ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 96141
  • ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵
  • 88 بازدید
  • ارسال توسط :
بازگشت امارات و بحرین به سوریه با تائید عربستان است/ جنگ به نفع نظام سوریه به پایان رسیده است/ تحرکات سفارتخانه های امارات و بحرین در کنترل سوریه خواهد بود

بازگشت امارات و بحرین به سوریه با تائید عربستان است/ جنگ به نفع نظام سوریه به پایان رسیده است/ تحرکات سفارتخانه های امارات و بحرین در کنترل سوریه خواهد بود

اسداللهی، کارشناس روابط بین الملل در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به بازگشایی مجدد سفارتخانه های دو‌ کشور امارات و بحرین در کشور سوریه، اظهار داشت: تحولات نظامی که در جنگ سوریه اتفاق افتاد مخصوصاً در دو سه سال اخیر و به ویژه بعد از شکست داعش در بوکمال […]

اسداللهی، کارشناس روابط بین الملل در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به بازگشایی مجدد سفارتخانه های دو‌ کشور امارات و بحرین در کشور سوریه، اظهار داشت: تحولات نظامی که در جنگ سوریه اتفاق افتاد مخصوصاً در دو سه سال اخیر و به ویژه بعد از شکست داعش در بوکمال به دنیا ثابت کرد که این گروه های مسلح تکفیری که ماهیت تروریستی دارند به رغم همه حمایت هایی که برخی از کشورهای عربی، غربی، آمریکا و اسرائیل انجام شد، در نهایت شکست خوردند.

 

وی تصریح کرد: در حال حاضر شاهد هستیم قسمت اعظم خاک سوریه که در سیطره و تصرف گروه های تکفیری بود آزاد شده و به حاکمیت دولت سوریه برگشته است.

 

کارشناس روابط بین الملل افزود: تنها منطقه ای که در دست گروه های تکفیری باقی مانده، منطقه ادلب است که 15 درصد از خاک سوریه را شامل می شود که برای آزاد سازی این منطقه هم تدابیری اتخاذ شده است.

 

اسداللهی تاکید کرد: وقتی که کشورهای حامی این گروه های تکفیری دیدند که این گروه ها یکی پس از دیگری شکست می خورند و عملاً شکست این ها را به چشم دیدند، متوجه شدند که پروژه سرنگون کردن نظام از طریق گروه های تروریستی در واقع شکست خورده است و تمامی تلاش های آن ها بر باد رفته است.

 

وی بیان داشت: کشورهای حامی تروریست بالاخص امارات و بحرین در صدد هستند به نحوی آب رفته را به جوی برگردانند و با برقراری روابط دیپلماتیک خودشان را تطهیر کنند و نشان بدهند که از این گروه ها حمایت نکرده اند تا به نحوی بتوانند در آینده سوریه نقش داشته باشند.

 

کارشناس جهان عرب و منطقه افزود: در هر صورت همه به این نتیجه رسیده اند که جنگ به نفع نظام سوریه به پایان رسیده است و این مسلحین تکفری هستند که تمام شدند.

 

مسعود اسداللهی تصریح کرد: اگر کسی بخواهد در آینده سوریه نقش داشته باشد باید با نظام موجود ارتباط داشته باشد، به همین خاطر شاهد هستیم که دو کشور امارات و بحرین کشور دوباره سفارتخانه هایشان را در سوریه باز کردند و هیئت هایشان را می فرستند و می خواهند در آینده سوریه نقش داشته باشند.

 

وی در پاسخ به این سوال که "آیا این دو کشور نیت شومی دارند؟" گفت:  قطعاً این ها نیت شان خیر نیست و اگر نیت شان خیر بود از ابتدا در این توطئه شرکت نمی کردند و این بلا و حجم خرابی ها را به سوریه تحمیل نمی کردند.

 

کارشناس روابط بین الملل تاکید کرد: قطعاً اقدام امارات و بحرین با تائید عربستان است؛ چون این دو کشور در حال حاضر کاملاً هماهنگ با عربستان عمل می کنند، بنابراین این اقدامی است که عربستان به آن ها گفته تا انجام دهند.

 

اسداللهی اظهار داشت: می شود به جرأت گفت که این دو کشور هدف خیری ندارند و به این معنا نیست که از کار سابقشان پشیمان شده اند؛ درواقع می خواهند آن شکست های میدانی را از طر یق دستاوردهای سیاسی جبران کنند که البته این هم خیال باطلی است، اما در هر صورت می خواهند این روش را هم به اسم برقراری مجدد، آزمایش کنند تا بتوانند در آینده سوریه نقش داشته باشند و آن نقشی که آن ها می خواهند قطعاً نقشی نیست که به نفع دولت سوریه باشد.

 

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه "واکنش بشار اسد و دولت سوریه چه خواهد بود؟" گفت: دولت سوریه از هر نوع برقراری روابط بین کشورهای عربی با سوریه استقبال می کند، زیرا اقدام بحرین و امارات اعتراف به شکست است که این موضوع از حیث سیاسی ارزش بالایی دارد.

 

کارشناس مسائل عرب و منطقه: در هر صورت دولت سوریه در توان خودش می بیند که بتواند در مقابل هر نیت شوم آن ها ایستادگی کند؛ با توجه به تجربه ای که سوریه در این جنگ بدست آورده است و نمیخواهد به صورت خام و ناپخته عمل کند؛ در حقیقت سوریه می خواهد این رابطه را برقرار می کند و قطعاً با این دید که می تواند تحرکات این کشورها و این سفارتخانه ها را کنترل کند و از منافع این رابطه بهره مند شود.

 

مسعود اسداللهی مطرح کرد: در شرایطی که موضوع بازگشت سوری به اتحادیه عرب مطرح است و این موضع دولت سوریه را در سازمان بین املل و محافل بین المللی تقویت می کند و آن انزوایی که می خواستند به سوریه تحمیل کنند، این انزوا از بین می رود و نشان می دهد این توطئه از ابتدا اشتباه بوده است و بر همین اساس استقبال می کند که رابطه را برقرار کنند ولی حتما در برنامه های بعدی باید حواسشان به نوع تحرکاتی که این دو کشور در داخل خاک سوریه می خواهند انجام دهند، جمع باشد.

 

وی در پاسخ به این سوال که "آینده این روابط را چگونه ارزیابی می کنید؟" گفت: سیر حوادث منطقه با شکست گروه های تکفیری در جنگ سوریه و شکست داعش در عراق و بعد از آن در جنگ یمن هم عربستان و امارات شکست خوردند و توافقی که در استکهلم انجام شد نشان داد که مردم یمن بودند که در این جنگ پیروز شدند.

 

کارشناس روابط بین الملل اشاره کرد: بحرانی که الآن عربستان درگیر آن است و همچنین شکست نیروهای تکفیری این ها همه نشان دهنده این است، در سیر کلی حوادثی که در منطقه اتفاق افتاده است و محوری که از چند کشور عربی با حمایت آمریکا و اسرائیل تشکیل شده بود، شکست خوردند و این شکست باعث شد که عقب نشینی کنند.

 

اسداللهی در پایان گفت: این عقب نشینی را در صحنه سوریه یمن و عراق هم می توان مشاهده کرد، و در حقیقت این امر به معنای شکست نهایی توطئه این کشورهاست.

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن