ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 96156
  • ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲
  • 90 بازدید
  • ارسال توسط :
انتقاد «الحدیده» از بی‌اعتنایی سازمان ملل به اجرای توافق صلح در غرب یمن

انتقاد «الحدیده» از بی‌اعتنایی سازمان ملل به اجرای توافق صلح در غرب یمن

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، با گذشت 20 روز از توافق گروههای یمنی در استکهلم سوئد در خصوص شهر و بندر الحدیده، اما هنوز توافق به طور کامل اجرایی نشده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه المیادین، […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، با گذشت 20 روز از توافق گروههای یمنی در استکهلم سوئد در خصوص شهر و بندر الحدیده، اما هنوز توافق به طور کامل اجرایی نشده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه المیادین، شورای محلی شهر الحدیده در غرب یمن با اعلام اینکه فقط هفت روز به پایان مهلت تعیین شده برای اجرای توافق مانده، از عملکرد سازمان ملل به عنوان مجری و ناظر این توافق انتقاد کرد.

این شورا با صدور بیانیه‌ای از دبیر کل و فرستاده سازمان ملل خواست تا فورا وارد عمل شود و در صورت شکست توافق، مسئولیت آن بر گردن سازمان ملل خواهد بود.

در این بیانیه تأکید شده است که ائتلاف سعودی هنوز هیچ اقدامی برای عقب راندن نیروهایش از بندر و شهر الحدیده طبق توافق انجام نداده است و سازمان ملل نیر التزامی به ساز و کار وارد شده در متن توافق ندارد.

طبق توافق صورت گرفته میان هیأت اعزامی از صنعاء و هیأت ریاض در استکهلم سوئد در تاریخ 22 آذر ماه گذشته، طرفین باید نیروهای خود را از شهر الحدیده و بنادر الصلیف و رأی عیسی و الحدیده خارج می‌کردند که طبق اعلام شورای شهر الحدیده، ائتلاف سعودی هنوز عقب‌نشینی نکرده است در حالی که روز شنبه گذشته سازمان ملل در بیانیه‌ای به طور رسمی خروج نیروهای انصارالله و ارتش یمن از الحدیده را تأیید کرد.

همزمان با تأیید سازمان ملل بر اجرای توافق سوئد از سوی انصارالله و ارتش یمن، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفته بود که ارتش یمن از کمیته نظارت وابسته به سازمان ملل انتظار دارد طرف مقابل را به اجرای تعهداتش در مرحله اول یعنی عقب‌نشینی از بخش شرقی شهر الحدیده و بقیه بخش‌های حساس بر اساس توافق ملزم کند. 

آتش‌بس و عدم درگیری در الحدیده از دیگر مفاد مهم توافق سوئد به شمار می‌رود و عدم التزام به آن از سوی ائتلاف سعودی در روزهای گذشته از دیگر مواردی است که امکان دارد توافق سوئد را به شکست بکشاند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن