ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 96339
  • ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۷:۵۰
  • 76 بازدید
  • ارسال توسط :
بن‌بستی به نام «SPV»/ نگاه تجاری ایران به سمت کشورهای همسایه

بن‌بستی به نام «SPV»/ نگاه تجاری ایران به سمت کشورهای همسایه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمدجواد جمالی نوبندگانی با اشاره به عدم اجرای سازوکار SPV برای برقراری روابط تجاری میان ایران و اروپا، گفت: یک سری واقعیات را باید پذیرفت و آن این است که اختلافات سطحی آمریکا و اروپا باعث قطع روابط این دو […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمدجواد جمالی نوبندگانی با اشاره به عدم اجرای سازوکار SPV برای برقراری روابط تجاری میان ایران و اروپا، گفت: یک سری واقعیات را باید پذیرفت و آن این است که اختلافات سطحی آمریکا و اروپا باعث قطع روابط این دو قاره و حرکت آن‌ها به سمت ما نمی‌شود.

نمی‌توان از اروپایی‌ها انتظار همراهی با ایران داشت
نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تأکید بر اینکه آمریکایی‌ها به شدت در حوزه سیاسی، اقتصادی، بیمه‌ها و شرکت ها، کارخانجات و بانک ها، سوئیفت و بانک جهانی نفوذ شدید در کشور‌های دیگر دارند، عنوان کرد: اروپا نیز دارای مشکلات اساسی با آمریکا نیست از این رو نمی‌توان انتظار داشت ارتباط خوبی با ما داشته باشد.

وی افزود: از سوی دیگر اروپا در بسیاری از زمینه‌ها به خصوص منطقه، موشک ها، سوریه، عراق و یمن با آمریکایی‌ها هم عقیده است و نمی‌توان از آن‌ها توقع داشت که با ساز ما همراهی کنند و این در حالی است که حتی شاید همه اروپا به اندازه عراق با ما مراوده مالی نداشته باشد.

جمالی نوبندگانی در ادامه با بیان اینکه برجام صرفا به لحاظ امنیتی برای اروپایی‌ها مهم است، اظهار داشت: ما به آن‌ها می‌گوییم که اگر بعد امنیتی برجام برای آن‌ها مهم است باید هزینه آن را نیز بپردازند.

دیپلماسی اقتصادی کشور به سمت کشور‌های همسایه پیش رود
وی ادامه داد: تا کنون جمهوری اسلامی تحمل و خویشتنداری کرده است تا بهانه دست اروپایی‌ها ندهد در غیر این صورت واقع گرایانه این است که نگاهمان به تجارت با همسایگان باشد و دیپلماسی اقتصادی را به گونه‌ای تنظیم کنیم که با این کشور‌ها بیشتر ارتباط داشته باشیم که با ما همسو هستند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: با تحریم آمریکا و عدم همراهی اورپا قطعا تحت فشار قرار خواهیم گرفت، اما مهم این است که بتوانیم از این چالش که نمی‌تواند طولانی مدت باشد عبور کنیم. /

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن