ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 95149
  • ۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۹:۲۲
  • 113 بازدید
  • ارسال توسط :
زارعی: مذاکرات چهارجانبه در ابوظبی نشانه شکست ائتلاف متجاوز در منطقه است

زارعی: مذاکرات چهارجانبه در ابوظبی نشانه شکست ائتلاف متجاوز در منطقه است

– اخبار سیاسی – به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم ، سعدالله زارعی کارشناس مسائل سیاسی و منطقه‌ای پیش از خطبه‌های امروز(30 آذر) نماز جمعه تهران گفت: در حال حاضر 20 هزار نیروی نظامی آمریکایی در افغانستان هستند در حالی‌که بحث خروج از افغانستان و سوریه […]

– اخبار سیاسی –

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم ، سعدالله زارعی کارشناس مسائل سیاسی و منطقه‌ای پیش از خطبه‌های امروز(30 آذر) نماز جمعه تهران گفت: در حال حاضر 20 هزار نیروی نظامی آمریکایی در افغانستان هستند در حالی‌که بحث خروج از افغانستان و سوریه را مطرح می‌کنند. 18 سال پیش نیروهای نظامی آمریکا با هدف سیطره بر افغانستان و مهار ایران،‌روسیه و چین اعزام شدند. مهار طالبان تابلوی این حرکت آمریکایی‌ها بود.

روحانی: ترکیه می‌تواند در روند صلح و مذاکرات یمنی- یمنی نقش آفرینی کند

 

وی افزود: امروز شاهد مذاکرات مقامات آمریکایی با طالبان مبنی بر اینکه نیروهای آمریکا در افغانستان امنیت داشته باشند و بتوانند برای خروج تصمیم بگیرند و این اوج حقارت یک قدرتی است که وارد سرزمینی می‌شود، پول‌های زیادی خرج می‌کند، 4 هزار کشته می‌دهد و با سرافکندگی تمام با همان گروهی که اعلام کرده بود که برای براندازی آنها آمده وارد مذاکره می‌شود.

کارشناس مسائل سیاسی و منطقه‌ای تصریح کرد: مذاکرات 4 جانبه آمریکا، انگلیس، سعودی و امارات که در ابوظبی دنبال می‌کنند؛ اعلام رسمی شکست کامل ائتلاف متجاوز در منطقه است.

زارعی تصریح کرد: در شرایطی که تفکر طالبانی در منطقه به انزوا رفته و با آمریکا با سرافکندی تمام با گروهی منزوی در حال مذاکره برای تامین امنیت خودش است.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها بعد از 4 سال حضور نظامی در سوریه که با هدف شکست دادن برنامه داعش و النصره از سوی جبهه مقاومت و یافتن جای پا برای کمک امنیتی به اسرائیل آمده بودند امروز اعلام می‌کنند ما کاری در سوریه نداریم و قصد خروج داریم. آمریکایی‌ها می‌گویند مبارزه با داعش یک مبارزه محلی است که به ایران، سوریه و روسیه بر می‌گردد و ما باید به خانه برگردیم. ترامپ هم اعلام کرد که ما به خانه بر می‌گردیم و به حل مسائل داخلی آمریکا می‌پردازیم.

کارشناس مسائل سیاسی و منطقه‌ای تاکید کرد: مسئله خاشقچی در این میان میزان قدرت آمریکا را مشخص می‌کند. خاشقچی در جریان برنامه آمریکایی سعودی به قتل می‌رسد در حالی‌که ده‌ها و صدها نفر پیش از این به قتل رسیده بودند ولی آنها نتوانستند روند پرونده را مهار کنند. وضعیت این پرونده ضعف اینها در صحنه داخلی و خارجی را اثبات کرد و واضح است که قدرت آمریکا برای پیش‌بینی و مدیریت تحولات تا چه اندازه کم است.

زارعی اظهار کرد: آمریکایی‌ها در سوریه فتنه‌انگیز می‌کردند ولی عملا از فرآیند امنیتی و سیاسی کنار گذاشته شدند و بعد از 4 سال با دست خالی و سرافکندگی سوریه را ترک کردند در حالی‌که اعلام کرده بودند برای امنیت اسرائیل به سوریه آمده بودیم یعنی اسرائیلی‌ها باید دریافته باشند پشتوانه خارجی آنها متزلزل شده است.

**مردم یمن و به طور خاص انصارالله؛ دست کم به 3 پیروزی دست یافتند

وی درباره یمن نیز تصریح کرد: هفته گذشته مذاکرات بین یمنی‌ها و با حضور سعودی‌ها، آمریکایی‌ها و سازمان ملل برگزار شد که پیروزی بزرگ سیاسی برای انصارالله به حساب می‌آید و این صحنه؛ بیانگر شکست قدرت‌های غربی و وابستگانشان در منطقه است.

این کارشناس مسائل منطقه‌ای گفت: انصارالله در مذاکرات سوئد علیرغم فشارهای گسترده سیاسی، نظامی، اقتصادی که در این مدت تحمل کرده و در برابر جبهه جهانی بودند؛ توانستند خواسته‌های خود را محقق کنند. مردم یمن و به طور خاص انصارالله؛ این مجاهدان سخت‌کوشِ خدای متعال دست کم به 3 پیروزی دست یافتند. اولین پیروزی، پیروزی نظامی است. سعودی‌ها اعلام کردند که در یک هفته و اماراتی‌ها اعلام کردند در 40 روز پرونده یمن را می‌بندند ولی می‌بینیم بعد از گذشت 4 سال ناگزیرند انصارالله را به رسمیت بشناسند.

زارعی ادامه داد: پیروزی نظامی نشان داد سلاح به تنهایی تعیین‌کننده معادلات امنیتی نیست گرچه مهم است ولی مهمتر از آن اراده‌های مومنینی است که از این سلاح‌ها استفاده می‌کنند.

وی درباره موضع جمهوری اسلامی ایران درباره بحران یمن گفت: ایران اعلام کرد که من تنها کشوری هستم که از ابتدای بحران یمن در کنار این ملت مظلوم بوده‌ام. در طول این مدت ایران تنها کشوری بود که ثبات موضع داشت و تغییر موضع نداد هر جا که امکان داشت به مردم یمن کمک کرد مهمتر از کمک مادی ثبات موضع جمهوری اسلامی در مسئله یمن است که اهمیت دارد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه پیروزی یمن در برابر جبهه مقابل بود، گفت: سعودی‌ها به قطعنامه شورای امنیت تکیه می‌کردند ولی امروز کسانی که با قطعنامه 2216 دست سعودی‌ها را در جنایت علیه ملت یمن باز کردند به سعودی‌ها و اماراتی‌ها فشار آوردند و آنها را وادار به گفت‌وگو با انصارالله کردند. آن قطعنامه در جریان مذاکرات سوئد کنار گذاشته شد و این یعنی سعود‌ی‌ها در مواجهه با مردم یمن برگ مشروعی در دست ندارند.

زارعی ادامه داد: در مذاکرات سوئد نماینده سازمان ملل اعلام کرد انصارالله مسئولیت‌پذیر ترین گروهی است که در مذاکرات بوده و این یعنی آنها ناگزیر بودند به حکومت مستقل یمنی‌ها تن بدهند. در این صحنه انصارالله و مردم مظلوم یمن در کانون معادلات یمن قرار گرفتند و این اهمیت دارد. تا قبل گفته می‌شد انصارالله و منصور هادی و بعدا گفتند انصارالله و سعودی ولی الان اعلام می‌شود انصارالله و جامعه جهانی این یعنی این گروه از گروه محلی در سطح بین‌المللی تعیین شده است.

وی خاطر نشان کرد: از خدا می‌خواستیم یک جبهه بین‌المللی همانگونه که حضرت امام از آن سخن گفته بودند دست یابیم و جبهه نمایان بین‌المللی در برابر جنایتکاران است.

کارشناس مسائل منطقه‌ای تصریح کرد: انصارالله موفق به باز کردن بنادر غربی یمن یعنی الحدیده شد. ارسال کمک‌های دارویی، غذایی و غیر تسلیحاتی به رسمیت شناخته شد و کشتی‌ها بدون اینکه مورد تعارض قرار بگیرند به یمن بروند. انصارالله در طول سال‌های گذشته خودش سلاح خودش را تامین کرده و به ساخت موشک با برد بیش از 400 کیلومتر دست یافته است. تاکنون سلاح انصارالله از داخل به خارج منتقل نشده است.

زارعی افزود: گروه‌های یمنی اعم از شمال با محوریت انصارالله و جنوب با محوریت منصور هادی توافق مقدماتی مبنی بر سازوکار اقتصادی در یمن را در مذاکرات درون یمنی حل و فصل و تعیین می‌کنند. انصارالله به عنوان محور توسط گروه‌های داخل یمنی به رسمیت شناخته می‌شود و این می‌تواند مانع جنگ داخلی شود.

وی ادامه داد: آتش‌بس در الحدیده سه‌شنبه این هفته انجام شده است. 65 هزار نیروی یمنی و غیریمنی تحت فرمان سعودی و اماراتی‌ها طبق توافق سوئد باید خارج شوند.

وی در پایان گفت: خداوند اراده کرده این قرن، قرن غلبه مستضعفین بر مستکبرین باشد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن