ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 95702
  • ۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴
  • 72 بازدید
  • ارسال توسط :
اسباب کشی آمریکا از کشور‌های منطقه بیانگر شکست استکبار است

اسباب کشی آمریکا از کشور‌های منطقه بیانگر شکست استکبار است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین در مسجدالنبی گفت: آخرت در گرو اعمال دنیایی انسانهاست و افرادی که فساد نمی‌کنند، فخر فروشی ندارند، مردم را تحقیر نمی‌کنند و مرتکب فساد نمی‌شوند از لطف و […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین در مسجدالنبی گفت: آخرت در گرو اعمال دنیایی انسانهاست و افرادی که فساد نمی‌کنند، فخر فروشی ندارند، مردم را تحقیر نمی‌کنند و مرتکب فساد نمی‌شوند از لطف و رحمت خدا برخوردار خواهند شد.

وی افزود: در امور معنوی به انسان‌های متقی و بالاتر از خود و در امور مادی به افراد ضعیف‌تر از خود نگاه کنید تا شیفته دنیا نشوید.

نماینده، ولی فقیه و امام جمعه قزوین بیان کرد: هر کس آنچه برای خود می‌خواهد برای دیگران هم بخواهد منصف می‌شود و رسول گرامی اسلامی (ص) فرمودندهر کس آنچه برای خود نمی‌پسندد برای دیگران هم نپسندد انسان عادلی است.

پیاده شدن عدالت درجامعه اسلامی ضروری است

وی تصریح کرد: اگر می‌خواهید با برکت زندگی کنید دنبال عدالت باشید، ظلم و آلودگی جامعه را از عدالت دور می‌کند و آن‌ها که خود را به عدالت آراسته نکرده اند از محبت و برکت الهی دور می‌شوند و اگر برکات قران کریم ودین از جامعه رخت بربندد آن جامعه از لطف و رحمت خدا دور می‌شود.

خطیب جمعه قزوین اظهارداشت: مبادا با ترازوی عدالت الهی مخالفت کنید، خلاصه دین حق گویی است و باید مراقثب باشیم راجع به دیگران بدگویی نکنیم و حق را در گفتارمان ملاک قرار دهیم و اگر خواستید حکمی صادر کنید بر اساس عدالت باشد نه منافع شخصی و رفاقت بازی و در کنار آن به عهد و پیمان خود راسخ و وفادار باشید. اگر مسئول شدید امانتدار باشید

آیت الله عابدینی در ادامه خطبه‌های نماز با انتقاد از سوء مدیریت برخی مسئولان گفت: مراقب باشید و اگر رئیس جمهور، وزیر، نماینده مجلس، استاندار، عضو شورا یا مدیر شدید باید به امانت و تعهد خود عمل کنید و بر اساس دین، به عهد و پیمان خود با مردم وفادار باشید.

وی افزود: نسبت به والدین هم باید به عهد خود عمل کنیم و به آنچه پیمان بسته ایم وفادار باشیم.

خطیب جمعه قزوین افزود: شش چیز باعث گناه و معصیت می‌شود که شامل دنیاپرستی، ریاست طلبی و علاقمندی به مقام، شکم پرستی، شهوت رانی، تنبلی و خواب زیاد و رفاه طلبی است که با دوری از این دام‌ها باید در مسیر ایمان و تقوی گام برداریم.

مرحوم شاهرودی حلقه اتصال حوزه علمیه قم و عراق بود

عابدینی در خطبه دوم نماز با اشاره به مناسبت‌های هفته با تسلیت درگذشت آیت الله شاهرودی اظهار داشت: ایشان خدمات زیادی انجام داد و در حالی که رژیم عراق سه برادر ایشان را به شهادت رساند، اما همچنان مقاومت کرد و پایه گذار مقاومت در عراق شد.

وی اضافه کرد: آیت الله شاهرودی حلقه اتصال بین حوزه علمیه قم و نجف و همه گروه‌های مبارز عراق و حلقه اتصال ایران و عراق و مقاومت اسلامی در منطقه بود.

خطیب جمعه قزوین یادآورشد: مرحوم شاهرودی یار امام راحل و همراه رهبر فرزانه بود و خدماتش در انقلاب ماندگار خواهد بود.

وی در ادامه از سالروز هفتم دی به عنوان حماسه قیام مردم قزوین در اوج حکومت نظامی علیه رژیم ستم شاهی یاد کرد و گفت: مردم شجاع قزوین به دلیل این مقاومت مورد تجلیل رهبری قرار گرفتند و توانستند روزی تاریخی را ثبت و ضبط کنند.

فریاد مردم بر سر مدیران نالایق باشد

آیت الله عابدینی افزود: روز ۹ دی ماه هم حماسه دیگری در برابر فتنه گران شکل گرفت و مردم بصیر ما در مقابل کسانی که می‌خواستند کودتای نرم کنند و با هماهنگی استکبار به انقلاب آسیب برسانند ایستادند و شاهد بودیم علیرغم اینکه مردم به دولت انتقاد بحق داشتند، اما اجازه ندادند عده‌ای بهانه کرده و مقابل نظام بایستند.

وی بیان کرد: سوء مدیریت‌ها که با نظام نیست و کسانی که به تعهد خود پایبند نیستند و کوتاهی می‌کنند که نظام مقصر نیست و باید فریادمان را بر سر افراد نالایق بکشیم.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: این رفتار مردم بصیر ما بوده که بعد از آشوبگری فتنه گران تجلی یافت و دنیا را شگفت زده کرد و مردم مانند ۲۲ بهمن به میدان آمدند و نشان دادند همچنان پایبند انقلاب هستند.

وی اضافه کرد: البته مردم انتظار دارند مسئولان شرایط زندگی آن‌ها را درک کنند و پاسخگو باشند کسی که بیکار است و درآمدی ندارد چگونه با این گرانی زندگی کند.

آیت الله عابدینی گفت: مردم تعهدشان را به انقلاب ادا می‌کنند، اما مسئولان هم باید وظایفشان را عمل کرده و به فکر حل مشکلات مردم باشند.

وی با اشاره به سالروز ابلاع پیام تاریخی امام به گورباچف اظهارداشت: امام فرمود: دوران کمونیسم پایان یافته و شاید دوستان امام هم باور نمی‌کردند بساط کمونیسم برچیده شود، ولی گورباچف بعد‌ها گفت: این پیام از کسی صادر شد که نشان داد نگران جهان و به فکر مردم دنیاست و اگر پیش بینی امام را جدی می‌گرفتند وضعیتشان بهتر بود و فریب آمریکا را نمی‌خوردند.

آمریکا در منطقه شکست خورده است، اسباب کشی رذیلانه

امام جمعه قزوین اضافه کرد: ورود مخفیانه ترامپ به عراق از دیگر حوادث هفته است و امریکا که با همه قدرت وارد شده بود باید پرسید چه غلطی کردید که امروز مخفیانه وارد این کشور می‌شوید و بسرعت فرار می‌کنید.

وی گفت: این سفر مخفیانه بیانگر شکست ترامپ در منطقه و سوریه، یمن، افغانستان و عراق است و در حالی که آمده بودند تا در این کشور‌ها بمانند، ولی مجبور به عقب نشینی از افغانستان و سوریه شدند و شکست خوردند.

عابدینی خطاب به ترامپ اظهارداشت: فرار شما از یمن و سوریه و عراق ناشی از قدرت نیست بلکه مانند فرار شاه از ایران ناشی از شکست و ترس و حقارت است.

وی بیان کرد: اسباب کشی مکرر ترامپ از کشور‌ها بیانگر شکست استکبار در منطقه به دلیل اوج گرفتن مقاومت اسلامی است و باید از مسئولان عراقی که به رئیس جمهور آمریکا گفتند باید از این کشور خارج شوند تشکر و ضمن خدا قوت به آن‌ها از این حرکت حمایت کرد.

امام جمعه قزوین بیان کرد: اگر وحدت اسلامی نبود و مدافعان حرم شجاعت نداشتند و بسیج مردمی در عراق و سوریه شکل نمی‌گرفت استکبار به اهدافش می‌رسید و شاهد اینهمه پیروزی نبودیم.

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن