ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 96586
  • ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵
  • 78 بازدید
  • ارسال توسط :

مقام کویتی: احتمال برگزاری دور جدید مذاکرات صلح یمن، در کویت وجود دارد

العالم – یمن «فهد العوضی» معاون وزیر خارجه کویت در امور کشورهای عربی، امروز دوشنبه گفت که احتمال دارد کویت میزبان دور جدید مذاکرات بین طرف‌های یمنی باشد. العوضی در مصاحبه با روزنامه کویتی «الرأی»، گفت: «کویت در تسهیل مذاکرات اخیر طرف‌های یمنی نقش داشت و هیأت گروه الحوثی را به مقر مذاکرات منتقل کرد». […]

العالم – یمن

«فهد العوضی» معاون وزیر خارجه کویت در امور کشورهای عربی، امروز دوشنبه گفت که احتمال دارد کویت میزبان دور جدید مذاکرات بین طرف‌های یمنی باشد.

العوضی در مصاحبه با روزنامه کویتی «الرأی»، گفت: «کویت در تسهیل مذاکرات اخیر طرف‌های یمنی نقش داشت و هیأت گروه الحوثی را به مقر مذاکرات منتقل کرد».

وی افزود که دور جدید مذاکرات یمن ممکن است در کویت برگزار شود و ما امیدوار هستیم که توافقنامه‌ای برای پایان دادن به این بحران امضا شود.

این مقام کویتی همچنین زمان برگزاری این مذاکرات، تصریح کرد: «تعیین زمان (مذاکرات) به تحولات یمن و اجرای توافقات صورت گرفته در مذاکرات سوئد بستگی دارد».

در همین ارتباط یک مسئول وزارت خارجه اردن با رد میزبانی مذاکرات یمنی، گفت که این کشور هیچ گونه درخواست رسمی برای میزبانی مذاکرات یمنی‌ها دریافت نکرده است.

پیش از این «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن پس از دیدار با فرستاده سازمان ملل در یمن، در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفته بود که احتمال دارد دور دوم مذاکرات که به نابسامانی اوضاع اقتصادی یمن در نتیجه جنگ اختصاص خواهد داشت، در امان و از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شود.

با وجود گذشت حدود یک ماه از مذاکرات بین طرف‌های یمنی در سوئد، سازمان ملل در اجرای توافقات صورت گرفته با مشکلاتی مواجه است.

«مارتین گریفیتس» فرستاده سازمان ملل با هدف تسریع در روند اجرای توافقات صورت گرفته به خصوص بند مربوط به استقرار نیروها در شهر ساحلی و استراتژیک الحدیده و ارسال کمک‌های انسان دوستانه و مواد غذایی به یمن، روز شنبه وارد صنعاء شد.

فارس

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن