ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 95700
  • ۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲
  • 116 بازدید
  • ارسال توسط :
مسئولان نسبت به مردم متعهد باشند/آیت‌الله شاهرودی حلقه اتصال جمهوری اسلامی و مقاومت اسلامی بود

مسئولان نسبت به مردم متعهد باشند/آیت‌الله شاهرودی حلقه اتصال جمهوری اسلامی و مقاومت اسلامی بود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می شود، با اشاره به ارتحال آیت الله هاشمی شاهرودی اظهار کرد: آیت الله هاشمی شاهرودی عالم فرزانه […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می شود، با اشاره به ارتحال آیت الله هاشمی شاهرودی اظهار کرد: آیت الله هاشمی شاهرودی عالم فرزانه و فرهیخته ای بودند که عمری بر اساس تقوا زندگی کردند. 

وی تصریح کرد: آیت الله شاهرودی تا زمانی که در عراق بودند در مکتب مرحوم شهید آیت الله صدر قرار داشتند و هم شاگرد آن عالم فرهیخته بودند و هم به عنوان همسنگر و مبارز در کنار ایشان حضور داشتند. 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: سه تن از برادران عزیز و گرامی آیت الله شاهرودی را رژیم بعثی صدام دستگیر کرد و به شهادت رساند و حتی جنازه این شهدا را نیز به خانواده های آنها تحویل نداد. 

امام جمعه قزوین عنوان کرد: این عالم بزرگ خیلی سختی ها و مظلومیت ها متحمل شدند و پرونده درخشانی داشتند. آیت الله هاشمی شاهرودی حلقه اتصال بین همه گروه های مبارز در عراق بودند و به وسیله ایشان انسجام پیدا می کردند. 

وی ادامه داد: مرحوم آیت الله شاهرودی حلقه اتصال بین جمهوری اسلامی ایران و کشور مبارز و مسلمان عراق و مقاومت اسلامی در منطقه و همچنین حوزه های علمیه قم و نجف بودند و خیلی از کشورهای دیگر نیز متأثر از این عالم فرزانه بودند و به وسیله ایشان با جمهوری اسلامی ارتباط برقرار می کردند. 

عابدینی بیان کرد: این عالم فرزانه، فرهیخته، یار امام راحل (ره) و یاور رهبر فرزانه انقلاب اسلامی بودند و از خداوند متعال علو درجات را برای ایشان مسألت داریم. 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به حوادث ۷ دی ماه در دوران حکومت پهلوی اذعان کرد: قیام مردم قزوین در این روز مورد توجه امام راحل(ره) قرار گرفت و مردم قزوین را در بیان خود تشویق و تحسین کردند و رژیم منحوس شاه با سرکوب مردم و کشتار نوجوانان و جوانان ما به دنبال از بین بردن این قیام بود اما مردم فرهیخته ما حساب آن خشونت مداران رژیم شاهنشانی را از ارتش جدا دانستند و ارتش را برادر خود دیدند و هرگز رضایت ندادند در مقابل ارتش قرار بگیرند و این موضوع باعث پیوستن ارتشیان به صفوف مردم شد و خاطیان ارتشی مجازات شدند. 

مردم نسبت به انقلاب متعهد هستند
امام جمعه قزوین ابراز کرد: روز هفتم دی ماه به عنوان حماسه مقاومت در برابر رژیم منحوس امریکایی، اسرائیلی و انگلیسی شاه در تاریخ ماندگار شد و انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید. 

وی با اشاره به مناسبت ۹ دی عنوان کرد: روز نهم دی ماه روز مبارزه با رژیم شاه نبود یک زمانی از آستین امریکا رژیم شاهنشانی بیرون آمد و در حوادث فتنه ۸۸ از آستین امریکا فتنه گران بیرون آمدند، آنهایی که به دنبال کودتای نرم و انقلاب مخملی بودند و با هماهنگی استکبار جهانی به دنبال سرنگونی نظام بودند. 

عابدینی گفت: استکبار جهانی از این نکته غافل بود که ملت ایران همیشه پشتیبان نظام و انقلاب هستند و علی رغم انتقاد به حق به عملکرد دولت ها اما ایستادن در مقابل نظام خواب آشفته ای است که برای دشمنان انقلاب هرگز به حقیقت نخواهد رسید. 

خطیب نماز جمعه قزوین بیان کرد: مردم ایران هر مشکل و معضلی که در زندگی خود می بینند عامل آن را مدیران نالایق و سوءتدبیر مدیریتی و دخالت های بیگانه می دانند، مقصر امروز مشکلات ما کسانی هستند که به عهد و پیمان خود نسبت به مردم و انقلاب عمل نکرده و کوتاهی می کنند، مردم ما این موضوعات را به خوبی می فهمند و فریاد خود را بر سر دشمنان و پیمان شکنی مسئولان می کشند. 

وی با بیان اینکه مردم ما همیشه وظیفه و رسالت خود را نسبت به حراست و پاسداری از انقلاب به خوبی انجام می دهند، تصریح کرد: مردم ما این وظیفه و رسالت خود را پس از آشوبگری های فتنه ۸۸ ، در حماسه ۹ دی به خوبی نشان دادند. 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: ملت ایران با حضور خودجوش خود در ۹ دی با حضور گسترده خود جهانیان را شگفت زده کردند و نشان دادند که مردم ایران همیشه برای انقلاب خود در صحنه ها به میدان می آیند. 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: مردم انتظار دارند مسئولان نیز شرایط زندگی مردم را درک کنند و طبق احادیث همان چیزی که برای خود می پسندند برای مردم نیز بپسندند. شرایط کسی که شغل ندارد و با حداقل درآمد در این شرایط سخت گرانی باید زندگی خود را اداره کند، واقعیت هایی است که مسئولان خیلی بیشتر از گذشته باید به آن توجه داشته باشند. مردم تعهد خود را نسبت به انقلاب رعایت می کنند و مسئولان نیز باید تعهد خود را نسبت به مردم رعایت کنند. 

وی با یادآوری پیام تاریخی امام خمینی (ره) به «میخائیل گورباچف»، آخرین رئیس‌ جمهور شوروی سابق گفت: امام (ره) در پیامشان خطاب به گورباچف فرمودند از این پس شما کمونیسم را باید در موزه ها مطالعه کنید و این به معنای پایان کار کمونیسم بود. 

عابدینی عنوان کرد: آن زمانی که امام خمینی (ره) با قاطعیت این مطلب را فرمودند دوستان امام نیز احساس نگرانی کردند و گفتند اگر کمونیسم تمام نشود، بد می شود اما امام راحل (ره) هیچ تردیدی در حرفشان نداشتند. 

خطیب نماز جمعه قزوین بیان کرد: رهبر شوروی این را درک نمی کرد که دوران کمونیسم تمام شده است و دوستان امام نیز آن را باور نمی کردند اما امام خمینی (ره) با قاطعیت اعلام کرد و مدت ها بعد رژیم شوروی و بساط کمونیسم فروپاشید و پیش بینی امام تحقق یافت. 

وی افزود: میخائیل گورباچف می گوید وقتی این پیام را دریافت کردم و خواندم احساس کردم کسی که این پیام را نوشته بود، متفکر، دلسوز و نگران برای سرنوشت جهان است و مایل است من انقلاب اسلامی را بیشتر بشناسم و درک کنم. 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: در سال 1378 مجدداً مصاحبه ای با گورباچف انجام شد و او گفت اگر ما پیشگویی های آیت الله خمینی را جدی می گرفتیم امروز قطعاً شاهد چنین وضعیتی نبودیم و افسوس می خورد چرا به موقع حرف امام(ره) را متوجه نشد تا فریب آمریکا را نخورد. 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اذعان کرد: روز گذشته شاهد حضور مخفیانه ترامپ در عراق بودیم، آن زمانی که جریان مقاومت قدرت لازم را نداشت همین سران امریکایی با قدرت به عراق وارد شدند اما هیچ غلطی نتوانستند بکنند، امروز که جریان مقاومت با اقتدار تمام در منطقه حضور دارد ترامپ به صورت مخفیانه در عراق حضور پیدا می کند هیچ کاری از پیش نمی برد. 

امام جمعه قزوین افزود: یقینا باید بدانیم حضور مخفیانه ترامپ به عراق نشان دهنده ضعف امریکایی هاست و ترامپ با این مدل حضور خود شکست در یمن و سوریه را امضا کرد. 

وی ادامه داد: هم اکنون دستور صادر شده که از ۱۴هزار نیروی امریکایی حاضر در افغانستان ۷ هزار نیرو خارج شوند و آنها مجبور به عقب نشینی شدند، در سوریه با صراحت اعلام کرده بودند که آمده ایم بمانیم اما مجبور به عقب نشینی از سوریه شدند. 

عابدینی تصریح کرد: آقای ترامپ اگر بعثی ها در کشور ما ماندند شماهم در عراق خواهید ماند، همانگونه که فرار شاه از ایران از جنبه قدرت و اقتدار نبود فرار شما از سوریه و افغانستان و یمن از جنبه قدرت نیست، شاه از ایران فرار کرد و ملت ایران او را اخراج کردند، اقای ترامپ تو مجبور به فرار از سوریه و عراق شدی و مجبور به عقب نشینی از یمن شدی و مجبور شدی از افغانستان نیروهای خود را خارج کنی. 

حضور مخفیانه ترامپ در عراق نشان دهنده ضعف آمریکاست 
خطیب نماز جمعه قزوین ابراز کرد: اسباب کشی های متعدد و پشت سرهم در انتظار نیروهای امریکایی حاضر در کشورهای مختلف است، این خروج قدرت ادامه دارد و حضور منحوس و غیرقانونی استکبار جهانی در منطقه به واسطه اوج گرفتن جریان مقاومت اسلامی به پایان خود رسیده است و امروز امریکا، همان امریکای سابق نیست و قدرتش دچار افول شده است. 

امام جمعه قزوین اظهار کرد: نیروهای عراقی نیز بعد از آن که ترامپ مخفیانه در پایگاه آمریکایی ها در عراق آمد، به او گفتند که با ذلت و خواری از عراق بیرونت می کنیم و امروز دو موشک به مقر آمریکایی ها شلیک کردند و به عزیزان گرانقدر اسلامی و برادران مجاهد و رزمنده در عراق خداقوت می گوییم و از هر گونه استکبار ستیزی مردم منطقه حمایت می کنیم. 

وی تصریح کرد: سید حسن نصرالله زمانی که موضوع داعش در سوریه شروع شد به خدمت رهبر انقلاب آمدند و گفتند تحلیلگران می گویند نظام سوریه دو ماه در مقابل وحشی گری داعش می تواند دوام بیاورد و اگر در سوریه سراغ آمریکا و فتنه آمریکایی داعشی نرویم باید در شهرهای لبنان این کار را انجام دهیم. 

عابدینی بیان کرد: سید حسن نصرالله می گوید وقتی این را گفتم رهبری حرف من را کامل کردند و گفتند اگر در سوریه مقاومت نکنیم در کرمان، خوزستان و تهران نیز باید بجنگیم و درواقع جنگ به شهرهای کشور ما نیز کشیده می شود. 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: زمانی پیش بینی می کردند سوریه دو ماه بیشتر دوام نمی آورد اما به واسطه رشادت های سرداران و سپاهیان رشید اسلام و وحدت اسلامی این اتفاق نیافتاد و امروز می بینیم آمریکایی ها از این کشور خارج شدند. 

امام جمعه قزوین افزود: اگر رزمندگان پاکستانی، افغانستانی و عزیزان ایرانی و سرداران سپاه قدرتمند اسلام در سوریه حضور پیدا نمی کردند، اگر بسیج مردمی در عراق و سوریه شکل نمی گرفت قطعا شکست سوریه و عراق حتمی بود، اما با این حضور قدرتمندانه نقشه دشمن نقش برآب شد. 

وی گفت: شهادت عالم مجاهد آیت الله غفاری که مظلومانه در زندان های ستم شاهی به شهادت رسید و شهادت شیخ باقر نمر به دست آل سعود جزو مناسبت های این ایام است. 

عابدینی اذعان کرد: شیخ نمر در یکی از سخنرانی های خود در دوران خفقان سعودی خطاب به ملک سلمان گفت، اگر یزید هم بود همین سخنان شما رو می گفت و راه همین آل سعود را دنبال می کرد، این ملت ستمدیده تا سرنگونی آل سعود از پای نخواهد نشست و ما در برابر ظلم ساکت نمی نشینیم و از مقاومت دست نمی کشیم خداوند یزید و ملک سلمان را لعنت کند. 

خطیب نماز جمعه قزوین بیان کرد: امروز باید به شهید نمر بگوییم که سخنان آزادیخواه شما درحال تاثیرگذاری است و زلزله ای در حکومت آل سعود رخ داده و بساط کلنگی سعودی طولی نمی کشد که ساقط می شود و منطقه از شر این مزدوران امریکایی سعودی نجات پیدا خواهد کرد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن