ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 95165
  • ۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶
  • 464 بازدید
  • ارسال توسط :
ائمه جمعه یزد این هفته چه گفتند؟

ائمه جمعه یزد این هفته چه گفتند؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا، ائمه جمعه و خطبای نماز جمعه شهرهای مختلف استان یزد در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته به تبیین مسائل مختلف پیرامون شهر و کشور پرداختند. امام جمعه یزد: برخی دولتمردان و سیاسیون فقط […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا، ائمه جمعه و خطبای نماز جمعه شهرهای مختلف استان یزد در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته به تبیین مسائل مختلف پیرامون شهر و کشور پرداختند.

امام جمعه یزد: برخی دولتمردان و سیاسیون فقط هنگام انتخابات به فکر مردم می‌افتند

آیت‌الله سید جواد آیت‌اللهی در نماز جمعه این هفته شهر یزد ضمن تقدیر از جدیت قوه قضائیه در برخورد با اخلال‌گران اقتصادی، گفت: بدیهی است که تنها برخوردهای قضائی معضلات را برطرف نخواهد کرد و برای حل مشکلات اقتصادی جامعه باید چاره‌اندیشی و برنامه‌ریزی اساسی صورت بگیرد.

وی افزود: دلیل گرانی‌های اخیر تنها بالا رفتن نرخ ارز و دلار نبوده، چرا که اگر این‌چنین بود، با پایین آمدن نرخ ارز کالاهایی که گران شده بود باید ارزان می‌شد، اما این اتفاق رخ نداده و این بیانگر این است که دلیل برخی گرانی‌ها سوء‌تدبیرها است.

امام جمعه موقت یزد اضافه کرد: تا چه زمانی مردم باید هزینه اشتباهات و سوء‌مدیریت‌ها بعضی مسئولین را بدهند.

آیت‌اللهی تاکید کرد: متأسفانه امروز برخی از دولتمردان تنها به فکر ریاست و منافع حزبی خود هستند و خدمت و حل معضلات مردم را فراموش کرده‌اند.

وی عنوان کرد: در دیدگاه حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب، مسئولیت در نظام اسلامی هدف نیست، بلکه وسیله‌ای برای خدمت به مردم و حل مشکلات کشور و جامعه است.

 خطیب موقت جمعه یزد ادامه داد: به همین جهت است که شخصیتی مثل امام خمینی (ره) که نائب امام زمان (عج) بودند و از نظر علمی و عرفانی جایگاه بالایی داشتند خود را خادم مردم می‌دانستند.

آیت‌اللهی خاطرنشان کرد: همه دولتمردان در این نظام باید خود را خدمت‌گذار مردم بدانند، نه اینکه با ریاست‌طلبی‌ها و حزب‌بازی‌ها به فکر منافع گروهی خود باشند و حل معضلات کشور اولویت دسته‌چندم آن‌ها باشد.

وی تصریح کرد: چرا باید برای برخی مسئولین در محل‌هایی مثل محل برگزاری نماز جمعه درب جداگانه در نظر گرفته شود؟!

امام جمعه موقت یزد اضافه کرد: مسئولین باید در دل جامعه و بین مردم حضور داشته باشند، به بازارها و جمع‌های آن‌ها در محلات سر بزنند و از نزدیک مشکلات و معضلات مردم را ببینند و بشنوند.

آیت‌اللهی اظهار داشت: برخی دولتمردان و گروه‌های سیاسی فقط زمانی که به رأی مردم در انتخابات‌ها نیاز دارند به فکر آن‌ها می‌افتند. این در حالی است که مسئولین باید با تمام توان و در هر شرایطی به فکر مردم و به دنبال حل معضلات آن‌ها باشند، چراکه همین مردم هستند که با حضور خود درصحنه‌هایی مثل راهپیمایی‌ها و انتخابات‌ها کشور را حفظ کرده‌اند.

وی بر ضرورت تکیه به توان و نیروهای جوان و متخصص داخلی برای حل معضلات تاکید کرد و گفت: همه مسئولین باید با یکدلی و مدیریت جهادی برای حرکت کشور به سمت اهداف و حل معضلات تلاش کرده و از حاشیه‌سازی و اختلاف پرهیز کنند.

امام جمعه ابرکوه: انتصابات رانتی یکی از مظاهر فساد در کشور است

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های امروز نماز جمعه، ضمن اشاره به شب یلدا، گفت: شب یلدا فرصتی برای بیان تجارب سالمندان است که بتوانند آن را به فرزندان و اولاد خود انتقال بدهند تا جوانان نیز با بهره‌گیری از این تجربیات زندگی پر از آرامش با محوریت شکیبایی در برابر مشکلات و قناعت و سازگاری را تجربه کنند.

وی افزود: آمریکا و کشورهای غربی که دم از پیروی از حضرت عیسی (ع) می‌زنند فرهنگ عیسوی را با دود و باروت عجین کرده و کمترین ارزشی برای زندگی بشر قائل نبوده و حقوق بشر را به معنای حقوق خودکامگی‌های خود تفسیر می‌کنند.

امام جمعه ابرکوه خاطرنشان کرد: امروز هم مسئولیت ویرانی‌ها در سوریه، یمن، عراق، افغانستان و التهاب اقتصادی از آمریکا است. 7 سال است که تمام نیروها و امکانات خود را در سوریه به کار گرفته تا حکومت مردمی این کشور را ساقط کند اما به لطف خدا و مقاومت جبهه مردمی ناکام مانده است.

حسینی اظهار داشت: آغاز حرکت دیپلماتیک پیروزی دیگر امت اسلام در عرصه سیاسی و جهانی برای جبهه مقاومت در یمن است که موفق شدند آمریکا و عربستان را عاجز و زمین‌گیر کند. از سوی دیگر پس از مذاکرات صلح جبهه انصار الله با نظارت سازمان ملل، عربستان پس از ۴۴ ماه تَن به شکست سیاسی داد.

وی تاکید کرد: رژیم وهابی حاکم بر عربستان در جنایات مستمر و وحشیانه خود تاکنون خسارات بزرگ مادی و حیثیتی را متحمل شده و نتوانسته در یمن به کمترین نتیجه و دستاوردی برسد. لذا دنیا بداند که مصوبه سنا هم در ماجرای قتل خاشقجی دست خونین آمریکا در این ماجرا را تطهیر نمی‌کند.

امام جمعه ابرکوه انتصابات رانتی را یکی از مظاهر فساد اداری برشمرد و گفت: متأسفانه انتصابات در بدنه مدیریت کل، میانی و جزء به‌صورتی نامطلوب بوده و بسیاری از مسئولین با به‌کارگیری فامیل‌های خود زمینه پارتی‌بازی را رواج دادند و کسی هم به آن‌ها خرده نگرفت.

حسینی گفت: خشم مردم از این رانت بازی‌های انتصابی نشان داد که نمی‌خواهند ژن‌های خوب در مصادر امور قرار گیرند. رفتار خویشاوند سالاری به‌جای ارزش محوری و انقلابی گری موضوعی است که با کلیه موازین مدیریتی و ارزش‌های انقلابی در تضاد است و باید به‌صورت جدی با آن برخورد شود.

امام جمعه مهریز: گرانی و آشفتگی بازار، زیبنده مردم نیست

حجت‌الاسلام حسین زارع زاده در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مهریز با اشاره به آشفتگی بازار گفت: آنچه در فضای بازار مسلمین شاهد آن هستیم، زیبنده مردم نیست و نیاز به دلسوزی و همت مسئولین دارد.

امام‌جمعه موقت مهریز بابیان اینکه مسئولین نظام به ویژه مسئولین استان باید بر عملکرد بازار و اصناف نظارت بیشتری کنند افزود: نوسانات قیمت ها که گاهی در یک روز صورت می گیرد، شرایط زندگی مردم را سخت تر کرده است و نیاز به نظارت و بازرسی جدی از سوی مسئولین مربوطه وجود دارد.

وی با ارشاد و توصیه به مردم و کسبه و اصناف مختلف شهرستان تصریح کرد: هرچند عده ای از وضعیت موجود سوء استفاده کرده و در نظام اقتصادی اخلال ایجاد می کنند و مجازات و برخورد با آنها را خواستاریم اما مردم نیز به یکدیگر رحم کنند و در امر خرید و فروش و معامله که جذب کننده رحمت الهی است مراقب باشند به مردم فشار نیاورند.

زارع زاده همچنین بابیان اینکه دنیا مزرعه آخرت است خاطرنشان کرد: مردم هوشیار باشند تا به طمع مال و ثروت احکام شرعی خرید و فروش را زیر پا نگذارند. زیرا دنیا فانی است و مزرعه آخرت و مقدمه ای برای زندگی دیگری است. دستگیری از مردم و رسیدگی به امور معیشت آنان اجر اخروی دارد و سرعت سیر آدم را برای رستگاری و نزدیکی به خداوند را سرعت می بخشد.

خطیب نماز جمعه مهریز در بخش دیگری از خطبه‌های خود به وضعیت نابسامان کشورهای مسلمان منطقه اشاره کرد و گفت: چندین سال است که مردم شیعه و مظلوم یمن بی رحمانه مورد هدف موشک ها و بمباران های هوایی آل سعود قرار گرفته اند و در این سال ها کودکان بسیاری معصومانه قتل عام شدند.

وی افزود: از شدت قحطی در این کشور فاجعه انسانی در حال رخ دادن است و از بین رفتن کودکان قحطی زده و پوست بر استخوان چسبیده بسیاری در این کشور، مصداق کامل و بارز نقض حقوق بشر است و ما در قبال آنها وظیفه انسانی و شرعی داریم و به عنوان شیعه امیرالمومنین (ع) نسبت به وضعیت شیعیان جهان به ویژه مظلومان یمنی که تحت ستم هستند احساس تکلیف می کنیم.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن