ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 96839
  • ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳
  • 85 بازدید
  • ارسال توسط :
رونمایی از وقف‌نامه شهید مدافع حرم علی جمشیدی

رونمایی از وقف‌نامه شهید مدافع حرم علی جمشیدی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، مراسم رونمایی از سند موقوفه مرکز فرهنگی و مذهبی و ورزشی به نام شهید مدافع حرم، شهید علی جمشیدی بعد از ظهر امروز با حضور مدیران و مسئولان شهرستان نور و خانواده شهید جمشیدی در […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، مراسم رونمایی از سند موقوفه مرکز فرهنگی و مذهبی و ورزشی به نام شهید مدافع حرم، شهید علی جمشیدی بعد از ظهر امروز با حضور مدیران و مسئولان شهرستان نور و خانواده شهید جمشیدی در دفتر امام جمعه شهرستان نور برگزار شد.

حجت‌الاسلام قنبرعلی احمدی امام جمعه شهرستان نور با اشاره به خانواده بزرگ شهید مدافع حرم شهید کربلایی علی جمشیدی اظهارکرد: وقف از کارهای بزرگی است که در دفتر پرافتخار خانواده نخستین شهید مدافع حرم شهرستان نور ثبت و ضبط می‌شود.

وی گفت: با توجه به اینکه کارهای فرهنگی مذهبی و ورزشی از برنامه‌های محوری شهید در زمان حیاتش بود در یک حرکت خداپسندانه خانواده شهید جمشیدی زمینی را برای ایجاد مرکز فرهنگی، مذهبی و ورزشی به نام شهید علی جمشیدی وقف کردند.

امام جمعه نور گفت: انسان‌های بزرگ و خانواده‌های مؤمن و انقلابی در همه صحنه‌های خیر گوی سبقت را از دیگران می‌ربایند و از نیازهای مادی چشم پوشی می‌کنند زیرا مسیر و اندیشه آن‌ها متعالی است.

این مسئول با اشاره به اینکه فرهنگ شهادت و جهاد در حقیقت از زیبایی‌های متعالی زندگی است، افزود: فرهنگ جهاد، شهادت و مبارزه تمام زیبایی‌ها را به صحنه می‌آورد و بهترین هنر و اندیشه از خود گذشتن است که این هنرمندی را خانواده‌های متدین، انقلابی و مؤمن مانند شهید جمشیدی به نمایش می‌گذارند و هنر مردان بزرگ این است که ازمال و جان خود می‌گذرند.

احمدی اظهارکرد: ارمغان شهادت، جهاد و مبارزه این زیبایی‌ها و آزادی است و امام(ره) فرمود مکتبی که شهادت دارد اسارت ندارد یعنی آزادی از آنچه که انسان‌ها گرفتار آن هستند و به آن تعلق دارند.

وی گفت: وقف صدقه جاریه است و عده‌ای در دنیای پر تلاطم در زرق و برق و جاذبه‌هایی که انسان‌ها را شکار می‌کند غرق می‌شوند و کسانی که ایثار می‌کنند به ساختن و پرداختن جایگاه ابدی که زندگی شرافتمندانه در محضر خدا، قرآن و شهدا است می‌اندیشند که بسیار ارزشمند است.

امام جمعه نور با اشاره به مسئولان خاطرنشان کرد: این فرهنگ باید درسی برای همه ما باشد که وقت‌هایی که برای خدمت به مردم در اختیار داریم را با تمام توان برای خدمت خالصانه تلاش کنیم و یاد شهدا و ایثارگری‌ها را زنده نگه داریم که اگر یاد شهدا در کشور زنده باشد قطعاً دشمن هیچ ضربه‌ای نمی‌تواند بزند.

احمدی با اشاره به اینکه اسلام با کارهای فرهنگی و شادی و نشاط بین مردم و تأمین زندگی و معیشت مردم مخالف نیست، یادآورشد: تأمین همه این‌ها با زنده نگه داشتن یاد شهدا، مبارزه و ایثار امکان پذیر است و اگر خدشه‌ای در این جایگاه وارد شود آن‌ها نیز تأمین نمی‌شود.

وی با بیان اینکه کشور ما با اندیشه‌های اسلامی و تفکر اسلام به صحنه آمد، تصریح کرد: کسانی که به فساد مالی آلوده شدند اگر فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت را سرلوحه زندگی خود قرار می‌دادند هم به زندگی مادی خود می‌رسیدند و هم بهترین خدمت را می‌توانستند به مردم بکنند.

امام جمعه نور افزود: تفکر مبارزه، جهاد و شهادت باید در پیشانی کشور باشد تا زندگی آرام و به دور از فسادهای مادی در کشور حاکم و مسائل معیشتی مردم نیز تأمین شود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن