ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 9590
  • ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰:۴۴
  • 107 بازدید
  • ارسال توسط :
مستندی درباره شهید مدافع حرم به تدوین نهایی رسید

مستندی درباره شهید مدافع حرم به تدوین نهایی رسید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ابوالقاسم غلامحیدر محقق، پژوهشگر و كارگردان این مستند گفت: تحقیق در مورد شهدای مدافع حرم ملزوماتی می خواهد كه اولین آن درك صحیح مكتبی است كه این قهرمانان را پرورانده است.  وی افزود: رزمندگان اسلام كه مسمی […]

مستندی درباره شهید مدافع حرم به تدوین نهایی رسیدبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ابوالقاسم غلامحیدر محقق، پژوهشگر و كارگردان این مستند گفت: تحقیق در مورد شهدای مدافع حرم ملزوماتی می خواهد كه اولین آن درك صحیح مكتبی است كه این قهرمانان را پرورانده است.
 
وی افزود: رزمندگان اسلام كه مسمی به نام مبارك مدافعین حرم شده اند اكنون قهرمانان قرن  هستند. بیان حماسه ای كه این رزمندگان برای برقراری امنیت ما و دفاع از حریم اهل بیت (ع) می‌آفرینند، باعث ایجاد انگیزه قوی به منظور تحقیق و پژوهش و تولید آثار هنری در موضوع مدافعین حرم و شهدا شده است.
 
محقق افزود: مستند شهید كجباف روایتی است از پیروزی انقلاب تا حماسه سازی های مدافعان حرم با نگاهی تحلیلی به شرایط خاور میانه امروز از زبان تحلیل گران و سرداران انقلاب كه محوریت آن پرداختن به زندگی و سیره مدافعان حرم در سوریه است و آنچه تحت عنوان پیام انقلاب در رفتار و اعتقادات مستشاران ایرانی در محور مقاومت به جهانیان عرضه می شود.
 
به گفته وی، این مستند با بیان تصویری می كوشد ضمن معرفی سیاست های جنگ طلبانه غرب و آمریكای جنایتكار به بیان نیات و مقاصد پلید آن ها پرداخته و چهره واقعی تكفیری ها را آشكار سازد. در بخشی از این مستند نیز تحلیلی بر جنگ هشت ساله ایران و عراق بیانشده و به بررسی ابعاد جهانی آن و نقش اسرائیل در ایجاد این جنگ پرداخته می شود.
 
پژوهشگر و كارگردان مستند «شهید هادی كجباف» گفت: برای بیان این مسائل ساعت‌ها تصویربرداری و مطالعه اسناد تاریخ جنگ و مشورت با كارشناسان زبده انجام شده و اكنون نیز در مرحله آماده سازی و عرضه است. ساخت هر مرحله از این مستند شامل گفت‌وگو با همرزمان و خانواده شهید، پرداختن به آثار شهید، تصاویر و فیلم های به جا مانده از مبارزات شهید و مجموعه اقداماتی است كه شهید كجباف در زمان حیات تا شهادتش انجام داده است و از سویی بررسی كاملی از تاثیراتی است كه شهادت این بزرگوار به نسل امروز و جامعه ما گذاشته است.
 
محقق در انتها گفت: اكنون نیز تلاش می شود كه ان‌شاءلله این فیلم تا هنگام  مراسم اربعین حسینی آماده و در بین مسافران و زائران كربلای معلی توزیع شود.
 
كار تدوین این مستند را نیز آرش ساربان انجام داده كه مدت زمان آن 60 دقیقه است.
 
در این مستند به زندگینامه شهید از نگاه همرزمان و خانواده وی پرداخته می شود و به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والا مقام مدافع حرم، معرفی شهدای مدافع حرم استان و آشنایی نسل جوان با شخصیت این شهیدان بزرگوار توسط حوزه هنری خوزستان تهیه شده است.
 
گفتنی است شهید هادی كجباف كه در جبهه های نبرد با تروریسم تكفیری مانند هشت سال دفاع مقدس مثال زدنی بود، روز 31 فروردین ماه سال 94 در منطقه «بصری الحریر» واقع در حاشیه شمال شرقی استان «درعا» در جنوب سوریه به شهادت رسید.

انتهاي پيام/

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن