ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 95764
  • ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۶:۵۵
  • 74 بازدید
  • ارسال توسط :
ایتالیا روی تعلیق فروش سلاح به عربستان فکر می‌کند

ایتالیا روی تعلیق فروش سلاح به عربستان فکر می‌کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا در کنفرانس مطبوعاتی ویژه پایان سال میلادی در شهر رم گفت: رم فروش سلاح به عربستان را تایید نمی‌کند و مساله اکنون اتخاذ این موضعگیری رسمی و عملکرد بر اساس آن است. طبق گزارش سایت روسیا الیوم، کونته […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا در کنفرانس مطبوعاتی ویژه پایان سال میلادی در شهر رم گفت: رم فروش سلاح به عربستان را تایید نمی‌کند و مساله اکنون اتخاذ این موضعگیری رسمی و عملکرد بر اساس آن است.

طبق گزارش سایت روسیا الیوم، کونته گفت: موضعگیری دولت رم نسبت به مساله فروش سلاح به ریاض ناشی از دخالت این کشور در جنگ یمن و قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار عربستانی در استانبول است.

کونته افزود: این مساله امروز بررسی می‌شود ما تبعات احتمالی فروش سلاح را بررسی خواهیم کرد. با همکاری وزیر دفاع، خارجه و معاون نخست وزیر در فکر اقدام جدی در این باره هستیم و به زودی نتجه می‌گیریم چه باید بکنیم.

نخست وزیر ایتالیا خاطرنشان کرد: در حاشیه نشست گروه ۲۰ در آرژانتین دیدار دو جانبه‌ای با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی داشتم و از طرف کشورهای اروپایی از او خواستم حقیقت ماجرا را به طور کامل ارائه و شرایط محاکمه قاتلان را طبق قوانین بین‌المللی فراهم کند.

وی همچنین مشارکت یک کارشناس ایتالیایی را در روند این محاکمه با توجه به بعد بین‌المللی پرونده خاشقجی خواستار شد.

کونته افزود: ما در این باره ظرف هفته‌های آینده تصمیم می‌گیریم. فروش سلاح به عربستان را تایید نمی‌کنیم.

قتل خاشقجی موجب خشم جهانی علیه ریاض شده و درخواست‌های مستمری برای کشف محل دفن جسد و شناسایی کسی که دستور انجام این قتل را داده، مطرح می‌شود اما ریاض هربار توضیحات متناقضی را ارائه می‌دهد.

آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به تازگی اعلام کرد به نتایجی دست یافته که نشان می‌دهد قتل خاشقجی به دستور مستقیم محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان انجام شده است اما دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در صحت گزارش این مرکز ابراز تردید کرده و تعهد داد، شریک جدی عربستان باقی بماند.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن