا کردند زیر پا بگذارند.

جامعه جهانی باید برخورد جدی با کشتار در یمن داشته باشد

وی ابراز کرد: جامعه جهانی باید برخورد جدی و دلیل اصلی سکوت سازمان‌های بین‌المللی در برابر ظلم‌های آل سعود به خاطر دلار‌هایی است که عربستان می‌پردازد و آن‌ها را تطمیع می‌کند.

افقهی خاطرنشان کرد: در تعز که جنوب الحدیدیه است قرار شد آتش بس و کاهش تنش باشد تا مردم بتوانند عبور و مرور کنند.

کارشناس مسائل خاورمیانه ادامه داد: مسئله فرودگاه ثنئا، انتقال بانک مرکزی و پرداخت حقوق کارمندان که تحت پوشش انصارالله هستند متاسفانه نیمه تمام ماند.

وی بیان کرد: توافق را از مسائل انسانی و بشردوستانه آغاز کردند اما متاسفانه با کارشکنی آل سعود مواجه شد چراکه در این مذاکرات و در جنگ دستشان خالی ماند و اکنون درحال انتقام‌گیری هستند.

افقهی عنوان کرد: آل سعود فکر کردند اگر انصارالله را پای میز مذاکره بکشند و همزمان الحدیده را زیر بمباران قرار دهند، به چیزی که در میدان جنگ نتوانستند به دست بیاورند با تحت فشار قرار دادن انصارالله می‌توانند بگیرند.

وی افزود: البته انصارالله مدعی است که ما خیلی عقب نشینی کردیم و خروج نیروها از الحدیده، اجازه حضور نماینده عربستان در بندر الحدیده و نظارت سازمان ملل بر تمام فعالیت‌های بند و کاهش تنش در اطراف تعز از جمله این امتیازات است اما عربستان راضی نیست و امتیازات بیشتر می‌خواهد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن