ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 95006
  • ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶
  • 330 بازدید
  • ارسال توسط :

دیپلمات سابق آمریکایی: رفتار بن سلمان قابل پیش بینی نیست

العالم – آمریکا فایرستاین سفیر سابق آمریکا در یمن و نائب رئیس سابق مرکز مطالعات خاورمیانه و کارشناس دیپلماتیک در امور خاورمیانه روز چهارشنبه در مصاحبه با روزنامه قطری 'الشرق' این مطلب را بیان کرد. وی گفت: اعضای سنا اطمینان پیدا کرده اند که محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در جنایت (قتل جمال خاشقجی روزنامه […]

العالم – آمریکا

فایرستاین سفیر سابق آمریکا در یمن و نائب رئیس سابق مرکز مطالعات خاورمیانه و کارشناس دیپلماتیک در امور خاورمیانه روز چهارشنبه در مصاحبه با روزنامه قطری 'الشرق' این مطلب را بیان کرد.

وی گفت: اعضای سنا اطمینان پیدا کرده اند که محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در جنایت (قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی) دست داشته است و اقدامات اخیر آنان علیه وی در کنگره نیز نشانگر همین امر است.

خاشقچی روزنامه نگار مطرح و ستون نویس روزنامه آمریکایی واشنگتن پست 10 مهرماه سال جاری به دستور مقامات ارشد سعودی در کنسولگری این کشور در استانبول به قتل رسید و جنازه وی نابود شد.

وی با بیان اینکه ائتلاف با بن سلمان در آینده به نفع آمریکا و بسیاری از کشورهای غربی نیست، بر لزوم فرستادن سفیر دیگری به ریاض برای گفت و گو با ملک سلمان و انتقال این نگرانی ها به وی تاکید کرد.

فایرستاین افزود: دولت ترامپ همان درسی را گرفت که دولت های قبلی آمریکا گرفته بودند و آن این بود که اعضای سنا هر وقت احساس کنند کسی میخواهد اطلاعاتی را مخفی کند، مانند تلاش ترامپ برای جلوگیری از ارائه اطلاعات 'جینا هاسپل' مدیر سازمان اطلاعات آمریکا (سیا) در برابر اعضای سنا، هرگز در برابر چنین مسئله ای سکوت نکرده و فشار زیادی به دولت وارد می کنند.

وی ادامه داد، نمونه این امر هم موضع گیری 'لیندسی گراهام' عضو ارشد سنا بود که تصریح کرد تا زمانی که هاسپل بتواند در برابر اعضای سنا سخن بگوید، این مجلس بسیاری از خواسته های ریاست جمهوری را تعلیق خواهد کرد که این امر در عمل اتفاق افتاد و سنا بر اساس گواهی مدیر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) تصمیم خود را گرفت.

این دیپلمات سابق آمریکایی گفت: سئوالی که همچنان در نهادهای سیاسی و حکومتی آمریکا مطرح است این است که بن سلمان چقدر شایسته است که مورد حمایت و تایید آمریکا قرار بگیرد؛ به ویژه اینکه او فردی 'احمق' و اقداماتش برای آمریکا غیر قابل پیش بینی است.

وی افزود، این امر تنها به آمریکا مربوط نمی شود و در خصوص بسیاری از کشورهای غربی از جمله انگلیس، فرانسه، آلمان و دیگر کشورها نیز صدق می کند. به همین جهت برای موضع گیری در خصوص اوضاع داخلی عربستان و آینده ائتلاف با این کشور، آمریکا باید سفیر دیگری به ریاض بفرستد.

سفیر سابق امریکا در یمن ادامه داد: واشنگتن از زمان پایان دوره ریاست جمهوری باراک اوباما تاکنون سفیری در ریاض نداشته است و سفیر آمریکا باید برای گفت وگو با ملک سلمان و سایر سران سعودی اختیارات لازم را داشته باشد تا روابط آمریکا و عربستان و آینده ائتلاف این دو کشور به دست کسی مانند بن سلمان نابود نشود که مخالفان بسیاری دارد و انبوهی از تردیدها و نگرانی ها درباره او مطرح است.

عربستان به ویژه شخص بن سلمان در پی کشته شدن خاشقچی، با فشارهای بین المللی بی سابقه ای روبه رو شده است.

ولیعهد عربستان در جریان سفر اخیر خود به چند کشور افریقایی بشدت تحقیر شد و مردم با برگزاری تظاهرات در شهرهای مختلف تونس و مصر وی را به خاطر قطعه قطعه کردن خاشقچی با اره برقی پدر اره لقب دادند.

سفر وی به برخی کشورها مانند مغرب لغو شد و عبدالعزیز بوتفلیقه رییس جمهوری الجزایر به خاطر بیماری وی را نپذیرفت

ایرنا

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن