ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 94878
  • ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۵:۵۴
  • 82 بازدید
  • ارسال توسط :
آغاز آتش‌بس در الحدیده یمن

آغاز آتش‌بس در الحدیده یمن

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از پایگاه النشره، آتش بس در الحدیده واقع در غرب یمن بامداد سه شنبه آغاز شد. در همین حال، محمد علی الحوثی رئیس کمیته عالی انقلاب یمن از برقراری آتش بس در الحدیده استقبال کرد. در همین […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از پایگاه النشره، آتش بس در الحدیده واقع در غرب یمن بامداد سه شنبه آغاز شد.

در همین حال، محمد علی الحوثی رئیس کمیته عالی انقلاب یمن از برقراری آتش بس در الحدیده استقبال کرد.

در همین حال خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع وابسته به دولت مستعفی یمن گزارش داد که تنها چند دقیقه بعد از برقراری آتش بس در بندر الحدیده واقع در غرب یمن، درگیر‌هایی در این منطقه روی داده است.

نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن پیش از این از آغاز توافق آتش بس در الحدیده یمن از نیمه شب دوشنبه به وقت یمن خبر داده بود.

بر اساس این گزارش، دفتر مارتین گریفیتس نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن طی بیانیه‌ای اعلام کرد که آتش بس در الحدیده این کشور از نیمه شب امشب (۲۴ دوشنبه) اجرایی می‌شود.

در این بیانیه آمده است که کمیته مسئول طبق گفتگو‌های صلح یمن در سوئد، توافق آتش‌بس در الحدیده را راس ساعت ۲۴ امشب دوشنبه به اجرا در خواهد آورد.

این در حالی است که یحیی سریع سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن دوشنبه‌شب اعلام کرد که ائتلاف سعودی متجاوز به یمن ظرف ۴۸ ساعت گذشته و در آستانه آغاز اجرای آتش‌بس در الحدیده بر اساس توافق سوئد، ۷۹ حمله هوایی به مناطق مختلف یمن انجام داده است.

بر اساس اعلام سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن، شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی بیش از ۱۰ بار سعی داشتند با انجام حملات توپخانه‌ای و موشکی به مناطق مختلف الحدیده نفوذ کنند.

گفتنی است که طرف‌های یمنی شرکت‌کننده در مذاکرات صلح سوئد روز پنجشنبه از توافق بر سر آتش‌بس در استان الحدیده و شهر تعز و رسیدن کمک به این شهر‌ها خبر دادند.

بر اساس این توافق؛ در الحدیده، و بنادر الحدیده، الصلیف و راس عیسی آتش بس فوری برقرار می‌شود. نیرو‌ها از بنادر الحدیده و الصلیف و راس عیسی به مواضع مورد توافق درباره آن می‌روند.

طبق این توافق؛ هیچ تقویت نظامی از سوی طرفین در این استان رخ نمی‌دهد و طرفین به آن پایبند هستند.

بر اساس این توافق؛ کمیته هماهنگی درباره بحث استقرار مجدد مشترک و مورد توافق به ریاست سازمان ملل تشکیل می‌شود.

طبق این توافق؛ رئیس کمیته هماهنگی گزارش هفتگی از طریق دبیر کل به شورای امنیت درباره اجرا شدن آن توافق می‌دهد.

نقش رهبری سازمان ملل در حمایت از اداره و عملیات بازرسی بنادر دریای سرخ یمن

تقویت حضور سازمان ملل در الحدیده

طرفین پایبند به تسهیل کار سازمان ملل در الحدیده هستند.

همه طرف‌ها بر تسهیل حرکت غیرنظامیان و کالا‌ها به الحدیده و بنادر آن متعهد هستند.

همه درآمد‌های بنادر الحدیده، الصلیف و راس عیسی در بانک مرکزی یمنی از طریق شعبه موجود در الحدیده قرار داده می‌شود تا صرف حقوق غیرنظامیان در الحدیده و سراسر یمن شود.

مسئولیت امنیت الحدیده و بنادر الحدیده، الصلیف و راس عیسی بر عهده نیرو‌های امنیت داخلی طبق قانون یمن است و باید به روند قانون احترام گذاشته شود و هر مانعی از بین برود.

رژیم سعودی نزدیک به چهار سال است با همراهی چند کشور عربی دیگر وابسته به خود و با حمایت آمریکا تجاوز به یمن را آغار کرده است.

در طول این تجاوز هزاران نفر از مردم یمن شهید و زخمی و خسارات زیادی نیز به زیرساخت‌های این کشور وارد شده است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن