ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 95657
  • ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴
  • 471 بازدید
  • ارسال توسط :
برگزاری اجتماع بزرگ دانشگاهیان روزه‌دار در حمایت از مردم مظلوم یمن/ حضور وزیر خارجه در جمع دانشجویان

برگزاری اجتماع بزرگ دانشگاهیان روزه‌دار در حمایت از مردم مظلوم یمن/ حضور وزیر خارجه در جمع دانشجویان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از مشرق، اجتماع بزرگ روزه داران پویش روزه نجات با حضور پرشور دانشگاهیان روزه دار در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد. بنابراین گزارش پویش روزه نجات در حمایت از کوکان و مردم مظلوم یمن ایجاد شده و از سوی دانشجویان بسیجی دانشگاه تهران ایجاد شده […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از مشرق، اجتماع بزرگ روزه داران پویش روزه نجات با حضور پرشور دانشگاهیان روزه دار در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد.

بنابراین گزارش پویش روزه نجات در حمایت از کوکان و مردم مظلوم یمن ایجاد شده و از سوی دانشجویان بسیجی دانشگاه تهران ایجاد شده است.

گفتنی است محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه کشومان هم به اجتماع دانشجویان روزه دار پیوست.

ظریف در این اجتماع در جمع دانشجویان گفت: پویشتان را دیده‌ام، کار خوبی است، متأسفانه توانایی روزه گرفتن نداشتم.

محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی نیز در این اجتماع حضور پیدا کرد.

* خیلی از مردم نمی‌دانند در یمن چه اتفاقی می‌افتد / هر ۱۰ دقیقه یک کودک یمنی جان می‌دهد

عبدالکریم المطری مسئول دفتر بین الملل مؤسسه بنیان التنمویة یمن در این مراسم گفت: بعد از اینکه ائتلاف عربستان و آمریکا عملاً شکست خورد و نتوانست هیچ قدمی بردارد تلاش کرد تا جنگ را به عرصه اقتصادی ببرد.

وی افزود: آن‌ها با محاصره کامل اقتصادی، انتقال بانک مرکزی از صنعا و بستن فرودگاه‌ها اقدامات زیادی برای ضربه زدن به یمن انجام دادند. حتی اخیراً سعی کردند بندر الحدیده را بگیرند که نتوانستند.

المطری تاکید کرد: به همین خاطر با تدبیر شخص رهبری یمن تصمیم گرفته شد مؤسسه بنیان التنمویة تأسیس شد تا سختی‌هایی که مردم یمن متحمل می‌شوند به فرصت تبدیل شود.

بشتر بخوانیم:

۳۱ مورد نقض آتش‌بس توسط متجاوزان سعودی در الحدیده

وی گفت: متأسفانه در عرصه رسانه عقب هستیم و خیلی از مردم نمی‌دانند در یمن چه اتفاقی می‌افتد.

مسئول دفتر بین الملل مؤسسه بنیان التنمویة یمن ادامه داد: گروه‌هایی هستند که بدون درخواست مالی دارند کار می‌کنند، حدود ۱۳۰۰ نفر توانستند ۲۳ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی را درست کرده و همچنین چند کانون پزشکی هم درست کنند

وی افزود: طبق گزارش سازمان ملل در یمن ۲۰ میلیون نفر نیاز به کمک دارند و هر ۱۰ دقیقه یک کودک جان می‌دهد؛ البته کمک‌هایی از سوی سازمان ملل یا نهادهای دیگر می‌آید ولی ما اعتماد نداریم، چرا؟ چون از آن طرف به عربستان هم اسلحه می‌فرستند.

المطری تاکید کرد: در نتیجه ما یک مؤسسه هم در تهران زدیم تا اگر کسی واقعاً قصد کمک داشته به دفتر مراجعه کند؛ ما به مردم بااخلاص ایران اعتماد داریم، گرچه مثلاً در استکهلم هم مشاوره‌هایی داریم ولی به آنها اعتماد نداریم.

وی گفت: ما شنیدیم که در دانشگاه تهران قرار است یک هفته روزه بگیرند، خیلی تشکر می‌کنیم و واقعاً ممنونیم.

برنامه‌های روزه نجات از عصر امروز (چهارشنبه ۵ دی ۱۳۹۷)، در مسجد دانشگاه تهران آغاز شده و تا جمعه ادامه خواهد داشت و در نماز جمعه خاتمه می‌یابد.

در این برنامه جمعی از طلاب و دانشجویان روزه دار ایرانی و غیرایرانی جهت اعلام حمایت از مردم مظلوم یمن به مدت سه روز در مسجد دانشگاه تهران اجتماع خواهند داشت.

همچنین از روز شنبه ۱ دی که اعلام روزه سیاسی جهت حمایت از مردم مظلوم یمن صورت گرفت، دانشجویان وعده نهار خود را جمع آوری کرده و در مناطق محروم و بین نیازمندان توزیع کرده‌اند.

در حاشیه برنامه سه روزه اجتماع طلاب و دانشجویان روزه دار نیز نمایشگاه عکس یمن، برگزار خواهد شد که شرح تصویری از وضعیت مردم مظلوم یمن خواهد بود.

لازم به ذکر است از آغاز برنامه تا خاتمه آن، طوماری جهت امضای شرکت کنندگان و بازدید کنندگان از نمایشگاه برای اعلام حمایت از مردم یمن قرار داده شده است که پس از برنامه به دفتر نمایندگی‌سازمان ملل متحد در تهران تحویل داده خواهد شد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن