ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 95927
  • ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۳:۰۵
  • 143 بازدید
  • ارسال توسط :
ماجرای شهادت «سجاد شاه‌سنایی» در مقابله با اغتشاشگران سال 96

ماجرای شهادت «سجاد شاه‌سنایی» در مقابله با اغتشاشگران سال 96

– اخبار استانها – به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از اصفهان، نام شهید در ذهن مردم همیشه یادآور دوران دفاع مقدس و در سال‌های اخیر یادآور شهدای مدافع حرم ماست، شهدایی که افتخار کشور و شهرشان هستند و مردم به وجود چنین جوان‌هایی در این مرز و […]

– اخبار استانها –

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از اصفهان، نام شهید در ذهن مردم همیشه یادآور دوران دفاع مقدس و در سال‌های اخیر یادآور شهدای مدافع حرم ماست، شهدایی که افتخار کشور و شهرشان هستند و مردم به وجود چنین جوان‌هایی در این مرز و بوم افتخار می‌کنند، اما نام شهید که می‌آید باید به یاد شهدای مدافع امنیت هم باشیم.

شهدایی که شاید 8 سال دفاع مقدس را ندیده و از غافله شهدای مدافع حرم جا مانده‌اند، اما جان خود را بر کف دست گرفته و در برابر اغتشاشگران و کسانی که مخل آرامش مردم ایران زمین هستند درگیر می‌شوند. برای یک بسیجی تفاوتی ندارد در جبهه نرم باشد یا سخت، در جبهه مدافعان حرم باشد یا مدافعان وطن، براییک بسیجی همیشه حفظ آرامش ناموس و مردم وطن اولویت دارد و جان خود را در راه میهن اسلامی فدا می‌کند.

خبرنگاران تسنیم این بار مهمان خانواده یکی از شهدای مدافع وطن و مدافع امنیت بودند، شهید سجاد شاه‌سنایی. شهیدی که دوست و رفیق شهید حججی بود و در آخر هم به جمع دوستانش پیوست، در ادامه گفت‌وگو با پدر شهید شاه‌سنایی" اکبر شاه‌سنایی" را با هم می‌خوانیم:

تسنیم: چه شد که شهید شاه‌سنایی وارد سپاه شدند، هدف از حضور در سپاه چه بود؟

شاه‌سنایی: سجاد پس از اخذ دیپلم به خدمت مقدس سربازی رفت، پس از سربازی به ایشان گفتم مشکلی برای ادامه تحصیل وجود ندارد، ایشان گفتند که من قصد حضور در سپاه دارم، با توجه به اینکه خودم سپاهی بودم به ایشان گفتم زندگی خودمان را دیده‌ای و مشکلات و محدودیت‌ها را می‌دانی، در جواب گفتند که من سپاه را بسیار دوست دارم.

به غیر از سپاه با روحیاتی که دارم جای دیگر نمی‌توانم کار کنم، به همین دلیل دانشگاه امام حسین (ع) امتحان داده و قبول شد و از سال 85 وارد سپاه شدند، دوران آموزشی را پشت سر گذاشت و پس از آن وارد واحد رزم شد تا به درجه شهادت رسید، انتخاب سپاه به دلیل شغل نبود، به دلیل هدفی بود که دنبال می‌کرد.

تسنیم: ارتباط شهید با خانواده به ویژه پدر و مادر چگونه بود؟

شاه‌‌سنایی: ایشان احترام فوق‌العاده خاصی برای پدر و مادر قائل بود، حتی با اینکه منزلش از ما جدا بود به جز شب‌هایی که شیفت داشت دیگر شب‌ها حتما به خانه ما می‌آمد، ارتباطشان با مادرش بیشتر از من بود و به غیر از مادر و فرزندی با یکدیگر بسیار دوست بودند.

فرمانده کل سپاه پدر شهید شاه‌سنایی را مورد تفقد قرار داد

حضور سرلشکر جعفری در مراسم هفتمین روز شهادت شهید شاه‌سنایی + عکس

جزئیات مراسم تشییع پیکر "شهید شاه‌سنایی" اعلام شد

تسنیم: مهم‌ترین خصوصیات اخلاقی شهید چه بود؟

شاه‌سنایی: ایشان بسیار خانواده دوست و با ادب بود، اگر کاری به ایشان سپرده می‌شد کار را نیمه کاره بر زمین نمی‌گذاشت و هر چقدر هم کار سخت بود انجام می‌داد، این مسئله نه تنها بیرون از محل کار بلکه به گفته دوستانش در محل کار هم ایشان کارهای سخت را که کسی قبول نمی‌کرده انجام می‌دادند.

ایشان بسیار به خانواده شهدای فاطمیون علاقه‌مند بود و همیشه بیان می‌کرد که خانواده شهدای فاطمیون در این کشور غریب هستند، گروهی را تشکیل داده بود و به صورت مرتب به خانواده‌های شهدای فاطمیون سر می‌زدند که این را ما خبر نداشتیم و پس از شهادت دوستانش عکس و فیلم‌هایشان را به ما نشان دادند.

در یکی از فیلم‌های ملاقاتش با خانواده شهدای فاطمیون فرزندان شهدا را بر سر خود گذاشته و دور اتاق آن‌ها را بازی می‌دهد تا آن‌ها احساس بی پدری نکنند. در اردوهای جهادی هم بسیار فعال بود و همیشه شرکت می‌کرد و ما نمی‌دانستیم، اینکه می‌گویند «شهدا را حتی پدر و مادرشان هم نشناخته‌اند» یک حقیقت است.

وقتی که از بین ما می‌روند تازه متوجه می‌شویم که آن‌ها چه کرده‌‌اند، دیگر خصوصیت اخلاقی ایشان این بود که همیشه پس از هر نماز زیارت عاشورا و زیارت حضرت زهرا (س) را می‌خواندند، روزه مستحبی بسیار می‌گرفت و قرآن بسیار تلاوت می‌کردند.

تسنیم: آخرین صحبت شما با شهید چه زمانی بود؟ آیا خاطره‌ای از آن دوران دارید؟

شاه‌سنایی: همیشه به ما می‌گفت که من شهید می‌شوم، چند روز پیش از شهادت به مادرش گفته بود که رضایت بدهید، مادرش گفته بود که آیا به ماموریت یا سوریه می‌خواهی بروی، گفته بود خیر اما رضایت بده که من شهید بشوم، مادرشان علاقه خاصی به ایشان داشت و بر اساس این علاقه گفته بود که مادر برای شما زود است اما امیدوارم به آرزویت برسی.

تسنیم: خبر شهادت را چگونه به شما گفتند، احساس شما در آن لحظه چه بود؟

شاه‌سنایی: شبی که برای مقابله با اغتشاشگران اعزام شدند، پسر بزرگم به شاهین‌شهر اعزام شده بود، سجاد و پسر کوچکم در منطقه کهریسنگ بود و داماد ما در جوق آباد بود، ما هم در مسجد و به عنوان بسیج پیشکسوتان حضور داشتیم، همان شب که شهید شده بود کسی به ما اطلاع نداد.

شهادتشان را صبح به ما اطلاع دادند. از یک طرف از دست دادن یک عزیز ما را ناراحت کرد و از طرف دیگر خوشحالیم که فرزندمان شهید شده است. اعتقاد ما بر این است که مرگ و زندگی دست خداست و چه بهتر که در این راه برود، شهادت برای سجاد و برای ما یک افتخار است.

تسنیم: در یک سالی که گذشت از حضور معنوی شهید چگونه بهره مند شده‌اید؟

شاه‌سنایی: به خواب مادرش که بسیار می‌آید اما به خواب من تا کنون نیامده است، یک بار که به خواب مادرش آمده بود، مادرش پرسیده که چرا به خواب پدرت نمی‌آیی که پاسخ داده بودند که خجالت می‌کشم، این خواست خداست و هر چه خدا بخواهد ما راضی هستیم.

تسنیم: پس از شهادت ایشان رفتار مردم به ویژه در محله با شما چگونه بود؟

شاه‌سنایی: مردم محله ما را شرمنده کردند، در این مدت یکسال چه زمانی که شهید شد و در مراسم‌هایی که گرفته شد و چه رفت و آمد‌هایی که به منزل ما داشتند ما را شرمنده خودشان کردند و من از آن‌ها بسیار ممنونم که به فکر ما هستند، البته در برخی موارد شاید بد هم گفته باشند، اما زمانی که آدم فکرش را می‌کند که فرزندش در چه راهی و به خاطر چه چیز رفته آن‌ها را تحمل می‌کند.

تسنیم: یک سال پس از شهادت ایشان برای شما چگونه بود؟

شاه‌سنایی: بسیار سخت است، اما خداوند هر چیز را که بخواهد از انسان بگیرد صبرش را هم می‌دهد، خداوند این صبر را به ما داد، در طرف دیگر پس از شهادت ایشان دیداری با رهبر معظم انقلاب فراهم شد و این دیدار و صحبت‌های ایشان تاثیر بسیاری در روحیه ما داشت و سبب تسلی ما شد.

تسنیم: پیامی که شهادت شاه‌سنایی‌ها و حججی‌ها برای مردم به ویژه نسل جوان دارد چیست؟

شاه‌سنایی: زمانی 8 سال دفاع مقدس را داشتیم و پس از آن برخی می‌گفتند که در آن روزها شور و حالی بود و الان اگر جنگ شود آن شور و حال وجود ندارد، اما باید به این افراد بگویم که این شور و حال هنوز وجود دارد که نمونه آن شهدای مدافع حرم هستند و از خانواده گذشتند تا در کشور غریب از کشور دفاع کنند.

شهدای مدافع وطن هم در شهر خودشان برای سربلندی کشور دفاع کردند. مردم خواسته‌های به حقی دارند که دولت باید جوابگو باشد اما در کنار این‌ها یک سری استفاده‌هایی می‌شود و کسی که در این شرایط خیابان‌ها را به آتش می‌کشد باید فکر کند که آیا این‌ها برای مردم است یا خیر.

باید دید چه کسانی این‌ها را راهنمایی می‌کند، کسانی که پشت این جریانات هستند دلشان برای مردم و کشور ما نسوخته است. آمریکا و عربستان روی این کار هزینه می‌کنند، سئوال این است که در عربستان و آمریکا فقیر وجود ندارد و کمبود نیست، اگر راست می‌گویند به کشور خودشان برسند.

اگر این‌ها واقعا دوستدار بشریت هستند ابتدا مردم خودشان را دریابند، هدف دشمن براندازی است و از مردم می‌خواهم حواسشان جمع باشد و غفلت نکنند.

تسنیم: پیام شهادت مدافعان وطن در فتنه‌ سال گذشته برای مردم و مسئولان چیست؟

شاه‌سنایی: به عنوان یک پدر شهید از مسئولان می‌‌خواهم که پیرو ولایت باشند و صحبت‌های رهبر معظم انقلاب را گوش دهند، تا زمانی که پشت ولایت باشیم هیچ آسیبی به ما نمی‌رسد. مسئولان به فکر مردم باشند، خدا می‌داند آمریکا و کشورهای اروپایی دلشان برای ما نمی‌سوزد. تنها کسی که دلش به حال این کشور و این مردم می‌سوزد رهبر معظم انقلاب است.

تسنیم: بهترین خاطره‌ای که از شهید دارید، چیست؟

شاه‌سنایی: همه زندگی ما و سجاد خاطره است، خاطره از شب عروسی شهید دارم و در شب عروسی سجاد خدا می‌داند که سجاد چقدر به ما محبت داشت و احترام خودش را نشان داد، زمانی که قرار شد به مهمانان خوش آمد بگویم به سجاد گفتم که شما جلو حرکت کن و من پشت سرت خوش‌ آمد می‌گویم، در پاسخ به من گفت خیر و اجازه نداد که من پشت سرش حرکت کنم و پشت سر ما به مهمانان خوش آمد گفت.

گفت‌وگو از علیرضا رستمی

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن