ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 96534
  • ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۶:۲۳
  • 86 بازدید
  • ارسال توسط :
کشته شدن طراح حمله به ناو یواس‌اس کول تایید شد

کشته شدن طراح حمله به ناو یواس‌اس کول تایید شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، یک هیات منصفه فدرال در سال ۲۰۰۳ علیه جمال البدوی به اتهام همدستی در انفجار اکتبر ۲۰۰۰ ناو آمریکایی اعلام جرم کرد. او دو بار از زندانی در یمن گریخته بود. حمله‌ علیه ناوشکن یواس‌اس کول نیروی دریایی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، یک هیات منصفه فدرال در سال ۲۰۰۳ علیه جمال البدوی به اتهام همدستی در انفجار اکتبر ۲۰۰۰ ناو آمریکایی اعلام جرم کرد. او دو بار از زندانی در یمن گریخته بود.

حمله‌ علیه ناوشکن یواس‌اس کول نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا در ۱۲ اکتبر ۲۰۰۰ و در حالی انجام شد که این کشتی در لنگرگاه عدن یمن مشغول سوخت‌گیری بود. در مرگبارترین حمله علیه یک کشتی نیروی دریایی آمریکا از زمان رویداد یواس‌اس استارک در ۱۹۸۷، ۱۷ ملوان آمریکایی کشته و ۳۹ تن زخمی شدند. این حمله انتحاری توسط یک قایق حامل مواد منفجره در نزدیکی ناوشکن صورت گرفت. سازمان القاعده مسئولیت این حمله را برعهده گرفت.

دو روز پس از آنکه پنتاگون اعلام کرد نیروهای آمریکایی البدوی را در حمله‌ای هدف قرار داده‌اند، بیل اربن، سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا گفت: نیروهای آمریکایی پس از روند ارزیابی دقیق، این نتایج را تایید می‌کنند.  

کشته شدن البدوی ضربه‌ای دیگر به شاخه القاعده یمن موسوم به القاعده در شبه جزیره عربی وارد می‌آورد که رهبران کلیدی‌اش را در سال‌های اخیر طی حملات آمریکایی از دست داده است. مقام‌های آمریکایی در سال ۲۰۱۸ نیز از کشته شدن ابراهیم حسن الاسیری، یکی از بمب‌سازان شناخته شده جهان خبر دادند.

با این حال کاترین زیمرمن، از اندیشکده محافظه‌کار “موسسه سرمایه‌گذاری آمریکایی” معتقد است القاعده در شبه جزیره عربی ثابت کرده است که می‌تواند همچنان خطرناک باشد. این گروه از هرج و مرج جنگ داخلی در یمن سود می‌برد و این در حالیست که پایگاه‌های اصلی خودش از جمله در شهر بندری المکلا را از دست داده است.

او افزود: قطعا کاهش سطح رهبری را داریم. مساله بزرگ اینجاست که القاعده همواره ثابت کرده است که جایگاه عمیقی دارد و همچنین هیچ استراتژی واضحی برای برقراری ثبات در یمن وجود ندارد و برای همین نمی‌توان انتظار ظهور نسل جدید شبه‌نظامیان را نداشت.  

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن