ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 9501
  • ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۱
  • 111 بازدید
  • ارسال توسط :
اختصاص عزاداری‎ها به دهه اول محرم جفاست

اختصاص عزاداری‎ها به دهه اول محرم جفاست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه سیاسی خبرگزاری میزان، حجت‎الاسلام سید مصطفی میرلوحی در مراسم سلسله عزاداری‎های ایام محرم در دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به ملاقات خصوصی مقام معظم رهبری با خانواده‌های شهدای مدافع حرم در سال گذشته، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در […]

اختصاص عزاداری‎ها به دهه اول محرم جفاستبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه سیاسی خبرگزاری میزان، حجت‎الاسلام سید مصطفی میرلوحی در مراسم سلسله عزاداری‎های ایام محرم در دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به ملاقات خصوصی مقام معظم رهبری با خانواده‌های شهدای مدافع حرم در سال گذشته، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در آن جلسه خطاب به آنها فرمودند فرزندان و یا همسران و پدران شما که شهید شده‎اند و شما چند سال با آنها زندگی کرده‎اید، اولیای خدا بودند و شما با اولیای خدا زندگی کرده‌اید.
وی با بیان اینکه در دورانی که عده‌ای از جوانان در غفلت هستند شهدای مدافع حرم از نوامیس اسلام و حرم اهل بیت(ع) دفاع می‌کنند، افزود: شهدای مدافع حرم به تمام داشته‎های خود پشت پا زده و چند هزار کیلومتر دورتر از کشور با دشمنان اسلام مقابله می‌کنند.
عضو هیات امنای دانشگاه امام صادق(ع) با اشاره به مقام شهدا و به خصوص شهدای مدافع حرم ادامه داد: حضرت ابوالفضل(ع) تمام وجود خود را فدای برادر و امامش کرد که باید از ایشان درس‌ها آموخت.
وی افزود: در حالی که عده‎ای مانند شهید همدانی در راه خدا و دفاع از حرم امن الهی جان خود را فدا می‎کنند برخی پای شبکه‌های مجازی نشسته و مزخرفاتی در مورد مدافعان حرم مانند دریافت حقوق چندمیلیونی می‎خوانند؛ که این مسئله دل مادران و همسران شهدا را خون کرده است.
میرلوحی افزود: گذراندن این روزها، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و تک تک مواضع مانند تایید، سکوت، فریاد، حرف، نقل، رفتن و …یک امتحان است.
وی در ادامه به موضوع سامرا و تخریب حرم امامان(ع) اشاره کرد و با بیان اینکه سامرا خانه امام زمان(عج) است، افزود: در این خانه حضرت امام زمان(عج) به دنیا آمده‌اند، با این وجود چطور می‎توان نسبت به سامرا بی‎فکر بود در حالی که خبر از یکسان شدن این شهر با خاک می‌آید؟
رئیس دانشگاه امام صادق(ع) از بی‎فکری، بی‎توجهی و بی‎دقتی‌ها در برابر جنایت 11 سال پیش در سامرا انتقاد کرد و ادامه داد: دشمنی با اهل بیت(ع)، حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) در خون آل سعود است.
وی با بیان اینکه در زمانی که سعودی‎ها بقیع را تخریب کردند برخی کشورهای مسلمان اعتراض کردند، ادامه داد: خبیث‎هایی مانند آل سعود، وهابیت و امثال آنها مثل داعش دشمن رسول‎الله هستند چراکه این خبیث‎ها 94 سال پیش قصد داشتند که حرم پیامبر(ص) را نیز با خاک یکسان کند.
میرلوحی با اشاره به اینکه سخنرانی شهید مدرس، فشار به دولت و شورش موجب شد تا افکار عمومی به موضوع تخریب بقیع اعتراض کنند، افزود: در زمان پهلوی مملکت ایران و بزرگترین نماینده شیعه را یک بهاییِ انگلیسی‌زادهِ نوکر اسرائیل اداره می‌کرد.
وی با بیان اینکه هم اکنون در حالی که این همه جوان بسیجی داریم نباید اجازه داد سامرا را منهدم کنند، بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند نگذارید حادثه سامرا فراموش شود.
عضو هیات امنای دانشگاه امام صادق(ع) با تاکید بر اینکه نباید اجازه داد سامرا تخریب شود، افزود: چرا در مورد مسائلی مانند مقابله با تخریب سامرا و حرم ائمه(ع) غیرت و تعصب کمی داریم؟
وی از عملکرد جامعه هنری و به خصوص اهالی سینما انتقاد کرد و با بیان اینکه چرا برای فرهیختگان و جامعه هنری مسئله حرم، ائمه و زیارت مهم نیست؟ افزود: کدام دین، مکتب و امپراطوری 30 میلیون زائر مخلص دارد؟
وی بیان کرد: در دنیا برای یک همایش 100 تا 150 نفری میلیون‌ها تومان هزینه می‎کنند، اما در اربعین از یکصد نژاد و یکصد کشور مختلف در این همایش حضور پیدا کرده و پیاده به سمت حرم امام حسین(ع) می‌روند.
عضو هیات امنای دانشگاه امام صادق(ع) با بیان اینکه زیارت سرمایه بزرگ ما است و مسئله‌ای مهمتر از زیارت نداریم، افزود: انقلاب ثمره اربعین‌ها است.
وی با اشاره به ایام شهادت حضرت زین العابدین(ع) تاکید کرد: عزاداری‎ها نباید فقط مختص به دهه اول محرم باشد چراکه از دهه دوم مصیبت آل‎الله و شهدا آغاز شده است.
میرلوحی اختصاص عزاداری‎های محرم به دهه اول را جفا دانست و ادامه داد: هیاتی‎ها باید به یاد سفر اهل بیت(ع) مراسم عزاداری را پر بار برگزار کنند.
وی با بیان اینکه اربعین بوی عطر امام حسین(ع) و شهادت می‎دهد، تاکید کرد: شیعه به معنی خطبه غدیر، خطبه فدکیه و خطبه زینب کبری(س) در کوفه و خطبه زین‎العابدین(ع) در شام است.
عضو هیات امنای دانشگاه امام صادق(ع) از سست شدن سنت مقتل‌خوانی امام حسین(ع) انتقاد کرد و افزود: سنت مقتل‎خوانی باید احیا شود و شیعه باید بداند مقتل خوانی از سنت‌هاست.
وی با بیان اینکه یکی از شعائر حسینی مقتل‎خوانی و خطبه‌خوانی است، ادامه داد: باید قیافه، پوشش، حرف زدن و … جوانان بوی عاشورا دهد.
میرلوحی با بیان اینکه اول صفر روز ورود کاروان اسرای اهل بیت(ع) است، ادامه داد: هنرمندان، دانشمندان، حوزوی‎ها، خطبا و … باید مسیر عبور کاروان اسرای کربلا را برای مردم شرح دهند.
وی افزود: برای مسائل بیهوده بودجه‎های زیادی هزینه می شود اما برای معرفی مسیر عبور اسرای کربلا هزینه نمی‎شود که در این راستا باید تلاش بسیاری کرد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن