ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 96712
  • ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۶:۴۷
  • 131 بازدید
  • ارسال توسط :
چرا شهید کاظمی ‌ماندگار شد‌؟

چرا شهید کاظمی ‌ماندگار شد‌؟

– اخبار استانها – به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از اصفهان، سردار شهید حاج احمد کاظمی را همه می‌شناسند. او را همیشه با چهره مقتدر و خندان می‌شناسیم. مردی که سالهاست الگوی بسیاری از نوجوانان و جوانان و بسیاری از مردم دیگر شده است. شهید حاج احمد […]

– اخبار استانها –

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از اصفهان، سردار شهید حاج احمد کاظمی را همه می‌شناسند. او را همیشه با چهره مقتدر و خندان می‌شناسیم. مردی که سالهاست الگوی بسیاری از نوجوانان و جوانان و بسیاری از مردم دیگر شده است. شهید حاج احمد کاظمی  در سال 1337 در نجف‌آباد اصفهان چشم به جهان گشود. مبارزه با ظلم را از دوران جوانی و قبل از آن آغاز کرد و تا زمان شهادت شجاعت و دلاوری‌های بسیاری از خود نشان داد به طوری که امروز و پس از گذشت 13 سال از شهادتش هنوز هم مردم در ایران و حتی در خارج از مرزها این شهید ولایت‌مدار را به خوبی می‌شناسند و از او به عنوان یک فرمانده شجاع، بی باک و خداجو یاد می‌کنند.

فرمانده‌ای که بسیاری از نوجوان امروز که حتی او را نمی‌شناختند و در زمان حیاتش هنوز به دنیا نیامده‌ بودند، عکسش را به دیوار اتاقشان آویزان کرده‌ و او را الگوی خود قرار داده‌اند. شهید احمد کاظمی همان که شهید حججی ایشان را الگوی خود قرار داده بود و راه شهادت را نیز با این شهید پیدا کرد.

هر چقدر که زمان می‌گذرد و سال به سال از زمان شهادت شهید کاظمی می‌گذرد گویی که زنده بودن ایشان میان مردم بیشتر به چشم و دل می‌آید. نوجوانان و جوانان بسیاری هستند که با الگو قرار دادن شهید کاظمی روزگار می‌گذرانند و سعی می‌کنند نکته به نکته و خط به خط از زندگی کاری و شخصی ایشان بهره بجویند. شهید محسن حججی نیز شیفته شهید کاظمی بود و ایشان را الگوی خود قرار داده بود و همان‌طور که همگان دیدم در نهایت او نیز راهش به شهادت ختم شد و عاقبتش را ختم به خیر کرد.

می‌گویند وقتی که قرار است بمیریم چه بهتر که این مرگ شهادت باشد و ما با شهادت از این دنیا برویم. نوجوانی را سر مزار شهید حججی دیدم که به نظرم آشنا می‌آمد؛ متوجه شدم که بارها او را در مراسم بزرگداشت شهدا دیده‌ام. دقایقی با او به گفت‌وگو نشستم تا راز علاقه‌اش به شهدا را برایم بگوید.

عشق به شهید کاظمی را از شهید حججی آموختم

ابوالفضل که 14 ساله است در مورد علاقه‌اش به شهدا گفت: من در خانواده‌ای بسیار معمولی به دنیا آمده‌ام. پدر و مادرم اهل نماز و عبادت هستند اما کمتر شده بود که من به همراه پدرم به مسجد بروم، شاید برای این است که از صبح تا دیر وقت کار می‌کند. اما من از سن خیلی کم شاید از 5 سالگی به مسجد رفتن خیلی علاقه داشتم. بزرگتر که شدم عضو بسیج شدم و فعالیت‌هایی هم انجام می‌دادم تا اینکه کم کم فعالیتم بیشتر و بیشتر شد. یک روز شهید حججی را دیدم که در مورد اردوهای جهادی با بچه‌ها حرف می‌زند. خیلی علاقمند شدم و گوش دادم. از آن روز به بعد آروزیم شرکت در اردوهای جهادی و کمک به مردم محروم شد.

وی افزود: بعد از آن دیگر هیچ وقت شهید حججی را ندیدم تا اینکه خبر شهادتشان را شنیدم. خیلی افسوس خوردم که این مرد در کنارم بود و من قدرش را ندانستم و از وجودش بیشتر استفاده نکردم. به خودم قول دادم که راهش را ادامه دهم. من فهمیدم که شهید حججی علاقه خیلی زیادی به شهید کاظمی داشتند برای همین من تصمیم گرفتم این دو شهید بزرگ را سر مشق و الگوی خودم قرار دهم. در تمام مراسم‌هایی که مربوط به شهداست شرکت می‌کنم. هر زمانی که کمترین فرصتی داشته باشم سر مزار شهید حججی و شهید کاظمی می‌آیم و از آنها می‌خواهم که دست مرا هم بگیرند.

رفتار مقتدارنه و عاطفی شهید کاظمی؛ توجه ویژه به خانواده شهدا

یکی از کسانی که از نزدیک شهید کاظمی را می‌شناخت و مدتی در دفتر ایشان مشغول به کار بود در مورد شخصیت و زندگی شهید کاظمی به خبرنگار تسنیم گفت: سردار شهید احمد کاظمی فرمانده مقتدری بود که حضورش در سیستم‌های نظامی برای همه قابل توجه بود، وقتی وارد فضای پادگانی یا مجموعه نظامی می‌شدند همه به خاطر حضور و اقتدار و عظمت ایشان حس خوبی داشتند.

حسن سالمی افزود: حاج احمد با وجود اقتدار و صلابتی که داشت بسیار عاطفی و سرشار از احساس و عاطفه بود اگر کسی از مردم، سربازان و یا حتی پاسداران مشکلی داشتند در نهایت عاطفه و محبت برخورد می‌کرد. این عاطفه و محبت به ویژه در مورد خانواده شهدا بسیار مشهود بود. وی در برخورد با خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران بسیار با احساس و احترام برخورد می‌کرد.

شهید کاظمی بهترین طراح عملیات و یکی از محبوب‌ترین فرماندهان لشکر در جنگاصفهان| مراسم سیزدهمین سالگرد سردار شهید احمد کاظمی و شهدای عرفه برگزار می‌شودجزئیات بزرگداشت شهید احمد کاظمی در 3 شهر کشور

شهید کاظمی با سربازان پدرانه رفتار می‌کرد

وی با بیان اینکه شهید کاظمی در مورد رسیدگی به مشکلات مجموعه تحت امرش به شدت توجه داشتند، اظهار داشت: ایشان وقتی متوجه می‌شد که پاسدار یا سربازی مشکلی دارد فقط از بعد نظامی و سیستمی به آن نگاه نمی‌کرد. اول پدرانه و به عنوان یک بزرگتر به موضوع نگاه می‌کرد بعد مشکل را برطرف می‌کرد.

سالمی با اشاره به توجه شهید کاظمی به خانواده شهدا گفت: بارها شاهد بودم که ایشان به‌خاطر فرزند، پدر، مادر و همسر شهید مهمترین کارهایشان راها می‌کرد و خودشان به پیشواز آنها می‌رفت. برای برطرف کردن مشکل آنها هر کاری از دستشان برمی‌آمد انجام می‌داد و این برگرفته از وجود عاطفی ایشان بود.

راز ماندگاری و محبوبیت شهید کاظمی

وی بیان کرد: شهید کاظمی به خاطر روح بلندی که داشت خاطره ماندگار و روح بزرگی از خودش به جا گذاشت که مورد توجه همه به ویژه جوانان قرار گرفته است. حتی اگر کسی را تنبیه می‌کرد شخصی که تنبیه شده بود به همین تنبیه هم عشق می‌ورزید چون شهید کاظمی طوری با آنها برخورد می‌کرد که فرد ساخته شود.

وی افزود: هم عزت و هم ذلت دست خداست. خدا ایشان را عزیز و ماندگار قرار داد و این ماندگاری هم به خاطر روح بلند شهید کاظمی است.

شهید کاظمی در چارچوب کتاب

مدیر موسسه نشر دارخوین یکی از نویسندگانی است که برای گرامیداشت مقام شامخ شهیدکاظمی چندین کتاب منتشر کرده و درباره چاپ نخستین کتاب خود به خبرنگار تسنیم گفت: «تمنای شهادت» عنوان نخستین کتابی است که درباره شهید احمد کاظمی منتشر کردیم.

جانمراد احمدی افزود: این کتاب که برای مراسم چهلم شهید آماده شده بود؛ کتابی خلاصه در 90 صفحه که مجموعه‌ای از سخنرانی‌های افراد مختلف از جمله ابراهیم صفوی، مصطفی ایزدی، محسن رضایی و چند تن دیگر درباره شخصیت شهید کاظمی است.

وی تصریح کرد: این کتاب مشتمل بر 3 بخش است که در بخش نخست مجموعه سخنرانی‌ها، در بخش دوم آن تحت عنوان "یادگاران" خاطرات شهید کاظمی و در بخش سوم نیز مجموعه تصاویر شهید آورده شده است و در همان سال نخست به چاپ 13 رسید.

آغاز رفاقت شهید حججی با شهید کاظمی از اردوی راهیان نور

پدر شهید محسن حججی با بیان اینکه شهید حججی و شهید کاظمی با هم رفیق بودند، به خبرنگار تسنیم گفت: رفاقت این دو از طریق شهادت شکل گرفت و این خواسته خدا بود که یک شهید دهه 60 با یک شهید دهه 70 با هم رفاقت داشته باشند.

محمدرضا حججی افزود: رفاقت شهید حججی با شهید کاظمی لطف خداوند است تا این رفاقت نقطه عطفی بین شهدای دفاع مقدس با شهدای مدافع حرم باشد. من در دهه 60 به جبهه می‌رفتم و عکس شهید کاظمی را همراه خود داشتم، کتاب‌هایی نیز از ایشان داشتم، محسن آن موقع ایشان را می‌شناخت اما آشنایی و علاقه اصلی او به شهید کاظمی از راهیان نور آغاز شد.

وی گفت: پس از شکل‌گیری این علاقه محسن در موسسه شهید کاظمی ثبت نام کرد و این شهید بزرگوار را به عنوان الگوی خود در زندگی و تمام امور دیگر انتخاب کرد.

حججی با بیان اینکه محسن شهید کاظمی را به عنوان یک دوست انتخاب کرده بود و با ایشان زندگی می‌کرد، اظهار داشت: علاقه محسن به شهید کاظمی را همه متوجه شده بودند، از کارهایش مشخص بود. چرا که محسن با این شهید انس گرفته و ایشان را الگوی خود قرار داده بود.

افتخار اصفهان و ایران

سردار شهید حاج احمد کاظمی نه تنها برای اصفهانی‌ها و مردم نجف آباد که برای تمام ایران و حتی بسیاری از مردم در خارج از مرزها شناخته شده و افتخار است. شهید کاظمی را می‌توان جزء آن دسته از کسانی دانست که هر چقدر از زمان شهادتشان می‌گذرد وجودشان بیشتر از قبل احساس می‌شود و این مصداق همین است: «شهدا زنده‌اند».

بسیاری از مردم علاقمند به شهید کاظمی وقتی در مورد این شهید صحبت می‌کنند می‌گویند که از بچگی به این شهید علاقمند شده و راهشان را دنبال کرده‌اند. نوجوانان امروز عکس شهید کاظمی را در اتاق خود آویزان کرده‌اند و از این کار خود احساس بسیار خوشایندی دارند و می‌گویند که با دیدن تصاویر شهید کاظمی هر لحظه به یاد ایشان و ادامه راهشان هستند.

شهید حاج احمد کاظمی برای ایران و ایرانیان در تمام دنیا افتخار بزرگی است و چه خوب است که قدر شهدایمان را می‌دانیم. قدر آنها که برای انقلاب و خاک وطن جان دادند و از ملت خود مردانه و شجاعانه دفاع کردند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن