ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 94706
  • ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۷:۵۴
  • 422 بازدید
  • ارسال توسط :

ویدیو/ فرار جمعی تعدادی از نظامیان سعودی در جنوب غرب عربستان

العالم- یمن گروه اطلاع‌رسانی «الاعلام‌الحربی» یمن، ویدئویی از عملیات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن علیه مواضع نظامیان سعودی در شرق «جبل الدود» در جیزان منتشر کرد. جیزان (جازان) در جنوب غرب عربستان سعودی و در مرز یمن واقع شده است. یمنی‌ها سه منطقه جازان، نجران و عسیر را خاک یمن می‌دانند که در قرن گذشته […]

العالم- یمن

گروه اطلاع‌رسانی «الاعلام‌الحربی» یمن، ویدئویی از عملیات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن علیه مواضع نظامیان سعودی در شرق «جبل الدود» در جیزان منتشر کرد.

جیزان (جازان) در جنوب غرب عربستان سعودی و در مرز یمن واقع شده است. یمنی‌ها سه منطقه جازان، نجران و عسیر را خاک یمن می‌دانند که در قرن گذشته به خاک عربستان الحاق شده است.

در ابتدای این ویدئو تصاویری از هدف قرار دادن مواضع مذکور با چندین موشک «زلزال 1» و خمپاره نشان داده می‌شود.

پس از آن یگان‌هایی از ارتش و کمیته‌های مردمی اقدام به پیشروی به سمت مواضع شبه‌نظامیان ائتلاف عربی به فرماندهی عربستان سعودی می‌کنند و با آنها وارد درگیری مستقیم می‌شوند؛ نظامیان سعودی فقط چند لحظه در برابر ارتش یمن مقاومت می‌کنند و پس از لحظاتی پا به فرار می‌گذارند.

جنگنده‌های سعودی در تلاشی ناکام برای جلوگیری از پیشروی ارتش یمن وارد عمل می‌شود اما بی‌فایده است. طی این عملیات ارتش یمن خسارت‌های جانی و مالی گسترده‌ای به شبه‌نظامیان وابسته به ائتلاف وارد شد.

جنگ عربستان علیه یمن از ششم فروردین سال 1394 آغاز شده و هنوز ادامه دارد. این جنگ که با حمایت سیاسی و تسلیحاتی و مشارکت محدود آمریکا، فرانسه، انگلیس و مشارکت مستقیم امارات (و برخی کشورهای دیگر مثل سودان) در قالب «ائتلاف عربی»‌ و به رهبری عربستان ادامه دارد، تاکنون بیش از 50 هزار یمنی را به کام مرگ کشانده است.

فارس

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن