ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 94888
  • ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۷:۲۴
  • 370 بازدید
  • ارسال توسط :
درخواست یک سازمان آلمانی برای توقف صادرات سلاح‌ به عربستان

درخواست یک سازمان آلمانی برای توقف صادرات سلاح‌ به عربستان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در همین راستا، کارل یوستن، رئیس بنیاد غیر انتفاعی GKKE می‌گوید دولت آلمان با ادامه فروش سلاح به عربستان قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند. یوستن در گزارشی که درباره‌ صادرات سلاح‌های آلمانی به خبرنگاران در روز دوشنبه مطرح […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در همین راستا، کارل یوستن، رئیس بنیاد غیر انتفاعی GKKE می‌گوید دولت آلمان با ادامه فروش سلاح به عربستان قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند.

یوستن در گزارشی که درباره‌ صادرات سلاح‌های آلمانی به خبرنگاران در روز دوشنبه مطرح کرد به طور مشخص به ائتلاف تحت رهبری عربستان برای حمله به یمن اشاره کرد و گفت: این ائتلاف همچنان به جنگ علیه یمن همراه با نقض فاحش قوانین بین‌المللی ادامه می‌دهد.

او در ادامه گفت: سازمان ملل درباره یک فاجعه‌ انسانی اعمال شده علیه تقریبا ۲۰ میلیون نفر صحبت می‌کند. محاصره دریایی یمن که ضد قوانین بین‌المللی است در این فاجعه نقش چشمگیری دارد. من این مساله را که قایق‌های گشت زنی آلمانی در این محاصره دریایی نقش ایفا می‌کند رد نمی‌کنم. سلاح‌های صادر شده از سوی دولت آلمان به این فاجعه انسانی اضافه می‌کند.

وی در ادامه می‌افزاید: فروش سلاح‌ به عربستان ناقض قوانین مربوط به تجارت تسلیحات است که از نقطه نظر قوانین بین‌المللی اجباری محسوب می‌شود در عین حال مغایر با موضع مشترک اعضای اتحادیه اروپا در زمینه‌ صادرات کالاهاو تکنولوژی‌های نظامی و قوانین مربوط به کنترل تسلیحات است.

به گفته‌ی یوستن در این زمینه دولت آلمان با اصول خودش و همچنین تدابیر کلیدی پیشگیری از جنگ و تلاش برای صلح پایبند نبوده است.

یوستن، برلین را از بابت کوتاهی در مذاکرات برای سیاست‌گذاری‌های فروش سلاح که از سوی زیگمار گابریل وزیر خارجه سابق آلمان به جریان افتاد مقصر دانست و گفت: بنیاد GKKE تقاضا می‌کند که دولت فورا تمامی مجوزهای سابقا صادر شده را برای فروش سلاح به ائتلاف نظامی عربستان باطل کرده و نهایتا سیاست‌ محدودیت صادرات سلاح را در اجرا کند.

بر طبق گزارش او در مورد صادرات سلاح‌های آلمان، برلین مجوزهایی به ارزش ۱.۷۴ میلیارد دلار برای فروش سلاح به عربستان صادر کرده است.

ماه اکتبر دولت جدید آلمان مجموعا ۸۷ مجوز برای صادر کردن سلاح صادر کرد که شامل فروش قایق‌های گشت زنی و سیستم‌های دفاع هوایی به ارزش ۲۸۸ میلیون دلار به عربستان می‌شد.

گزارش او به مساله قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار مخالف سعودی در کنسولگری عربستان در شهر استانبول در تاریخ ۲ اکتبر نیز اشاره کرده است.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن