ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 9680
  • ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹
  • 585 بازدید
  • ارسال توسط :
پخش مستند «زینب» با روایتگری دختر شهید مدافع حرم استان مرکزی از شبکه افق

پخش مستند «زینب» با روایتگری دختر شهید مدافع حرم استان مرکزی از شبکه افق

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اسماعیل غلامی، مسئول تبلیغات ستاد کنگره سرداران، فرماندهان و 6200 شهید استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار دیار آفتاب؛ از پخش مستند زینب خبر داد و گفت: مستند زینب کاری از ستاد کنگره سردارانف فرماندهان و 6200 شهید استان مرکزی است […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اسماعیل غلامی، مسئول تبلیغات ستاد کنگره سرداران، فرماندهان و 6200 شهید استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار دیار آفتاب؛ از پخش مستند زینب خبر داد و گفت: مستند زینب کاری از ستاد کنگره سردارانف فرماندهان و 6200 شهید استان مرکزی است که سه شنبه مصادف با 11 آبان‌ماه ساعت 20:30 از شبکه افق به روی آنتن می رود.

وی افزود: این مستند درباره یکی از شهدای مدافع حرم تیپ فاطمیون است؛ شهید «محمد محسنی» یکی از شهدای مدافع حرم شهرستان ساوه و زمانی که در  پیاده روی اربعین با خانواده حضور پیدا می کند پس از بازگشت؛ مصصم می شود تا برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) عازم سوریه شود.

مسئول تبلیغات ستاد کنگره سرداران، فرماندهان و 6200 شهید استان مرکزی تصریح کرد: کار ساخت این مستند پس از یک سال به اتمام رسید و امسال نیز از شبکه افق پخش خواهد شد.

وی ادامه داد: دختر این شهید مدافع حرم به نام زینب راوی این مستند است؛ زندگی پدر و پدر بزرگ خویش را از بدو ورود به ایران تا زمان شهادت پدر را روایت می کند.

غلامی ادامه داد: به شکل کاملا اتفاقی ساخت مستند درباره این شهید پیش آمد؛ برای ساخت مستند تصمیم گرفتیم یکی از شهدای مدافع حرم افغان را انتخاب کنیم تا مظلومیت این شهدا را به تصویر کشیم که به طور اتفاقی به سراغ خانواده شهید محسنی رفتیم و در زمان ساخت متوجه شدیم که دختر این شهید نامش زینب است.

علی محسنی برادر شهید مدافع حرم محمد محسنی در گفت‌وگو با خبرنگار شهود؛ اولین سایت دفاع مقدس استان مرکزی، درباره برادر شهیدش محمد محسنی که در سن 32 سالگی در راه دفاع از حرم حضرت زینب(س) به شهادت رسید چنین گفت: یک هفته قبل از شهادتش تماس گرفت و خبر آمدنش را به ما داد، درست یک هفته بعد آمد اما نه با پای خودش بر روی دستان مردمی که عشق حضرت زینب(س) را در دل داشتند.

شهید محمد محسنی فرزند دوم خانواده بود که همراه پدر و مادرش به ایران آمد و در مهمانشهر شهید ناصری ساوه ساکن شدند.

این شهید مدافع حرم پس از اینکه برای زیارت تربت پاک کربلا با زائرین دیگر در پیاده‌روی اربعین به همراه فرزندان، همسر و والدینش حضور پیدا می کند مصمم تر از قبل برای دفاع از حرم عقیله بنی‌هاشم(ع) بدون توجه به سخن اطرافیان عازم سوریه می شود تا سهم خود را در دفاع از اسلام ایفا کند.

دفاع از حرم حضرت زینب(س) را وظیفه هر شیعه و آرزوی خود می‌دانست؛ سه ماه به عنوان مدافع حرم در کنار سایر مدافعین در شهر حلب سوریه در مقابل گروهک تروریستی داعش ایستاد تا به آرزوی دیرین خود یعنی شهادت دست یافت.

شهید محمد محسنی در سال 92 در مبارزه با گروه‌های تکفیری داعش در شهر حلب به شهادت رسید.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن