ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 95492
  • ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸
  • 81 بازدید
  • ارسال توسط :
ائتلاف سعودی 17 بار آتش‌بس در الحدیده یمن را نقض کرد

ائتلاف سعودی 17 بار آتش‌بس در الحدیده یمن را نقض کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از «شیعه نیوز»، مقامات یمنی می‌گویند، ائتلاف سعودی-اماراتی به آتش‌بس در استان الحدیده (در غرب یمن) که در نتیجه مذاکرات صلح در سوئد حاصل شده است، پایبند نیست. سرتیپ «یحیی سریع»، سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن دوشنبه (24 دسامبر) اعلام کرد که «نیروهای یمنی به […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از «شیعه نیوز»، مقامات یمنی می‌گویند، ائتلاف سعودی-اماراتی به آتش‌بس در استان الحدیده (در غرب یمن) که در نتیجه مذاکرات صلح در سوئد حاصل شده است، پایبند نیست.

سرتیپ «یحیی سریع»، سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن دوشنبه (24 دسامبر) اعلام کرد که «نیروهای یمنی به توافق آتش‌بس در الحدیده پایبندند اما نیروهای متجاوز به یمن و مزدوران تحت فرمان آنها، از زمان حضور تیم نظارتی سازمان ملل در این شهر، 17 بار آتش‌بس را نقض کرده‌اند».

سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی این کشور «سبأ»، گفت: مزدوران متجاوز به یمن، هشت خمپاره به محله‌های مسکونی و مقرهای نیروهای ما در «الواحه» و اطراف آن شلیک کرده‌اند و تیراندازی‌های پراکنده‌ای از سوی این نیروها با سلاح‌های سبک و نیمه سنگین از مقرهایشان در منطقه «22 می» و شرق شهر «الشعب» به مناطق مختلف در این شهر صورت گرفته و در چند مورد، به جاده کیلومتر 16 الحدیده-صنعاء حملاتی صورت گرفته است.

سرتیپ سریع تصریح کرد که نیروهای یمنی، تحرکات مزدوران را در صحرای شرق الحدیده تا جنوب شرق این شهر تحت نظارت و کنترل خود دارند. همزمان با نقض‌های صورت گرفته علیه آتش‌بس، جنگنده‌های ائتلاف سعودی و پهپادهای جاسوسی آن، همچنان بر فراز شهر الحدیده، پرواز می‌کنند.

وی در ادامه به حملات ائتلاف سعودی علیه سایر مناطق یمن اشاره کرده و گفت که  علاوه بر الحدیده، جنگنده‌های ائتلاف سعودی طی 24 ساعت گذشته، 25 حمله هوایی به نقاط مختلف انجام داده‌اند که از جمله آن حمله به البقع است. همچنین در دو نوبت مناطقی از نجران (جنوب غرب عربستان) را هدف قرار داده‌اند و در یازده نوبت، «باقم» در استان صعده (شمال) را هدف قرار‌ داده‌اند. در هفت نوبت، مناطقی از جازان (جنوب عربستان) را که تحت کنترل نیروهای یمنی است، بمباران کرده‌اند. یک بار نیز به «نهم» در استان صنعاء، دو بار مناطق «حرض» و «میدی» در استان «حجه» (شمال غرب) و یک نوبت «الملاجم» در استان «البیضاء» (جنوب) حمله شده است.

توافق بین گروه‌های یمنی درباره آتش‌بس در شهر الحدیده، از بامداد سه شنبه (18 دسامبر) بر اساس بیانیه نماینده سازمان ملل در امور یمن، وارد مرحله اجرا شد؛ مقامات یمنی می‌گویند، ائتلاف سعودی-اماراتی گاه‌وبیگاه با بمباران مناطق مسکونی الحدیده، این توافق را نقض می‌کند.

هیات نظارت سازمان ملل بر آتش‌بس در شهر الحدیده که عصر روز شنبه وارد عدن واقع در مرکز جنوب یمن شد، شامگاه یکشنبه وارد شهر الحدیده واقع در غرب یمن شده است.

شورای امنیت سازمان ملل روز جمعه با استقرار هیات نظارت سازمان ملل برای آتش‌بس در الحدیده، چند روز پس از اختلاف آمریکا و انگلیس در این خصوص، موافقت کرد.

«پاتریک کامایرت» که ریاست رئیس هیات ناظران بین‌المللی را بر عهده دارد، قبل از سفر به الحدیده، از عدن به صنعاء رفت و با مسئولان ارشد انصارالله دیدار کرد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن