ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 95911
  • ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸
  • 95 بازدید
  • ارسال توسط :
کتابخانه عمومی شهدای مدافع حرم در حاشیه مشهد افتتاح شد

کتابخانه عمومی شهدای مدافع حرم در حاشیه مشهد افتتاح شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایکنا از خراسان رضوی همزمان با سالروز بزرگداشت حماسه نهم دی آیین افتتاحیه کتابخانه عمومی شهدای مدافع حرم با حضور جمعی از مسئولان استانی و خانواده شهدای تیپ فاطمیون در حاشیه مشهد برگزار شد. در ابتدای این مراسم حجت الاسلام علی اکبر سبزیان، مدیرکل […]

کتابخانه عمومی شهدای مدافع حرم در حاشیه مشهد افتتاح شدبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایکنا از خراسان رضوی همزمان با سالروز بزرگداشت حماسه نهم دی آیین افتتاحیه کتابخانه عمومی شهدای مدافع حرم با حضور جمعی از مسئولان استانی و خانواده شهدای تیپ فاطمیون در حاشیه مشهد برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، به قرائت بیانیه علیرضا مختار پور، دبیر کل کتابخانه های عمومی کشور، پرداخت.

در بخشی از این بیانیه آمده است کتابخانه عمومی، نهادی اجتماعی است که امکان رشد اندیشه و باروری ذهن خلاق و جستجوگر انسان را فراهم می کند و با ارائه خدمات فرهنگی متنوع به مخاطب خدمات اطلاع رسانی، آموزش یادگیری و غنی سازی اوقات فراغت را ارائه می دهد.

نهاد کتابخانه های عمومی کشور به عنوان متولی اصلی توسعه کتابخانه ها و کتابخوانی در کشور در کنار اقدامات متنوع برای توسعه کتابخواتی تلاش دارد با افتتاح و بازسازی کتابخانه های موجود ضمن در دسترس قرار دادن کتابخانه های عمومی در راستای ارتقای مطالعاتی جامعه گام بردارد که با التفاط امام رضا(ع) نهادکتابخانه های عمومی کشور در آستانه افتتاح کتابخانه مرکزی مشهد با همکاری استانداری و اداره کل مسکن و شهرسازی مشهد در اهدای زمین توفیق افتتاح کتابخانه شهدای مدافع حرم تحقق یافت.

قربان میرزایی، سرپرست استانداری خراسان رضوی، در حاشیه مراسم افتتاحیه بیان کرد: همچنان که از اسم این کتابخانه که مزین به نام شهدای مدافع حرم است پیداست که این اقدام فرهنگی می تواند به عنوان اولین سنگر برای مبارزه با تهاجم فرهنگی و تربیت جوانان به عنوان سرمایه های آینده کشور باشد.

وی افزود: امید است احداث این کتابخانه ها را در حاشیه شهر توسعه دهیم چرا که این امر به عنوان بهترین اقدام فرهنگی می تواند در راستای ارتقای جوانان و نوجوانان موثر باشد.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، گفت: با هدف پاسداشت شهدای مدافع حرم و در راستای انتقال ارزش ها و آرمان های شهدا و با توجه به اینکه بیشترین آمار خانواده ای شهدای مدافع حرم در این منطقه سکونت دارند؛ پروژه احداث کتابخانه شهدای مدافع حرم در سال 88 و در زمینی به مساحت 400 متر مربع آغاز شد.

وی افزود: این پروژه دارای 678 متر زیربنا، در دو بخش بانوان و آقایان داری سه طبقه شامل بخش هایی چون مخزن، بخش کودکان، بخش نشریات و بخش مرجع است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی اظهار کرد: در مراحل پایانی 40 میلیون تومان از سوی نهاد کتابخانه های عمومی استان اعتبار تخصیص یافت که از ابتدای احداث تا بهره برداری مجموعا 940 میلیون تومان برای این پروژه هزینه شد. در حال حاضر ان کتابخانه داری 6000 جلد کتاب است که در هفته آینده این تعداد به 35 هزار جلد افزایش خواهد یافت.

وی در خصوص استقبال مخاطبان از این محیط فرهنگی تصریح کرد: با توجه به شرایط منطقه به لحاظ جمعیت بالا و مدارس اطراف کتابخانه پیش بینی عضویت 5000 نفر می شود و هم اکنون ثبت نام از متقاضیان آغاز شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تیپ فاطمیون برای خانوادهای شهدای این منطقه برنامه هایی دارند این کتابخانه می تواند پایگاه فرهنگی در این محدوده باشد.

سبزیان در ادامه از مراسم افتتاحیه کتابخانه مرکزی مشهد همزمان با 21 بهمن ماه سال جاری خبر داد و بیان کرد: برای بهره برداری از این پروژه در چند مرحله پول تزریق شده که در مرحله آخر 12 میلیار تومان اعتبار تخصیص یافت.

وی با بیان اینکه تجهیزات کتابخانه در حال نصب است، اظهار کرد: در حال حاضر 4 طبقه کتابخانه تحویل نهاد شده که دارای بیش از 100 هزار جلد کتاب است.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن