ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 9619
  • ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۳
  • 120 بازدید
  • ارسال توسط :
دفاع مقدس ثابت کرد که با دشمن نمیتوان پای میز مذاکره نشست/شهدا مدافعان حرم را پرورش دادند

دفاع مقدس ثابت کرد که با دشمن نمیتوان پای میز مذاکره نشست/شهدا مدافعان حرم را پرورش دادند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه سیاسی خبرگزاری میزان، سردار «علی اصغر گرجی زاده» فرمانده حفاظت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سومین یادواره شهدای گردان هشت سپاه ویژه همرزمان شهید «سعید گلاب‌بخش» (محسن چریک) برگزار شد، اظهار داشت: شهدا به بازماندگان بشارت می‌دهند که گام برداشتن در راه خداوند […]

دفاع مقدس ثابت کرد که با دشمن نمیتوان پای میز مذاکره نشست/شهدا مدافعان حرم را پرورش دادندبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه سیاسی خبرگزاری میزان، سردار «علی اصغر گرجی زاده» فرمانده حفاظت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سومین یادواره شهدای گردان هشت سپاه ویژه همرزمان شهید «سعید گلاب‌بخش» (محسن چریک) برگزار شد، اظهار داشت: شهدا به بازماندگان بشارت می‌دهند که گام برداشتن در راه خداوند دشوار است اما پایان شیرینی در انتظار شماست.

وی ادامه داد: شهدای گردان هشت سپاه خط شکن بودند که بسیاری از خطوط محکم دشمن را شکستند. اگر آن‌ها ایستادگی نمی‌کردند شاید بسیاری از راه‌ها در دفاع مقدس بسته می‌شد. شهدا نه تنها آخرت خود بلکه دنیا دیگران را هم ساختند. اگر آن‌ها نبودند ما دنیا و آخرتی نداشتیم. متاسفانه گاهی با سخنی نابجا که می‌گویند آن‌ها برای خودشان رفتند و ما کاری به آن‌ها نداریم و یا آن‌ها از دنیا سیر شدند و می‌خواهند شهید شوند، در حق آن شهید ظلم کردند.

فرمانده حفاظت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد:شهدا رفتند تا ما با عزت زندگی کنیم و عزیز بمیریم. آن‌ها رفتند تا ما را بسازند. شهادتشان انسان ساز و حرکت ساز است. خون گرم شهدا مسیر تاریخ را عوض کرد. آن‌ها با شهادتشان سردی و یخی روح خیلی از انسان‌ها را به هم زدند.

سردار گرجی زاده با تشکر از دست‌اندرکاران برگزاری این یادواره، عنوان کرد: هر شخصی یاد شهدا را زنده نگه دارد، خدا را در ذهن‌ها زنده نگه داشته است. هر که از شهدا بگوید، از وکیل و خلیفه شهید سخن گفته است.

وی با بیان این که شهدای اوایل جنگ تحمیلی مسیر را تعیین کردند، گفت: در 17 سالگی شاهد اولین تهاجمات رژیم بعث در جنوب کشور بودم. تانک‌های روسی دشمن به سمت ما هجوم می‌آورند و ما حتی یک آرپی‌جی نداشتیم. در آن سن جوانی گاهی ناامیدی به من هجوم می‌آورد و تصور نمی‌کردم که ما با دست خالی در مقابل تجهیزات نظامی دشمن بایستیم اما 6 ماه بعد از شروع جنگ بستان، یک سال بعد سوسنگرد و یک سال و نیم بعد پیروزی عظیم در عملیات فتح المبین و آزادی خرمشهر را داشتیم.

فرمانده حفاظت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: چندین مرتبه با بنی صدر رئیس جمهور وقت آن زمان به جهت کمبود امکانات صحبت کردم و او در جواب درخواست‌هایم پوزخند می‌زد. با زحمت فراوان توانستم 200 عدد ژ3، 6 عدد آرپی‌جی و لباس رزم بگیرم.

سردار گرجی زاده افزود: در آن زمان سوالات زیادی در ذهن داشتیم که شهدا با حرکت جهادی جواب دادند. آن‌ها ثابت کردند که پیروزی در جنگ اسلحه در مقابل اسلحه و تانک در مقابل تانک نیست بلکه ما با توکل بر خدا و با روحیه بسیجی پیروز می‌‎شویم.

وی با بیان این‌که با برگزاری یادواره، اعتقادات‌مان را مرور می‌کنیم، اظهار داشت: شهدا نسلی همچون مدافعان حرم را پرورش دادند. پس از جنگ تحمیلی خیلی‌ها بر این باور بودند که این نسل دیگر تکرار نمی‌شود اما خون شهدا همچون خون حسین ابن علی نسل‌های بعد خود را پرورش می‌دهد.

فرمانده حفاظت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به زندگی‌نامه شهید مدافع حرم «مصطفی صدرزاده»، عنوان کرد: این شهید بزرگوار برای رسیدن به هدفش هویت خود را تغییر داد. ما در برابر شهدای مدافع حرم سر تعظیم فرود می‌آوریم زیرا آن‌ها در شرایط امروز بزرگ‌ترین جهاد را انجام دادند. سرلشکر و سرتیپ‌های سوری امروز با شناخت جوانان حزب‌الهی ایران چفیه بر گردن می‌اندازند و آن‌ها را الگوی خود می‌دانند.

سردار گرجی زاده به مظلومیت جانبازان لشکر فاطمیون اشاره کرد و گفت: به دیدار یکی از جانبازان مدافع حرم لشکر فاطمیون در حاشیه تهران رفتیم که بعد از 15 مرتبه عمل جراحی همچنان نمی‌توانست بر روی پاهایش بایستد. زمانی که به او گفتیم خواسته‌ات از جمهوری اسلامی چیست. پاسخ داد «سه سال است که نامزد کردم و هزینه برگزاری مراسم ازدواج را ندارم. هیچ کجا به من وام نمی‌دهند در صورت امکان سه میلیون به من وام بدهید» این در حالی است که به برخی در کشور چندین میلیارد به راحتی وام واگذار می‌شود.

وی افزود: مادر شهید مدافع حرم، باقری نه تنها از شهادت فرزندش ناراحت نیست، بلکه می‌گوید من چهار فرزند دیگر دارم که راضی‌ام برای دفاع از اسلام آن‌ها را نیز تقدیم کنم.

سردار گرجی‌زاده با بیان اینکه عده‌ای پا بر روی آرمان‌های شهدا می‌گذارند، گفت: این شهدا در شرایطی به سوریه اعزام شدند که برخی دیگر در کشور حرص مال دنیا را می‌خورند و برای بدست آوردن آن به هر کاری دست می‌زنند.

فرمانده حفاظت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: عده‌ای به دنبال لبخند زدن به دشمن هستند. ما معتقد بودیم که آمریکا دشمن ما است ولی امروز به جایی رسیدیم که برخی می‌گویند با دشمن هم در برخی موارد می‌توان بر سر میز مذاکره نشست. ولی گاهی از حرف نیز گذشته و دشمن را در آغوش می‌گیریم.

سومین یادواره شهدای گردان هشت سپاه با حضور رزمندگان و خانواده‌های معظم شهدا در سالن همایش فاطمه الزهرا (س) برگزار شد. این مراسم با نوای ذاکر اهل بیت حاج منصور نورایی و قرائت پیام یادواره گردان هشت سپاه همراه بود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن