ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 95241
  • ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۷:۴۸
  • 95 بازدید
  • ارسال توسط :

قرار داد اقلیمی پاریس یک طرح استکباری است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سید حسین سهرابی مسئول قرارگاه شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی فارس در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه شیراز با اشاره به سخنان امامین انقلاب در خصوص نماز جمعه بیان کرد: ملت ما گمان نکند که نماز جمعه […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سید حسین سهرابی مسئول قرارگاه شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی فارس در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه شیراز با اشاره به سخنان امامین انقلاب در خصوص نماز جمعه بیان کرد: ملت ما گمان نکند که نماز جمعه یک نماز عادیست. نماز جمعه یک عبادت سرتاپا سیاسی است. این نماز، نماز روشنگری و آگاه سازی آحاد مردم است. این جملات گوشه‌ای از تفاسیر و تعابیری است که امامین انقلاب در مورد نماز جمعه فرمودند. نماز جمعه از برکات انقلابی است که این روز‌ها در آستانه چهل سالگی خود به سر می‌برد، میراث عظیم و بزرگ امام راحل و فریضه مورد تاکید رهبر عظیم الشأن ما حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای است.

سهرابی از دیگر یادگاران امام خمینی را بسیج دانست و اضافه کرد: بسیجی که از ابتدای تشکیل آن در سرد و گرم این انقلاب همیشه سعی در روشنگری داشته و در صیانت از این راه الهی کوشا بوده است.

سهرابی در خصوص قرارگاه شهید احمدی‌روشن اظهار داشت: این قرارگاه اعضای آن دانشجویانی هستند که در قبال این انقلاب احساس وظیفه می‌کنند درباره هر آنچه که به این نظام مقدس و آینده آن مربوط بشود، دغدغه مندند.

مسئول قرارگاه شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی فارس با بیان اینکه این وظیفه دانشجو است که بصیر باشد در ادامه گفت: ببیند، بیندیشد و با علم و آگاهی به تحلیل مسائل بپردازد و در آخر این مجموعه اقدامات باید گفتمان ساز و تصمیم ساز باشد. آنهم در روزگاری که ظلم جولان می‌دهد و همه نظاره‌گر آن هستیم. جنگ در سوریه و عراق تمام نشده بود که یمن را آغاز کردند، کشتار‌های  وحشتناکی که هیچ انسانی نیست که با دیدن تصاویر یمن، میانمار، نیجریه و کشمیر، منقلب نشود.

وی افزود: در روزگاری که مشکلات خارجی و داخلی ذهن مردم را آزرده می‌کند در روزگاری که شفافیت در امور و تصمیمات برای برخی غیر قابل قبول است، این وظیفه دانشجو است که پیشگام باشد برای نابودی این دیوار، تا همه مردم آگاه شوند از آنچه که دانستن آن حق مسلم شان است. مگر نظام ما مردم سالاری دینی نیست؟

سهرابی مطرح کرد: چرا تصمیم‌های بزرگ این مملکت برای مردم شفاف‌سازی نمی‌شود؟ چرا نمایندگان مردم، نظر، تحلیل و رای خود را برای مردم شفاف نمی‌کنند؟ چرا در بین مردمی که نمایندگان آنان هستند حضور پیدا نمی‌کنند و برای آنان توضیح نمی‌دهند که این همه غوغا بر سر تصویب هر قرارداد بین المللی (بین مجلس و شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام) برای چیست؟

مسئول قرارگاه شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی فارس با بیان اینکه برای مردم همه چیز را شفاف سازی کنید تصریح کرد: این شفافیت باعث می‌شود تا هر کسی نتواند با چند دقیقه سخنرانی و ارائه آمار‌ها و درصد‌های خیالی حقیقت امور را پنهان و یا به شکل دلخواه خود بیان کند. اعداد و ارقام خیالی که همیشه بوده اند؛ ۲۰ درصد و ۱۰۰ درصد‌هایی که هیچگاه محقق نشدند!

وی ادامه داد: مردم! به یاد بیاوریم طرح‌ها و لایحه‌هایی را که موافقان شان خود را دارای عقل سلیم و مخالفان را کاسبان اوضاع بد اقتصادی نامیدند؛ اما در آخر دیدیم نتیجه چه شد، نه تنها هیچ بلکه ضرر!

این فعال دانشجویی بیان داشت: حال دوباره همان ماجرا درحال تکرار است FATF و لوایح چهارگانه آن به سرعت در حال طی مسیر پیش رویشان هستند، مسیری که انتهای آن تصویب آن لوایح و مکث و عقب گردی دیگر برای این انقلاب خواهد بود CFT، پالرمو، مبارزه با پولشویی و …

وی در ادامه گفت: و این روز‌ها قرارداد دیگری با نام قرارداد اقلیمی پاریس. قراردادی که از سال ۹۵ وارد مجلس شد و هیچ کس برای مردم درباره آن صحبتی نکرد. قراردادی که توسط مرکز پژوهش‌های مجلس به آن ایراد گرفته شد، اما نمایندگان ملت بدون توجه به آن ایراد آن را تصویب کردند. شورای نگهبان آن را رد کرد، ولی باز هم نمایندگان با تصویب دوباره، بر آن اصرار ورزیدند.

سهرابی تصریح کرد: در صورت تصویب نهایی این قرارداد در مجمع تشخیص مصلحت نظام، ایران ملزم به پرداخت هزینه ۵۲ میلیارد دلاری است و همچنین متعهد خواهد شد که اقتصاد خود را ۷/۲ درصد کوچک کند. آنهم در وضعیتی که پیشرفت اقتصاد باید اولویت دولت باشد! که چه شود؟ چون زمانی کشور‌های بزرگ دنیا برای پیشرفت و توسعه خود تا آنجا که می‌توانستند سوخت فسیلی سوزاندند و حالا که به ضم خود، زیست در این سیاره به خطر افتاده، همه کشور‌های عضو باید بخشی از کارخانه‌های خود تعطیل کنند؛ صنایعی، چون شیشه، فولاد، سیمان، آهن و امثالهم که برای توسعه یک کشور لازم و ضروری هستند.

مسئول قرارگاه شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی فارس اظهار داشت: ما در قرارگاه شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی استان به تحقیق در این باره پرداختیم و بعد از مطالعه تمام اسناد علمی، اقدام به نوشتن نامه‌ای به مجمع تشخیص مصلحت نظام کردیم و در آن به شرح تمام جزئیات این قرارداد پرداختیم تا شاید به گوشه‌ای از وظیفه خود در این مورد عمل کرده باشیم.

سهرابی ادامه داد: اما نکته جالب آنجاست که ابر کارخانه داران جهان مانند آمریکا و روسیه عضو این توافقنامه نیستند! به نظر می‌رسد این دیدگاه در ذات استکبار نهادینه شده که پیشرفت ما هزینه‌هایی دارد، اما آن را کشور‌های دیگر باید بپردازند. حتی تاوان خطا‌ها و اشتباهات ما هم به گردن دیگر کشورهاست. اگر این ظلم نیست، پس چیست؟

وی با بیان اینکه چرا مسئولین دربرابر این ظلم کاری نمی‌کنند و بعضا با آن همراه اند؟ افزود: مسئولین مربوطه در دولت، چرا دلایل خود را از ارائه این طرح به مجلس، روشن نمی‌کنند؟ کجایند نمایندگانی که دوبار به تصویب این قرارداد رای مثبت دادند؟ بحمدالله نمایندگان فعالی هم داریم! بعضاً فعال در مسائلی که حتی توجیه قانونی هم ندارند! پیگیری پرونده حامیان کسانی که از جانب قانون این مملکت، حتی شهروند هم بحساب نمی‌آیند! در این شهر و در این استان آیا مشکلات کمی وجود دارد که آقایان پیگیر چنین مسائل بی اهمیتی هستند؟
 
سهرابی با بیان این سوال که آیا مشکل اشتغال شما حل شده؟ ادامه داد: مشکلات حوزه سلامت، بهداشت و درمان حل شده؟ مشکلات حاشیه نشینان شهر‌ها حل شده؟ آیا مشکل اخراج کارگران کارخانه‌ها حل شده؟

مسئول قرارگاه شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی فارس با اشاره به اینکه استان ما حدود یک ماه است که استاندار ندارد، عنوان داشت: با وجود همه پیگیری‌های نماینده، ولی فقیه در استان، حضرت آیت الله دژکام، باز هم شاهد تعلل مسئولین امر هستیم یعنی حتی نمایندگان استان در چارچوب وظایف خود نمی‌بینند که عامل تسریع در انتخاب استاندار باشند؟

وس در ادامه افزود: مردم ما مردم بسیار نجیبی هستند که در قبال این همه بی مسئولیتی لب به شکوه باز نمی‌کنند، اما ما دانشجویان بسیجی به عنوان فرزندان همین مردم و به عنوان کسانی که به فرموده رهبری باید حرفمان را صریح و از دل بزنیم، صدای این ملت هستیم و همواره مطالبه گرانه، پیگیر خواسته‌های مردم و نقاد اشتباهات مسئولین هستیم.

سهرابی در خاتمه تاکید کرد: در اوضاع کنونی که به آن به چشم جنگ تحمیلی اقتصادی می‌نگریم، مسئولین بدانند که دانشجویان صف پیشگام مردم اند و پشتیبان آن‌ها در مسیر انقلاب؛ همه باهم، دست در دست یکدیگر، در این جنگ هم بر هر دشمنی فائق خواهیم آمد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن